{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Gearmaskiner er de noget værd? {{forumTopicSubject}}

Hej SG, står og skal til og af med min sonic som har været er projekt i løbet af de sidste par måneder, og jeg har nu besluttet mig for at skulle købe en gearmaskine.

Er allerede blevet tilbudt en Apollo orion og en CPI supercross(eller noget i den stil?)

Også lyder mit spørgsmål, er de noget værd eller skulle jeg hellere spare/bytte til en RMX hvis chancen kom?

Kom med bud på gearmaskiner hvilke der er noget værd og kan holde til at blive brugt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømme udhus 550 kr.
  • Rengøring badeværelse. Bruseniche for kalk. 500 kr.
  • udskiftning af cykelslange på forhjul og baghjul 500 kr.
  • Samling af JYSK ELLINGE sengeramme 180x200 med opbevaring 1.490 kr.
  • Montering af brusevæg m dør 1.400 kr.
  • Hængslerne på skabslåge under Køkkenvask er i udu! 620 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearmaskiner er de noget værd?
  • #1   16. dec 2013 Har hørt godt om apollo ihvertfald smiley

• #2   16. dec 2013 Min ærlige mening er, at mange af de gearmaskiner der står til salg, her tænker jeg på Senda, RCR, SMT osv, at de ofte står til en alt for høj pris. Mange af dem er forskruede,eller har diverse skavanker.
    Det er ikke til, at vide hvad man har med at gøre. Mange af dem har ingen bagskærm, og nummerplade bag baghjulet (udløser straks bøde) samt afmonterede blinklys, osv...

Jeg ville dog holde mig fra Apollo, det er en Kina maskine, og vil ikke holde i længden, hvis du skal bruge den eksempelvis 20km fra A til B hverdag, medmindre du skifter stemplet til et kvalitets et. Jeg har rodet lidt med dem, og stempelringene er godt slidt op efter 200 timer, på mange Lifan motorer, som Apollo også kører med.

• #3   16. dec 2013 De to jeg er blevet tilbudt har ikke kørt meget mere end 2xxx-3xxx. Og har kun haft 1 ejer, så kunne de være et godt køb?

• #4   16. dec 2013 Der findes flere forskruede og kneppede scootere end gearknallerter efter min mening smiley Desuden er det da 100% mere street at køre med gear?

• #5   16. dec 2013 Springer Apolloen over så, da jeg skal mindst 40-50 km/t om dagen.

• #6   16. dec 2013 Som regel kører 4 taktere jo langt på literen, så hvis man passer på dem er det bestemt ikke en dårlig løsning smiley

• #7   16. dec 2013 Hvis du har mulighed for at køre 45 knallert, så ville jeg bestemt gå efter sådan en. Udbuddet af pæne gearmaskiner i 45 udgave er væsentligt større.

Personligt ville jeg gå efter RCR, SMT eller Senda, jeg har selv gode erfaringer med dem. RMX og SMX er der i sig selv heller ikke noget galt med, de er dog ofte MEGET forskruede, da det er gamle maskiner der er tale om, og lyset er noget mindre kraftigt på en RMX end på en RCR, SMT osv...

Anders tag med i dit regnestykke, at det er Kina kvalitet der er tale om, reservedele er svære at få hjem, sliddele slider væsentligt hurtigere, osv.

• #8   16. dec 2013 En RMX er min drømme maskine! Men de fleste har kørt 20.000km+
    Så er lidt på bar bund med hvad jeg skal købe/bytte til.
    Håber i kan hjælpe mig lidt smiley

• #9   16. dec 2013 Helt enig obst. Men mange af delene går som regel igen fra kinacrossere(bremsesystem osv.) Så hvis man kender nogle der har noget import af det vil det jo være lidt nemmere smiley

Men ellers kan en rmx/smx være en rigtig god knallert hvis du finder en der er renoveret ordentligt smiley

• #10   17. dec 2013 Så alt der er kina, er noget billigt lort? Så jeg skal holde mig væk fra CPI og Apolloen?

Og skal kigge efter RMX/SMS, Derbi og de andre?

• #13   17. dec 2013 Kan du muligvis sende link til sådan en?

• #15   17. dec 2013 Cristoffer bestemt!
    - Skriv Pb

• #16   17. dec 2013 Senda er altså stadigvæk ikke am6 motor!;-)

• #17   17. dec 2013 haha seriøst alle jer der siger cpi og apollo er lort, det er sku enten fordi i aldrig har haft en og bare hørt det fra en anden idiot der ikke kan passe på det, eller fordi i ikke kan finde ud af at vedligeholde det i har,
    jeg har haft en cpi sm med hebo manston pro patra negra på, og den havde jeg aldrig problemer med alt virkede og den fik virkelig tæsk ude på marker og på grus og i skove, det samme med min apollo det er den mest solide knallert jeg har haft, har intet dårligt at sige om dem jeg kørte 5000km på min apollo uden der var nogen problemer overhovedet, så til ejer af dette forum følg det du selv vil og lad være med bare at tro nå der er en der siger det er lort så den skal jeg ikke have,
    det bare fjolser der ikke kan passe på det de har..
    fortsat god dag smiley

• #18   17. dec 2013 Mr - fart over feltet.

Jeg siger heller ikke kina maskiner IKKE kan holde. Jeg siger dog, at pris og kvalitet følges ad, når det gælder en sådan maskine.
    Du kan ikke bilde mig ind, at en Apollo Orion er bygget i bedre kvalitet end en sammenlignelig Derbi Senda.
    En Apollo Orion kører fint 5000 kilometer, men derefter taber den også pusten.
    Jeg har skiftet cylinder og stempel på min brors efter 8.000, den var helt færdig, og der var passet på den, med olieskift osv.
    Det vi dog gjorde var at montere et Honda cylinder kit, den kører stadig den dag i dag med 16.000 på klokken.
    Den er dog svær at skaffe dele til, og vi har derfor skiftet bremsekalibre for og bag, til nogle fra en Gilera Runner.
    Det elektriske er dog helt færdigt, og det eneste der virker er faktisk elstart og lyset, det digitale speedometer er færdigt efter at have kørt i voldsomt regnvejr.

Kommentér på:
Gearmaskiner er de noget værd?

Annonce