474 visninger
|
Oprettet:
Gearmaskiner er de noget værd? {{forumTopicSubject}}
Hej SG, står og skal til og af med min sonic som har været er projekt i løbet af de sidste par måneder, og jeg har nu besluttet mig for at skulle købe en gearmaskine.
Er allerede blevet tilbudt en Apollo orion og en CPI supercross(eller noget i den stil?)
Også lyder mit spørgsmål, er de noget værd eller skulle jeg hellere spare/bytte til en RMX hvis chancen kom?
Kom med bud på gearmaskiner hvilke der er noget værd og kan holde til at blive brugt.
mar 2011
Følger: 21 Følgere: 67 Scootere: 5 Emner: 196 Svar: 1.262
apr 2009
Følger: 32 Følgere: 35 Scootere: 6 Emner: 25 Svar: 819
Det er ikke til, at vide hvad man har med at gøre. Mange af dem har ingen bagskærm, og nummerplade bag baghjulet (udløser straks bøde) samt afmonterede blinklys, osv...
Jeg ville dog holde mig fra Apollo, det er en Kina maskine, og vil ikke holde i længden, hvis du skal bruge den eksempelvis 20km fra A til B hverdag, medmindre du skifter stemplet til et kvalitets et. Jeg har rodet lidt med dem, og stempelringene er godt slidt op efter 200 timer, på mange Lifan motorer, som Apollo også kører med.
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 30
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 15 Svar: 247
apr 2012
maj 2008
apr 2009
Personligt ville jeg gå efter RCR, SMT eller Senda, jeg har selv gode erfaringer med dem. RMX og SMX er der i sig selv heller ikke noget galt med, de er dog ofte MEGET forskruede, da det er gamle maskiner der er tale om, og lyset er noget mindre kraftigt på en RMX end på en RCR, SMT osv...
Anders tag med i dit regnestykke, at det er Kina kvalitet der er tale om, reservedele er svære at få hjem, sliddele slider væsentligt hurtigere, osv.
apr 2012
Så er lidt på bar bund med hvad jeg skal købe/bytte til.
Håber i kan hjælpe mig lidt
maj 2008
Men ellers kan en rmx/smx være en rigtig god knallert hvis du finder en der er renoveret ordentligt
apr 2012
Og skal kigge efter RMX/SMS, Derbi og de andre?
apr 2012
feb 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Scootere: 18 Emner: 31 Svar: 173
Måske noget?
apr 2012
- Skriv Pb
mar 2011
Følger: 26 Følgere: 26 Scootere: 10 Emner: 35 Svar: 318
dec 2009
Følger: 39 Følgere: 58 Scootere: 17 Emner: 62 Svar: 326
jeg har haft en cpi sm med hebo manston pro patra negra på, og den havde jeg aldrig problemer med alt virkede og den fik virkelig tæsk ude på marker og på grus og i skove, det samme med min apollo det er den mest solide knallert jeg har haft, har intet dårligt at sige om dem jeg kørte 5000km på min apollo uden der var nogen problemer overhovedet, så til ejer af dette forum følg det du selv vil og lad være med bare at tro nå der er en der siger det er lort så den skal jeg ikke have,
det bare fjolser der ikke kan passe på det de har..
fortsat god dag
apr 2009
Jeg siger heller ikke kina maskiner IKKE kan holde. Jeg siger dog, at pris og kvalitet følges ad, når det gælder en sådan maskine.
Du kan ikke bilde mig ind, at en Apollo Orion er bygget i bedre kvalitet end en sammenlignelig Derbi Senda.
En Apollo Orion kører fint 5000 kilometer, men derefter taber den også pusten.
Jeg har skiftet cylinder og stempel på min brors efter 8.000, den var helt færdig, og der var passet på den, med olieskift osv.
Det vi dog gjorde var at montere et Honda cylinder kit, den kører stadig den dag i dag med 16.000 på klokken.
Den er dog svær at skaffe dele til, og vi har derfor skiftet bremsekalibre for og bag, til nogle fra en Gilera Runner.
Det elektriske er dog helt færdigt, og det eneste der virker er faktisk elstart og lyset, det digitale speedometer er færdigt efter at have kørt i voldsomt regnvejr.
Gearmaskiner er de noget værd?