Nu fuckede jeg det hele op... {{forumTopicSubject}}
Hej gutter.
skal bruge noget seriøst hjælp nu.. har haft mine fede fedtede fingre nede i scooteren igen det er mange år siden jeg har rodet med det. (er 25 år) har en keeway scooter (JA JEG VED GODT DET ER NOGET KINA NOGET MEN DET ER DET SAMME SOM EN CPI) så lad være med og kommentere hvis i ikke har noget og hjælpe med!!
Problem 1: før havde jeg et problem med den ikke vil slukke når jeg drejede nøglen, har nu skilt den ad for skjolde og dermed pillet batteriet af også. nu kan den starte uanset om nøglen er drejet eller ej, hvad er der gået galt der? er det virkelig batteriet der gør det?
Problem 2: den stod højt i tomgang, faktisk så højt den selv kørte, og uanset hvad jeg gjorde ved tomgang skrue skete der intet. så skillede jeg den ad og rensede den selvom der ikke så ud til og være skidt. fik det samlet igen og nu går den op og ned i tomgang, og når jeg så prøver og give den gas lyder det som om den er ved og drukne sig selv.
Hjælp drenge jeg ved i har forstand på det
sep 2012
Følger: 28 Følgere: 31 Scootere: 4 Emner: 7 Svar: 1.805
Problem 2: falsk luft?
maj 2007
Følger: 23 Følgere: 26 Scootere: 4 Emner: 167 Svar: 979
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 6 Emner: 259 Svar: 4.874
2: Helt sikkert falsk luft. Ellers kan det være svømmer højden. Men tror mest på det første.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Scootere: 3 Emner: 56 Svar: 889
feb 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
det med falsk luft, hvordan kan det være den pludselig gør det? og hvor kan det være? synes jeg har samlet den på samme måde igen, men havde noget bøvl med og få sat automat choker på kan den gøre noget?
kan gaskablet da pludselig blive for kort?
har prøvet og tage lidt billeder af det jeg sådan lige synes måske kunne være relevant.
help me Guys
http://imageshack.us/photo/my-images/31/g5lx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/0xyt.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/801/rbcq.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/199/vwzk.jpg/
feb 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
feb 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
jul 2010
Følger: 25 Følgere: 30 Scootere: 14 Emner: 6 Svar: 46
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Find din CDI og find din tændspole.
Fra din tændspole går der en ledning til din CDI.
Den ledning sørger for gnisten.
Samme ledning løber op til tændingslåsen.
Når tændingslåsen står i OFF, så vil denne ledning være kortsluttet til stel.
Når den står i ON eller IGNITION så vil ledningen ikke have forbindelse til stel.
Det er altså forbindelsen til stel som slukker motoren.
Find de poler som stel og CDI sidder på i tændingslåsen og mål dem igennem med et multimeter som står på gennemgangstest.
Problem 2.
Det er sandsynligvis falsk luft og det finder du med dieselstart.
Start motoren og sprøjt lidt hist og her omkring studsen og se om tomgangen stiger når du sprøjter et bestemt sted.
Hvis dette ikke virker, så af med karburatoren og skru alle dyserne ud og se igennem dem.
Rens dem med en tandstik og blæs ALT igennem med trykluft eller et sugerør.
Saml den igen og forvent at den IKKE starter med det samme.
Den skal lige ha lov til at suge i benzinhanen, så den lukker benzin ned til bundkaret.
Evt kan du lade tændingen være slukket ( når den fejl er fundet ).
Og så træde på kickstarteren 10 gange.
feb 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
Nu fuckede jeg det hele op...