{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

RH
RH
Tilmeldt:
22. feb 2005
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41

Nu fuckede jeg det hele op... {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

skal bruge noget seriøst hjælp nu.. har haft mine fede fedtede fingre nede i scooteren igen det er mange år siden jeg har rodet med det. (er 25 år) har en keeway scooter (JA JEG VED GODT DET ER NOGET KINA NOGET MEN DET ER DET SAMME SOM EN CPI) så lad være med og kommentere hvis i ikke har noget og hjælpe med!!

Problem 1: før havde jeg et problem med den ikke vil slukke når jeg drejede nøglen, har nu skilt den ad for skjolde og dermed pillet batteriet af også. nu kan den starte uanset om nøglen er drejet eller ej, hvad er der gået galt der? er det virkelig batteriet der gør det?

Problem 2: den stod højt i tomgang, faktisk så højt den selv kørte, og uanset hvad jeg gjorde ved tomgang skrue skete der intet. så skillede jeg den ad og rensede den selvom der ikke så ud til og være skidt. fik det samlet igen og nu går den op og ned i tomgang, og når jeg så prøver og give den gas lyder det som om den er ved og drukne sig selv.

Hjælp drenge jeg ved i har forstand på det smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu fuckede jeg det hele op...
  • #1   5. nov 2013 Problem 1: Ingen anelse

    Problem 2: falsk luft?


  • #2   5. nov 2013 måske din tændingslås skal skiftes . det med karburator er også en gåde for mig, folk siger den karburator der sidder på cpi osv er lidt sjov. måske din koblingsfjedre er for slappe siden den tager fat i tomgang

  • #4   5. nov 2013 1: En ledning ved cdi'en som er hoppet ud, er mit bedste bud.

    2: Helt sikkert falsk luft. Ellers kan det være svømmer højden. Men tror mest på det første.


  • #5   5. nov 2013 Har du alarm på din scooter?

  • RH
    RH Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #6   5. nov 2013 nogen der ved hvor CDI'en sidder henne?

    det med falsk luft, hvordan kan det være den pludselig gør det? og hvor kan det være? synes jeg har samlet den på samme måde igen, men havde noget bøvl med og få sat automat choker på kan den gøre noget?

    kan gaskablet da pludselig blive for kort?

    har prøvet og tage lidt billeder af det jeg sådan lige synes måske kunne være relevant.

    help me Guys smiley måske jeg bare skulle få fat i en ny karburator?


    http://imageshack.us/photo/my-images/31/g5lx.jpg/
    http://imageshack.us/photo/my-images/9/0xyt.jpg/
    http://imageshack.us/photo/my-images/801/rbcq.jpg/
    http://imageshack.us/photo/my-images/199/vwzk.jpg/


  • RH
    RH Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #8   5. nov 2013 nej det er jeg sku for nærig til smiley

  • RH
    RH Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #10   5. nov 2013 Hvis du nu læser teksten står for at jeg har rodet med det da jeg var yngre er bare ikke stødt på det her problem før. Så det er ikke noget med hænderne ikk vender rigtigt.



  • #11   5. nov 2013 lyder til et defekt bundstykke i tændningslås og tjek din stud får revner

  • #13   5. nov 2013 Sådan slukker du den...

    Find din CDI og find din tændspole.
    Fra din tændspole går der en ledning til din CDI.

    Den ledning sørger for gnisten.

    Samme ledning løber op til tændingslåsen.
    Når tændingslåsen står i OFF, så vil denne ledning være kortsluttet til stel.
    Når den står i ON eller IGNITION så vil ledningen ikke have forbindelse til stel.

    Det er altså forbindelsen til stel som slukker motoren.

    Find de poler som stel og CDI sidder på i tændingslåsen og mål dem igennem med et multimeter som står på gennemgangstest.



    Problem 2.
    Det er sandsynligvis falsk luft og det finder du med dieselstart.
    Start motoren og sprøjt lidt hist og her omkring studsen og se om tomgangen stiger når du sprøjter et bestemt sted.

    Hvis dette ikke virker, så af med karburatoren og skru alle dyserne ud og se igennem dem.
    Rens dem med en tandstik og blæs ALT igennem med trykluft eller et sugerør.

    Saml den igen og forvent at den IKKE starter med det samme.
    Den skal lige ha lov til at suge i benzinhanen, så den lukker benzin ned til bundkaret.

    Evt kan du lade tændingen være slukket ( når den fejl er fundet ).
    Og så træde på kickstarteren 10 gange.


  • RH
    RH Tilmeldt:
    feb 2005

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #14   5. nov 2013 takker for svarene jeg vil prøve og se om jeg ikke kan få det løst med de svar smiley tak for hjælpen indtil videre gutter smiley

Kommentér på:
Nu fuckede jeg det hele op...

Annonce