{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Neo's bremser af sig selv.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha Neo's fra 2001 som bremser af sig selv på forhjulet.
Har købt en ny bremsekaliber og sat på, da den gamle ikke ville slippe. Men den nye gør nøjagtig det samme når den kommer på.

Den gamle kaliber er fuldstændig irret, så det giver jo sig selv at den ikke længere fungere, men den nye burde jo give slip når jeg slipper bremsen.

Har også prøvet at tage den nye kaliber af og sætte noget i spænd mellem bremseklodserne også prøve at bremse og der vil den gerne slippe, men ligeså snart den bliver sat fast på skiven vil den ikke give slip.
Har også tjekket om skiven måske var bøjet, men det er den ikke.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neo's bremser af sig selv..
  • #1   26. okt 2013 Hvis bremsegrebet ikke går helt tilbage/fri vil stemplerne ikke kunne trække sig tilbage i kaliberen.
    Der kan også ske et være skidt i væskebeholderen.
    Kaliberen kan også sidde forkert, tjek at den sidder så bremseskiven er midt i kaliberen.


  • #2   26. okt 2013 Er klodserne nye?
    Har du udluftet systemet?
    Har du genbrugt bremsevæsken?


  • #3   27. okt 2013 Klodserne er nye og den er også blevet udluftet samt ny bremsevæske. Kaliberen sidder også korrekt.

  • #4   27. okt 2013 Hvis der er det mindste luft i systemet, vil den begynde at bremse når luften udvider sig, varm luft udvider sig, modsat varm bremsevæske.

    Du er 100% på det er bremseklodserne der går på skiven, og ikke noget leje, eller andet der får hjulet til at gå stramt?

    Prøv at forklar nærmere hvad problemet er.


  • #5   27. okt 2013 Vi stod og luftede den ud længe, så tror bestemt ikke det er det..

    Jeg kan se at klodserne sidder helt tæt til skiven selv om jeg ikke bremser.. og de vil ikke slippe..
    Jeg aner virkelig ikke hvad det kan være.. Synes det er meget mærkeligt at den kun gør det når den bliver sat på skiven.


  • #6   27. okt 2013 Hvordan udluftede i den?
    Beskriv præcis hvordan i gjorde, for i har sikkert gjort det forkert.


Kommentér på:
Neo's bremser af sig selv..

Annonce