{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

KG
KG
Tilmeldt:
31. jan 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 67 Svar: 161

Må de det? {{forumTopicSubject}}

Hej SG, jeg blev knaldet af panserne på min scooter for ikke så lang tid siden, de tog den med på stationen, og har ringet til mig for ikke særlig lang tid siden, og sagde at de ikke kunne starte den, og de siger til mig at hvis de ikke kan starte den, så skæller de den fuldstændnig, så jeg for den tilbage som samlesæt, må de gerne det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må de det?
  • #1   23. okt 2013 de skræller sq ingen ting smiley

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #2   23. okt 2013 Ja de må, så hvis du har lavet et eller andet fusk så den ikke kan startes må du hellere fortælle dem hvordan og hvorledes, man har flere gange hørt om politiet er ret ligeglade med de maskiner der skrælles, det skal bare gå hurtigt.

  • #3   23. okt 2013 kør ned og start den for dem, og få det overstået..

  • #4   23. okt 2013 Det sagde de bare at de ville gøre hvis de ikke kunne starte den, og de ville tage de ulovlige dele smiley

  • #5   23. okt 2013 Jeg ved ikke hvorfor den ikke kan starte, jeg har ikke selv haft nogen problemer, kan det have noget at gøre med at de sparkede mig, da jeg prøvede at køre fra dem, så den har fået en skade et eller andet sted?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #6   23. okt 2013 Hvilket de også er i deres fulde ret til, de vil have den startet for at rulle den er mit gæt, og så sende den videre i systemet, men hvis den ikke kan rulles splitter de den ad for at kigge efter ulovlige dele.

  • #7   23. okt 2013 Jeg fik bare af vide af en jeg kender, at de godt må skrælle den, men hvis de ikke finde rnogen ulovlige dele, så skal de samle den igen?

  • #8   23. okt 2013 De skraller den hvis de siger det, og det bliver ikke gjort med kærlighed! Har før set at folk der fik skrallet sine maskiner hvor de bare havde smadret både cylinder og udstødning og Vario og alt hvad de har rørt ved.

  • #9   23. okt 2013 Enig med de andre, hvis de ikke kan måle den på felt nupper de tundelene og så får du den som samlesæt.
    Fik at vide at man fik skrællet scooterens tundele allerede første gang man blev stoppet, men jeg fik min Jog R hel igen, og den rendte 80 ca på deres felt. - eller hvad den nu rendte, det var sidste år smiley


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 49 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.041
    #10   23. okt 2013 Den kommer tilbage som samle selv, også selvom de ingen ulovlige dele finder, men at forsøge at stikke af fra politiet på en lovlig scooter er lidt dumt, så de kan nok godt regne ud at den nok ikke er helt som den skulle være.

    Næbdyret Perry
    I følge loven har de ret til at skralde den, men det er vist yderst sjældent de gør det idag, ihvertfald sålænge den kan rulles.


  • #11   23. okt 2013 Altså, jeg gik i klasse med en pige, hvis far skræller tundele for politiet, fint tænker jeg, så ryger mine dele da hun fortalte mig at han gør det ved hver scooter.
    Men da jeg tog derned, trak jeg scooteren en 100 meter, og kørte hjem på den, gad ikke trække den 5 kilometer.


  • #12   23. okt 2013 ja det må de en af mine venner prøvet det med hans han hot50 og ja den kom satme som et sammel selv sæt. alt var bare skildt af selv forgafflen hvade de rykket af. og da vi hentet den så vi at de skruger og bokte der ikke kunne skruges af de var skåret plus den bare var smidt i en ordenlig bunke i det ene hjørne

  • #13   23. okt 2013 Altså da min scooter blev taget af politiet, var den indhylet i tape, og jeg måtte så derefter ikke køre på den mere af min far, for politiet ville beholde den anden gang og jeg kunne ikke få forsikringspenge efter en ulykke ugen før, hvis det var smiley

  • #14   23. okt 2013 Loven giver dem ret til:

    At starte Scooteren og Rulle den ,ud fra det vil de give dig en Bøde, og forlange at den bliver gjort Lovlig.

    Hvis den ikke kan Startes, bliver den sendt i Synshal, og der skiller en Synsmand, som IKKE Ved noget om Scootere den ad, og kikker efter TUM-numre på delene, de dele der ikke er det på, bliver sendt til Politiet, som så laver en bøde ud fra det.... og hvis der er Tvivl om noget i motoren spørg de importøren, og går ud fra det..... Og hvis de syntes det er sjovt, kan de finde på at sende dig, regningen for Transport til/fra synshal, og timeløn til synsmanden....!!!

    Jeg fik for nogle år siden taget en LOVLIG Scooter, hvor synsmanden syntes at boosthullerne i mit Stempel, var meget store, og Målte dem, og fandt ud af at de var 1,5mm for store..... Det slæbte de mig så i retten for, i retten holdt jeg på min uskyld, så tog de fat i FABRIKANTEN, som så fortalte, at deres støbefor blev slidt, og de først skiftede den, når udsvinget var 2mm, så det var fuld lovligt.

    Enden blev at de så måtte betale, regningen for det NYE Cylinderkit, jeg havde fået monteret, ved en cykelhandler, plus taxa regningen, til og fra retten 2gange.

    Men så ved I hvor langt de KAN gå, om de vil det, er hvad bestemmelser, der er i politi-kredsen.


  • #15   24. okt 2013 Jeg tror ikke på at det ikke er en der ved han laver når skiller den ad, de er jo trods alt uddande mekanikere

  • #16   24. okt 2013 ham der skille den af er uddandet inde for det det ses faktis tider at det ikke er politiet selv men en 2parts person. grunden til dette er at at der nu i stedet for 2 der modsiger hinanden (politiet og personen der eje knallerten) ikke kan gøre en skid da der er en 3 parts person med der ved komme de af med påstand mod påstand.nogle synshaller gør det enda


  • #17   24. okt 2013 Ja de er udannet Mekanikkere..... Auto-Mekanikkere..... og IKKE Scooter Mekanikkere..... der er en hvis forskel, og jeg ved hvad jeg snakker om, da jeg har en Bror der er Synsmand.....

  • #18   25. okt 2013 Jaja, men stadig, men skal da være fuldstændig retaderet, hvis man ikke kan skille en scooter ad, kan man splitte en bil ad kan man sgu også med en scooter

Kommentér på:
Må de det?

Annonce