{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
449 visninger | Oprettet:

Skrot hot... {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

Har skiftet udstødning 3. gange på en Hot 50 og ALLE 3 gange er den ene bolt eller skrue knækket når man skulle prøve at få den af. Det mest fordi de har været utrolig rustne, og ja det ikke fordi man kan afmontere en cylinder på sådan en maskine særlig hurtigt og hvor nemt det er at proppe på igen er vel smag og behag. Men vil dog mene at det er noget være lort... Bare for at bore den skrue ud.

Men nu står dagens tjans på at jeg skal smide en udstødning på en hot 50 knallert. Og det ville da være rart hvis det problem kunne undgås.

Er der evt. andre som har haft samme problem? eller nogle som lige kan komme med et smart trick så det ikke sker igen? smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrot hot...
  • #1   23. okt 2013 Altså, de gange når jeg montere en udstødning smøre jeg altid bolten ind i noget kobber fedt, og jeg har ikke knækket en bolt endnu. Ved ikke om det er det som kan gøre det, men det er vel et forsøg værd. smiley

  • #2   23. okt 2013 ikke noget jeg kender til . og hvis bolten er så rusten at den knækker . så er cylinder sikkert gammelt og skal alligevel skiftes. . brug evt lukkede bolte og smø dem med noget kobber fedt

  • #3   23. okt 2013 Bruger selv det trick med at smørre dem ind. Men det er mest brugte knallerter jeg har arbejdet med. Og det er ikke altid dem før har brugt det, så det ikke altid lige til

  • #4   23. okt 2013 okay.

  • #5   23. okt 2013 har aldrig selv knækket en bolt og har efterhånden skiftet udstødning på hot og andre pgo'er nogen gange og har aldrig oplevet det knækket ?
    smør dem med kobberfedt fremover så er man udover det problem og så køb nogle kvalitets bolte og møtrikker der kan holde til noget mere. har kørt med de samme møtrikker på min hot siden 2006 og har først lige skiftet til nye for 2 uger siden.


  • #6   23. okt 2013 Hvis du bruger pindbolte og de originale topmøtrikker er problemet ikke så stort, bare husk at smøre dem med kobberfedt.
    Jeg vil ikke anbefale at bruge de uoriginale udstødningsbolte, de knækker alt for let, men mange vil have dem da de er en del billigere, syntes bare ikke det er værd at spare de penge når man tænker på de problemer det giver senere..


  • #7   23. okt 2013 husk altid aldrig gå ned i kvalitet på bolte og møtrikker da det altid giver bagslag senere hen når de en dag skal skiftes ud.
    så heller betale lidt ekstra og få noget kvali vare.


  • #8   23. okt 2013 Bruger selv kun rustfri unbraco. Men som sagt kan man ikke altid være heldig at manden før har gjort det samme smiley

    Men det nok bare mig som er dum eller ikke altid lige tænker mig om og tager det med ro smiley


  • #9   23. okt 2013 man skal lige føle sig lidt frem når man løsner sådanne bolte og møtrikker om de vil knække eller smadre gevindet. man skal ikk bare mase på vis den ikk går løs med det samme så hellere fyre lidt wd40 eller andet rustløsner på og vente og prøve igen når man mener det har virket.
    sådan plejer jeg at gøre og virker i de fleste tilfælde smiley


  • #10   23. okt 2013 nolge gange hjælper det faktisk at stramme bolten og så løsne den igen smiley

  • #11   23. okt 2013 Eller´s kan en omgang varme klare problemet.

  • #12   23. okt 2013 Rustfri er faktisk der værste du kan bruge som udstødningsbolt, da de brænder fast i cylinderen, ved godt mange bruger dem men det er en rigtigt dårlig ide, selvom man umiddelbart vil syntes at det vil være godt.
    Det allerbedste er at bruge en varm galvaniseret bolt i 8/8 stål.
    Jeg er ved at undersøge om vi kan få de originale Yamaha bolte hjem igen, det er den absolut bedste der har været på markedet. men Yamaha er lidt seje at forhandle pris med....


  • #13   23. okt 2013 Cool Jan S, det havde jeg ikke lige hørt om før. Men du har sikkert fat i noget smiley

    Valle - en såkaldt omgang "varme" er ikke lige noget jeg ligger inde med desværre smiley

    John D - det vil jeg prøve næste gang smiley meget smart

    Mathias - har også lige købt noget rustløsner hjem, det burde også hjælpe lidt smiley


  • #14   23. okt 2013 nu skal du høre smiley du finder data på hvor mange NM de udstødningsbolte skal spændes med og bruger rustfrie bolte så skal du bare se løjer og selvfølgelig en original pakning og ikke en fra thansen så vil jeg næsten garantere du aldrig får det problem igen smiley

  • #15   23. okt 2013 altså jeg ved godt hvad man skal bruge og sådan smiley det ikke så meget det. Det mere når jeg eller en af mine venner køber en brugt knallert. Så kan vi jo ikke altid være heldige at de har været så begavede at sætte noget på som holder og evt med noget kobber fedt og sådan smiley

  • #16   23. okt 2013 tell me about it smiley går selv og roder med en rmx smiley

  • #17   23. okt 2013 hahahah smiley


Kommentér på:
Skrot hot...

Annonce