{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Ingen gnist på Puch {{forumTopicSubject}}

Hej. Min Puch VZ50 motor gider ikke at gniste, og jeg har prøvet nyt tændrør, ny tændhætte, og jeg har også prøvet at klippe et stykke af tændkablet, men den vil stadig ikke gniste. Den kunne starte og køre fint, lige indtil jeg tog motoren af stellet for at få den grundigt vasket. Den har nu stået inde i et rum, hvor der er varmt hele tiden i et par måneder, men den gnister stadig ikke. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen gnist på Puch
  • #1   14. okt 2013 efter som du har haft motoren af stellet kan det være da du satte den på igen at den sorte ledning fra tænding systemet er kommet til at sidde på stel og gør den det kommer der ingen gnist da den sorte ledning er stop ledningen smiley ellers vil jeg tro at tænd spole er røget eller der er kommet noget skidt på platiner så de ikke kan lukke helt under afvaskningen af motor


  • #2   14. okt 2013 Vand/rust i tændingen.
    Tjek platinerne for kratere.


  • #3   14. okt 2013 prøv at kontroller platinerne om de lukker helt kan jo være smiley

  • #4   15. okt 2013 Hej.
    Det lyder som om du har fået den sorte ledning i klemme, da du genmonterede motoren.
    mvh


  • #5   15. okt 2013 Hej, jeg har ikke lige gjort det tydeligt, at jeg ikke har sat motoren på stellet igen, da knallerten skal renoveres, og jeg har set efter om den sorte ledning er i klemme, men det er den ikke smiley

  • #6   15. okt 2013 Så vend tilbage når motoren sidder på stellet.

  • #7   15. okt 2013 Jeg kunne bedst forstille mig, at tændspolen og/eller tændledningen er kortsluttet pga det har fået vand/fugt.
    Hvis du er rigtig uheldig, så pga vand/fugt i tændspole/tændledning, så er platiner og kondensator også kortsluttet/ brændt af, da du tjekkede om der var gnist på tændingsanlæget.
    1. I første omgang, så havde jeg tjekket om der er mere end 2 ohm's modstand i tændledningen, er der det, så er ledningen kortsluttet og defekt.
    2. Så skal tændspolen tjekkes, dette gøres stort set på samme måde. Men da tændspolen egentlig består af 2 spoler, eller en primær og sekundær side, som det rigtig hedder, så er der 2 steder på tændspolen hvor modstanden (ohm) skal tjekkes.
    Når primærsidens (lavspændingssiden) skal tjekkes for modstand, så skal du tilkoble multimeteret ledninger således, at den røde ledning (+) tilsluttes den lille sorte ledning på tændspolen, og den sorte ledning (-) fra multimeteret tilsluttes på en af slæbeskone til svinghjulet på tændspolen. Her må der heller ikke være mere end ca 2 ohm's modstand, hvis der er det, så er tændspolens primærside kortsluttet, og der vil ikke kunne dannes spænding til oplagring i kondensatoren, når svinghjulet drejer rundt.
    Hvis primærsiden er i orden, så skal tændspolens sekundær-side (højspændingssiden) tjekkes. Dette gøres ved at flytte den røde ledning (+) fra multimeteret, fra den lille sorte ledning på tændspolen, og hen på skruespidsen, der hvor tændledningen skrues fast i tændspolen. Her må der overhoved IKKE være nogle form for modstand, er der det, så er tændspolen defekt, og den oplagret højspænding fra kondensatoren er blevet blokeret i at nå frem til tændrøret, når platinerne åbner.

    3. På samme måde tjekkes kondensatoren, om den er kortsluttet. Her må der heller ikke være den mindste form for modstand, da den ellers er defekt.

    Hvis du skulle have nogle spørgsmål til ovenstående, så kan du kontakte mig på Tlf 20978726, så skal jeg prøve om jeg kan guide dig.

    God fornøjelse
    Mvh
    Henrik Thomsen


Kommentér på:
Ingen gnist på Puch

Annonce