Aprilia SX 50 spøgsmål og hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en SX 50 der har gået 3200 km. Den har fået pille alle begrænsninger fra starten af og køre omkring de 80 på helt lige vej og uden vind. Jeg bor og kører ude på landet, hvor terrænet ofte er noget kuplet og der er kraftig vind fordi der er åbent.
Er der muligt at tilføje maskinen mere kraft uden at ødelægge den ? Jeg synes især den taber farten rigtig hurtigt op ad bakke og når der er modvind. Jeg kunne også godt mistænke indstillingen af gearene for at være mindre god, nogle dage er det som om den bare ikke kører ligeså hurtigt og godt som andre..
Jeg har meget lidt forstand på skidtet, og får alt lavet hos forhandleren, gider nemlig ikke rode med det selv. Men jeg tror lidt de ikke har vildt meget forstand på det, fordi den var super dårligt indstillet lige da jeg fik den hjem til at starte med. Og gearet har allerede været ødelagt en gang, så de måtte skifte en ret stor (dyr) del, og jeg kører hverken vildt eller meget hvor man gearer op og ned hele tiden..
Er der nogen som er inde i dét som kan hjælpe ?
På forhånd tak
dec 2004
Følger: 42 Følgere: 42 Scootere: 6 Emner: 36 Svar: 776
mar 2011
Følger: 60 Følgere: 60 Scootere: 8 Emner: 134 Svar: 906
dec 2004
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 25
Jeg ville gerne have den kunne køre de der 90-100 ved egen kraft på et lige stykke vej.. Og den så måske kunne køre 85-90 op ad bakke, det røv irriterende at bilerne de kører i røven af en fordi den dør når den rammer en stigning.
Men nyt cylindersæt siger du, hvilket sæt kan du anbefale ?
Uden jeg har noget at have det i, tror jeg stadig at den er forkert indstillet. Den trækker helt vildt i 1-2-3-4 gear. Men i 5 og 6 er der ikke meget at komme efter. 5 er nogenlunde fra 65-75 km/t og 6 fra 75-80/85 km/t..
Jeg aner ikke hvad forhandleren har gjort ved den, men jeg kan jo prøve at spørge. Den skal snart til service alligevel, inden den skal i garage vinteren over.
FrederikL, kan se du er fra nordsjælland ligesom jeg. Kan du overtales til at kigge på den ?
dec 2004
dec 2004
maj 2007
Knoldteam, kører du samme model som mig ?
Frederik L. Jeg har prøvet at køre gearene helt ud i dag men det ændre ikke på situationen. Den topper stadig omkring de 80 på lige vej, men så snart den rammer bakkerne falder den i fart. Den kan godt ryge helt ned på 60 og så lyder den som en forkølet puch maxi. Omvendt kan den kører 85-90 hvis det går ned af bakke, det bare røvirriternde den er så følsom overfor terrænet. Fandme ligesom at cykle..
Jeg skal til service med den i morgen, så vil jeg forslå ham at sætte en større dyse i og indstille til lavere gearing (hvad det så end betyder ;). Kan også bede ham skrive ned hvad de har gjort ved den for at den skulle køre stærkere.. Så kan det være i kan pege på hvad der skal gøres for den bare spiller max..
dec 2004
maj 2007
Knoldteam. Somsagt er jeg ikke inde i det, så det der med at bare at smide noget på fatter jeg minus af. Hvor køber jeg en 21 mm kaburator der passer til min model (kan kun finde til rx 50) og hvordan får jeg den "smidt på".. ?
Vil den bruge mere benzin / køre mindre på literen med en større kaburator ?
Er kaburator skift det eneste jeg skal ændre hvis den skal køre sådan som jeg gerne vil have ?
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
Jeg ved sgu ikke hvad årgang min er. Den ser sådan her ud (link fjernet)
Jeg kan ikke finde nogen dellorto, men msp tuning har stage 6 og motoforce kaburatorer når man vælger aprilia - sx50 2006 >
Hvordan ved man om den er dyset rigtigt ?
maj 2007
Men der står ikke noget om studs størrelse :/..
Ja okay. Ser ud til jeg må betale hvad det koster hos forhandleren, har bare nul mulighed for at kunne sige om den bliver lavet på den måde som du snakker om. De dysset den om som ham den anden snakkede om og kan overhovedet ikke mærke forskel på den..
maj 2007
Så hvis jeg bestiller den der kaburator og beder dem om at installerer den så går den 100 på toppen og trækker op ad bakke og i modvind ?
maj 2007
maj 2007
Okay, det lyder godt..
maj 2007
maj 2015
Følger: 14 Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 22 Svar: 74
aug 2018
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1
min mand kørte for nogle uger galt på sin Aprilia sx50 og den har desværre taget en del skade. Vi har nu brug for nogle råd ifht. salg.
Er det bedst at sælge den i nuværende tilstand eller som reservedele?
Mvh
Ida
mail idavg0306@hotmail.com
Aprilia SX 50 spøgsmål og hjælp