{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sidespejle
  • #1   10. sep 2013 fordi folk gerne vil ramme bilen der er ved at overhale når de vrider hovedet rundt for at se hvor den er.
    eller for at gøre deres chance større for at ramme en anden når de glor den anden vej.
    det er hvad de får ud af det. en de gør det fordi de syntes det er fedt..

• #2   10. sep 2013 Ehm, hvorfor er der ikke sidespejle på en cykel så? Du har altså et hoved du kan dreje, og ja de ser da pisse dumme ud til de fleste scooter. Kan kun personligt lide dem til gearknallerter der er under styret.

Og hvad skal du egentlig bruge dem til? se tilbage? på hvad? en bil der kommer, jamen lad ham da komme? Kan kun tænkte på når du skal svinge til venstre over en vej, og der kan du stadig, bruge dit hoved og dreje det....

• #3   10. sep 2013 og i det nick har du ikke spor styr på hvad der sker foran dig.

• #4   10. sep 2013 Vil nu mene at det er rart at man kan se om panserne eller andre biler ligger lige i røven på dig, uden at man skal dreje hovedet hele tiden.

• #5   10. sep 2013 enig søren. altså nu køre jeg så bil. og vil sige at hvis ikke jeg havde mine spejle ja så var det sq noget lort. og der er jo ingen der fjerner spejlene fra sin bil. 1 fordi det er ulovligt. og 2 fordi det ikke er nær så sikkert.
    og det samme gælder sq knallert.

• #6   10. sep 2013 altså jeg har lige bestilt spejle hjem til min scooter for jeg syntes de er meget rare at have på, man et større overblik over trafikken og det der sker rundt om en

• #7   10. sep 2013 altså med 30 km/t er det sku begrænset hvad man kan nå at ramme i det ene sekund man kigger sig tilbage

• #8   10. sep 2013 De er skide grimme. Og folk kan ikke holde nallerne for sig selv. Da jeg havde nogen på fz'eren. Så blev de justeret hver dag..

• #9   10. sep 2013 Tjaa, det er nu nok en lidt god idé at have sidespejle. en nat kl 1:30 ca. kørte en kammerat og jeg hjem fra en fest og skulle hjem til mig lidt. (begge tunet og jeg kørte forrest) Der er så en cykel jeg skal overhale og jeg kiggede om der kom biler, og så klog som jeg er, kommer jeg med en fart på 70 km/t og kigger tilbage og var VED at kørte ind i cyklen, huggede begge bremser i samtidig for ikke at køre ind i cyklisten, men derimod væltede jeg selv. Hellere jeg end hende.

• Atheos
    Atheos Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 23 Svar: 69
    #10   10. sep 2013 Når min scooter er færdig malet osv, så bliver der bestil custom spejle osv

• #11   10. sep 2013 martin kigger du kun 1 sekund så har du intet set.

• #12   10. sep 2013 KP - Der er jeg uenig, jeg drejer hovedet halvt så jeg kan se både bagud og NÆSTEN fremad på samme tid. Så har jeg bedre styr på det.
    Ellers vender jeg hovedet hurtigt mens jeg sænker farten en smule smiley

• #13   10. sep 2013 Man bruger dem ikke til at sidde og kigge og studere bilerne, men til at orientere sig. Når du kører 70 km/t er det godt at kunne se hvad der sker blot ved at sænke hovedet en smule og holder man jævnligt øje har man godt styr på hvad der sker omkring en. smiley

Inde i byen er det endnu smartere uanset hastighed at have spejle, for alle andre kører som idioter, og så er det godt at vide om idioten kører tæt på en på højre side bagud selvom man blinker. smiley

Ved 30 km/t er det om noget endnu mere vigtigt, for der kan cyklisterne komme endnu tættere bagfra og dermed er det endnu vigtigere at holde øje med hvor de er. smiley

Til den med hvorfor cykler ikke har spejle? Fordi de åbenbart ikke tænker på hvad de trækker ud foran. På en cykel ligger man meget mere foroverbøjet og har meget højere tyngdepunkt så netop dér er det også møg vigtigt. smiley

Nu er jeg ved at tage kørekort og én af de ting der er aller farligst og uforudseligt er knallerter og cyklister uden spejle der trækker uden om en parkeret bil, for der er satme mange der ikke kigger om man kommer og så trækker de ud foran én. smiley

Derudover skal i huske på det med at man har tendens til at køre den retning man kigger, uanset om det er cykel, knallert, bil eller motorcykel, så man ønsker at holde hovedet fremad så meget som muligt. smiley

• #14   10. sep 2013 Man skal alligevel holde ind til højre, før du drejer over en vej, så du holder jo stille, så der sker ikke en skid.

Har næsten lige taget kortet, og man kunne dumpe på at ikke holde ind til højre, og kigge både i spejl og bagud.

Og vores lærer(som også var vores matematiklærer) sagde man skulle ifølge loven kigge til tilbage og kigge i sidespejle. Så derfor giver det ikke mening at have begge sådan set.

• #15   10. sep 2013 Vi fik fortalt at sidespejle var overvurderet da man alligevel skal se tilbage smiley

• #16   10. sep 2013 Spejlene giver ganske rigtigt en blind vinkel skråt bagud til hver side og det er dem man skal kigge i, ikke hele vejen rundt. smiley

Du skal ganske rigtigt holde stille, hvis du skal til venstre idet denne manøvre kaldes dobbelt ligeudkørsel og du dermed skal krydse en vej tværs over ved anden ligeudkørsel. Skal du derimod til højre er det allermest vigtige dog at der ikke er hakket en cyklist ind ved din højre side, for cykler bremser pænt dårligt. smiley

• #17   10. sep 2013 Præcis, det giver ingen mening at have sidespejle når du alligevel skal kigge tilbage >.> Det er ligesom i bil, der skal man også kigge i spejle og tilbage...

Det er rigtig Baddi, det med cykel, men det jo også mest inde i byerne man skal holde øje med dem.

• #18   11. sep 2013 Det er sådan set uanset hvor du er. smiley

Hvis du sidder med 50 km/t og kigger fremad 10 km ligeud uden at have brug for at vende dig om, opdager du måske ikke at der er en cykelrytter der har lagt sig ind i din læ-side og ligger med sit forhjul 30 cm fra dit baghjul og kommer der så et vindstød kan du sagtens rykke dig 30 cm fra den ene til den anden side og støde ind i cyklisten så enten han eller jer begge styrter. Hvis man holder sig orienteret bagud med jævne mellemrum ved bare lige at kigge ned i spejlet fra tid til anden kan man holde øje med om folk kører for tæt på én og også mindske mængden af ting man skal nå at opfatte når man skal kigge sig over skulderen når man skal lave en manøvre. smiley

Forskellen er jo at man med sidespejlene kun har en lille blind vinkel man skal kigge i og at man uden spejle skal se hele vejen rundt omkring sig fordi man inden man vender sig overhovedet ikke ved hvad der er de 270 grader som man ikke kan se når man kigger fremad. smiley

Kommentér på:
Sidespejle

Annonce