Ikke højere topfart, hvorfor? {{forumTopicSubject}}
Hej SG!
Først; Undskyld, hvis jeg burde have lagt denne tråd ind i "Tuning"-kategorien..
Dernæst..
Jeg har en HOT 50 SP, der er totalt ubegrænset, har et Giannelli Go udstødning, en Malossi Multivar variator og en racing-CDI - der skulle give 10-15 km/t mere - monteret (Tjek evt. opsætning på min profil).
Jeg kan bare ikke forstå, at den aldrig nogensinde har øget topfarten. Jeg bad sælger pille begrænsningerne ud, hvilket han ganske vist også gjorde, og siden da, er der stort set ingen af ovenstående ting, der har ændret topfarten på knallerten. Den kører stadigvæk omkring 62 km/t. Den har godt nok et fint optræk, grundet Malossi Variatoren og de lettere ruller, men topfarten har aldrig ændret sig. Kan det virkelig passe? Burde den ikke køre 70-80 km/t eller noget i den stil?
Er der nogen, der kan hjælpe?
På forhånd tak!
// Behnke
jun 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Scootere: 10 Emner: 43 Svar: 448
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Ej.. Det undrer mig bare.. Vil gerne have den til at køre 70. Kunne også være rart at vide, om jeg skal stoppe helt med at investere i stumper, i fald det slet ikke vil hjælpe jo..
nov 2006
Følger: 34 Følgere: 55 Scootere: 14 Emner: 95 Svar: 2.158
sep 2011
Følger: 70 Følgere: 71 Scootere: 11 Emner: 100 Svar: 1.714
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 35
Har du husket at fjerne tragten mellem studs / membran ?
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
maj 2012
Nej, nemlig.. Men det står den ellers til at gøre..
(link fjernet)
Team Bonderøv - Sofus:
Den blev dyset op ved en, der hedder Ove Ritter, som ejer en lille scooter-serice-butik.. Han sagde, at han ikke var HELT sikker på, at det var den rigtige dyse.. Knallerten stopper nemlig også pludselig med at tage fat, hvis ikke man giver den bundgas..
Der sidder 7 grams ruller i, som han i øvrigt også mente, passede. De fulgte med til Malossi Multivar'en.
Anders L:
Det har jeg også hørt. Nej, det ved jeg heller ikke..
Jep, den fjernede sælger også for mig dengang, fortalte han.
Baddi:
Remmen er blevet skiftet. Det valgte ham Ove Ritter også at gøre, da han dysede den ind - mod betaling selvfølgelig.
Hvad er "tush metoden"?
Ny gearing? Vil det være smart at købe? Og vil det i sidste ende give højere topfart eller noget?
Tak for svarene, indtil videre!
maj 2012
jul 2012
Så skiller du det ad og aflæser:
- Stregen er helt væk ved forreste remskiver, men ikke bagerste: For lang rem.
- Stregen er helt væk ved bagerste, men ikke forreste: for kort rem.
- Stregen er ikke helt væk på nogen af remskiverne: For få kræfter grundet begrænsninger, forkerte ruller, forkert dyse, dårligt tændrør eller andet der kan være problemer med.
maj 2012
jul 2012
nov 2010
Følger: 80 Følgere: 83 Scootere: 6 Emner: 88 Svar: 1.727
Ikke højere topfart, hvorfor?