{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

Ikke højere topfart, hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Hej SG!

Først; Undskyld, hvis jeg burde have lagt denne tråd ind i "Tuning"-kategorien..
Dernæst..
Jeg har en HOT 50 SP, der er totalt ubegrænset, har et Giannelli Go udstødning, en Malossi Multivar variator og en racing-CDI - der skulle give 10-15 km/t mere - monteret (Tjek evt. opsætning på min profil).
Jeg kan bare ikke forstå, at den aldrig nogensinde har øget topfarten. Jeg bad sælger pille begrænsningerne ud, hvilket han ganske vist også gjorde, og siden da, er der stort set ingen af ovenstående ting, der har ændret topfarten på knallerten. Den kører stadigvæk omkring 62 km/t. Den har godt nok et fint optræk, grundet Malossi Variatoren og de lettere ruller, men topfarten har aldrig ændret sig. Kan det virkelig passe? Burde den ikke køre 70-80 km/t eller noget i den stil?
Er der nogen, der kan hjælpe?
På forhånd tak!

// Behnke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke højere topfart, hvorfor?
  • #1   28. aug 2013 62 er vel også nok?

• #2   28. aug 2013 Det er ikke det, det handler om, Cato. smiley
    Ej.. Det undrer mig bare.. Vil gerne have den til at køre 70. Kunne også være rart at vide, om jeg skal stoppe helt med at investere i stumper, i fald det slet ikke vil hjælpe jo..

• #3   28. aug 2013 En cdi giver da heller ik topfart ? Dem fjerner bar "omdrejningsbegrænseren" så den kan kører længere ud hvis muligt smiley

• #4   28. aug 2013 jamen har du dyset op? andre ruller i :)?

• #5   28. aug 2013 Standard cdi på hot er ubegrænset.. Ved dog ikke om en racing CDI gør det store forskel ?!

Har du husket at fjerne tragten mellem studs / membran ?

• #6   28. aug 2013 For at få højere topfart skal du benytte dig af tush metoden til at finde ud af om det er længden af remmen, kræfterne eller omdrejningerne den er gal med. Som udgangspunkt så opsøg højere topgearing i varioen inden du begynder at hæve omdrejningerne. smiley

• #7   28. aug 2013 Mikkel H:
    Nej, nemlig.. Men det står den ellers til at gøre..
    (link fjernet)

Team Bonderøv - Sofus:
    Den blev dyset op ved en, der hedder Ove Ritter, som ejer en lille scooter-serice-butik.. Han sagde, at han ikke var HELT sikker på, at det var den rigtige dyse.. Knallerten stopper nemlig også pludselig med at tage fat, hvis ikke man giver den bundgas..
    Der sidder 7 grams ruller i, som han i øvrigt også mente, passede. De fulgte med til Malossi Multivar'en. smiley

Anders L:
    Det har jeg også hørt. Nej, det ved jeg heller ikke..
    Jep, den fjernede sælger også for mig dengang, fortalte han.

Baddi:
    Remmen er blevet skiftet. Det valgte ham Ove Ritter også at gøre, da han dysede den ind - mod betaling selvfølgelig.
    Hvad er "tush metoden"?
    Ny gearing? Vil det være smart at købe? Og vil det i sidste ende give højere topfart eller noget?

Tak for svarene, indtil videre! smiley

• #8   29. aug 2013 Det, der irriterer mig mest, er sådan set bare at jeg ikke ved, om det på nogen måde er normalt. Hvis der dog bare var en der kunne fortælle mig, om det er meget normalt/unormalt og hvad jeg evt. kunne gøre..

• #9   29. aug 2013 Tush-metoden: Tegn en tush streg fra midten af den inderste forreste remskive (varioen) og den inderste bagerste remskive (den stationære bag koblingen). Så kører du en rigtig god tur, hvor du ved du rammer topfarten.

Så skiller du det ad og aflæser:
    - Stregen er helt væk ved forreste remskiver, men ikke bagerste: For lang rem.
    - Stregen er helt væk ved bagerste, men ikke forreste: for kort rem.
    - Stregen er ikke helt væk på nogen af remskiverne: For få kræfter grundet begrænsninger, forkerte ruller, forkert dyse, dårligt tændrør eller andet der kan være problemer med. smiley

• #10   31. aug 2013 Jamen ham Ove Ritter fra Ritter Trim har næsten lige sat ny rem i. Det gjorde han samtidigt med, at han dysede den op. Ellers havde jeg selvfølgelig selv monteret remmen.

• #11   2. sep 2013 Jeg kan ikke bedømme hans evner da jeg ikke kender ham eller hans forretning, jeg fortæller dig blot hvordan man tjekker at længden af remmen er korrekt. smiley

• #12   2. sep 2013 Jeg lover dig Alexander, smid et sports cylinder på. Du bliver ikke skuffet, og det bliver ikke penge ud af vinduet. Kombineret med dit Gianelli GO og din Multivar vil den gå omkring 80-90 på speedometeret med et godt optræk. Hvis den ikke har ændret topfart med multivar og GO er stemplet sikkert slidt. Jeg ved det ikke da jeg aldrig har haft det åbnet. Jeg har bare set der sidder org. cylinderkit på, da jeg skiftede udstødning (begrænset udstødningsport) smiley

Kommentér på:
Ikke højere topfart, hvorfor?

Annonce