{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.780 visninger | Oprettet:

Langsom velo solex {{forumTopicSubject}}

Hej drenge

Har nu prøvet alt i verden af hvad pokker jeg nu kunne komme i tanke om. Min 4600 velo, kører lige godt 20 km/t lige nu, og den skulle jo meget gerne runde 30.
Motoren har ikke kørt ordentligt siden jeg renoverede den, og det er god kompression på og alt er samlet rigtigt, det er faktisk den samme motor som i mit fotoalbum, men den har været åbnet flere gange siden. Tændrøret er nøddebrunt, så alt der har med kompression og cylinder og gnist at gøre skulle være iorden.

Den lyder sådanset til at gå rimelig fint og smooth, uden den tændingsbanker eller 4takter, jeg har prøvet at justere tændingen idag, så den går bedst muligt smiley

Nogen der har en ide om hvad der kunne være galt? Synes jeg har prøvet alt nemlig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langsom velo solex
  • #1   27. aug 2013 Skud i luften... Tæt udstødningsrør? Kan du prøve en tur uden?

• #2   27. aug 2013 Ja udstødningen. Hvad med benzin pumpen? Altså den membran der sidder, og suger vaccum. fungerer den korrekt? Den er ikke hård eller noget? smiley

• #3   27. aug 2013 når ja, pumpen er helt renset med kugle i og en sprit ny membran smiley dog er gevindet smuttet ved en af de 4 skruer, men pumpen fedter ikke, så mon ik den er tæt nok?
    udstødningen er tæt ved cylinderen og der er boret et 6 mm hul i bunden så den skulle kunne komme af med udstødningsgasserne, og da jeg kørte på den uden udstødning inden jeg fik den med posten, kunne den alligevel ikke komme op i topomdrejninger så tvivler på det hjælper smiley

• #4   27. aug 2013 meeen nu er det en gammel brugt udstødning fordi den skulle passe til knallerten, så den har haft et liv før den kom på min, men tvivler godt nok på det er den

• #5   27. aug 2013 Selvom du mener kompressionen er god, har du testet den, eller er det bare noget du mærker dig til ?

Og det 6mm hul er ikke godt for den, da motoren bruger modtrykket (: så prøv med ny udstødning, det er jeg sikker på fjerner problemet (:

• #6   27. aug 2013 okay, det med at bore et hul i bunden er nemlig ellers et meget brugt trick til veloer, men kunne jo lige sætte en 6mm bolt i og se om det gør en forskel smiley og har kun mærket mig til kompressionen, har sku ik målt det, men der er både kompression når stemplet kører op og ned så vil mene det er iorden

• #7   27. aug 2013 kan jeg da love dig for de ikke gør, dem fra ungarn gør, men en ordentlig velo kører ihvertfald 30 smiley

• #8   27. aug 2013 det da vidst de kedelige veloer du har kørt på, det er slet ikke unormalt en velo kører 30. Min 5000'er runder omkring 30, og min vens 3800 er flyvende, den kører 35 og 38 efter en god lang tur hvor den er blevet godt varm.

Men til jer andre tak for svarene! må hører nogle veloentusiaster om de har nogle gode ideer smiley

• #9   28. aug 2013 De kan altså godt køre 30 km/t??? Min vens 3800, kører da 30-40 stykker på mit speedometer, når jeg følger ham ved siden af...

Kommentér på:
Langsom velo solex

Annonce