2.873 visninger
|
Oprettet:
Hjemmelavet begrænsning til udstødning {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg har hørt at man kan lave sin egen begrænsning, ved at sætte en skive mellem udstødning og cylle med et mindre hul i og derved virke som en begrænser. Jeg har en skive med et 8mm hul i som passer perfekt ind i udstødningen, men kan det lade sig gøre? og vil det holde i længden :)?
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
- Og du skal sørge for den ligger HELT fast, og at den ikke kan blive suget ind i cylinderen..
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Scootere: 10 Emner: 1 Svar: 1.064
Ralf
Hvordan sku den blive suget ind i cyllendern???? Den suger ikke fra udstødnings kanalen
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
Bare tag noget karosseriplade eller lign, skær den ud så den har samme form som flangen, og bor hul i midten.. det er det jeg har gjort
jan 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 4 Emner: 15 Svar: 256
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Johnny R -> Ikke helt rigtigt, da cylinderen jo ikke kan se forskel på benzin damp, og udstødnings gas
Dr Big -> Den kan skam ryge begge veje mester..
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 2 Emner: 16 Svar: 133
Skal den sjevses fast eller vil en gang kemisk metal kunne gøre jobbet?
Vonsild: Hvor stort et hul brugte du?
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Smid en skive i, med 5mm hul, kør en tur, og se om det skal være større.
Bor det derefter lidt op af gangen, til du rammer den fart du ønsker.
- Forskellige opsætninger vil skulle bruge forskellige størrelser huller, for at ramme samme fart.
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Jo der gør, men tror du mig ikke, så kan jeg heller ikke være mere lige glad
jan 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 4 Emner: 15 Svar: 256
jan 2012
Følger: 28 Følgere: 26 Scootere: 4 Emner: 15 Svar: 256
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 2 Emner: 16 Svar: 133
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 66 Svar: 376
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Scootere: 10 Emner: 1 Svar: 1.064
Stik mig lige en forklaring på hvornår den suger i udstødningen på 2 takt :).
For kan ik se en endestation grund til den sku suge... For når stemple køre i top og kompremire brandstoffet over stemple, kommer der undertryk under stemple og det åbner membran og suger brandstof blanding ind, når så den forbrænder bliver stemple jo kørt i bund, når det sker kommer der overtryk i krumtaphuset og den benzin blanding der lige er blevet suget der ind, bliver presset ud i cyllendern igennem skyldekanalerne og hjælper ovn i købet med og tømme cyllener for udstødningsgas. Så kan ik se hvor i prossesen den sku suge fra udstødningen
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
Der kommer gas tilbage fra udstødningen, ind i cylinderen.. sådan virker alle totaktere.. derfor de sviner så fucking meget, og stinker af helvede til..
mar 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Scootere: 10 Emner: 1 Svar: 1.064
Desuden, kan du så lige forklar mig hvordan der kommer vakum mellem top og stemple, når det på vej ned? Så ville den jo ik tøm cyllen for udstødningsgas med derimod bare sige luft ind
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 777
Hjemmelavet begrænsning til udstødning