2.768 visninger
|
Oprettet:
større batteri {{forumTopicSubject}}
hej SG ville bare lige høre om det kan lade sig gøre, at sætte et større batteri i min scooter (pgo black magic) det er et 3a h som sidder i nu.
ville der ske noget ved at sætte et større et i?
vil man brænde pærer og elstarter af eller?
tak på forhånd
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Det eneste du skal være opmærksom på er så at det tager længere tid at lade op, hvis du har afladt det helt.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 67
og har i nogle gode steder at købe et sådan batteri? (:
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
AH er kapacitet, lidt som hvis man har en pool på 12.000 L og man så skifter til den store deluxe satan på 26.000L, så vil det tage længere tid at fylde op, når man bruger den samme haveslange.
Til gengæld er der det med batterier at et større batteri kan klare at blive opladt med flere ampere uden at brænde sammen.
Jeg køber mine batterier i Biltema. De har mange forskellige størrelser. Hvis du har penge til det, så køb et Gel batteri. Det tager ikke som normale bly-syre batterier skade af at scooteren vælter og det kan derudover klare flere afladninger før det begynder at tage skade.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 67
men så er mit spørgsmål, vil jeg kunne se forskel på med det nye batteri på alså på lyset når scooteren feks lige er startet, eller er det min lader som er for sløv? (:
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Ved alle andre scootere end Kymco Super 8 kører lygterne på strøm direkte fra statoren (lige igennem spændingsregulatoren først) og det har så intet med batteriet at gøre.
Et batteri som det vi har kan tåle at blive ladt med en strømstyrke der er 10% af kapaciteten, så hvis man har et 4AH batteri fra start vil spændingsregulatoren så kun sende 0,4 A videre til batteriet og dumpe resten til stel.
Medmindre du bruger kompressorhornet ofte, så er dette ikke et problem og forlygten er nok heller ikke det helt store problem.
Hvilken forlygte havde du egentlig før du skiftede til 55W H4?
For der er nogle der ligner H4 som fås i 35W og er relativt normale på nogle scootere, men disse har HS1 fatning, hvor den eneste forskel er at der er byttet om på nogle af benene.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 67
det var en 35w H4 som var i før, bare dejligt med meget lys
hehe okay, bare lidt træls at når bremselyset bliver aktiveret at for lyset bliver dæmpet da den bruger så meget strøm
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Anyway, hvis du skal have mere fut i den skal du enten have en anden spændingsregulator eller stator eller ny af begge dele for at få mere strøm i systemet.
Hvor du får fat i det ved jeg dog ikke.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 67
årh ja, hmm mon ikke fra en 110ccm pgo scooter eks? (:
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Nu kommer der lige et link til en 35W HS1 pære fra Thansen, hvor de har været dumme nok til at skrive H4. På æsken man får den i står der oven i købet HS1, men den ser sådan her ud:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=9113983577&n=-2117582339&pn=-2041043541
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 67
mener da at dem som hedder H1 at der "kun" er et lys i dem?
da der eks bruges 4 H1 pære i vores bil (:
tror du enlig, at der er en større spændings regulator/eller startor i en pgo 110ccm? (:
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Jeg ved heller ikke hvilke lygter der sidder i en bil, men jeg ved at H4 er meget normale for biler også, men at scootere med en pære der ligner denne hedder HS1.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 67
større batteri