{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  større batteri
  • #1   12. jun 2013 Så længe det er 12V kan du putte det på med flest AH som du har plads til. smiley
    Det eneste du skal være opmærksom på er så at det tager længere tid at lade op, hvis du har afladt det helt. smiley

• #3   12. jun 2013 hmmm, okay men jeg kører tit nogle ret lange ture og der kunne laderen vel godt følge med?
    og har i nogle gode steder at købe et sådan batteri? (:

• #4   12. jun 2013 Thomas, laderen leverer de samme ampere uanset hvilket batteri der er på. smiley

AH er kapacitet, lidt som hvis man har en pool på 12.000 L og man så skifter til den store deluxe satan på 26.000L, så vil det tage længere tid at fylde op, når man bruger den samme haveslange. smiley

Til gengæld er der det med batterier at et større batteri kan klare at blive opladt med flere ampere uden at brænde sammen. smiley

Jeg køber mine batterier i Biltema. De har mange forskellige størrelser. Hvis du har penge til det, så køb et Gel batteri. Det tager ikke som normale bly-syre batterier skade af at scooteren vælter og det kan derudover klare flere afladninger før det begynder at tage skade. smiley

• #5   13. jun 2013 okay, tænker bare lidt at skifte mit ud da jeg både har en 55w pære i (alm H4 bilpære) og kompressor horn.
    men så er mit spørgsmål, vil jeg kunne se forskel på med det nye batteri på alså på lyset når scooteren feks lige er startet, eller er det min lader som er for sløv? (:

• #6   13. jun 2013 Nu er der kun én scooter jeg har hørt om hvor lygterne fik strøm fra batteriet. smiley

Ved alle andre scootere end Kymco Super 8 kører lygterne på strøm direkte fra statoren (lige igennem spændingsregulatoren først) og det har så intet med batteriet at gøre. smiley

Et batteri som det vi har kan tåle at blive ladt med en strømstyrke der er 10% af kapaciteten, så hvis man har et 4AH batteri fra start vil spændingsregulatoren så kun sende 0,4 A videre til batteriet og dumpe resten til stel. smiley

Medmindre du bruger kompressorhornet ofte, så er dette ikke et problem og forlygten er nok heller ikke det helt store problem. smiley
    Hvilken forlygte havde du egentlig før du skiftede til 55W H4?
    For der er nogle der ligner H4 som fås i 35W og er relativt normale på nogle scootere, men disse har HS1 fatning, hvor den eneste forskel er at der er byttet om på nogle af benene. smiley

• #7   13. jun 2013 nårh ja selvfølgelig er lyset sat på "generatoren" det jo derfor det blinker sådan i tomgang (pakerings lys)
    det var en 35w H4 som var i før, bare dejligt med meget lys smiley
    hehe okay, bare lidt træls at når bremselyset bliver aktiveret at for lyset bliver dæmpet da den bruger så meget strøm smiley

• #8   13. jun 2013 Det har været en 35W HS1, for der laves ikke 35W pærer med H4 fatning. smiley

Anyway, hvis du skal have mere fut i den skal du enten have en anden spændingsregulator eller stator eller ny af begge dele for at få mere strøm i systemet. smiley

Hvor du får fat i det ved jeg dog ikke.

• #9   13. jun 2013 hehe okay, er bare lidt underligt da h4 plejer at være den pære med både kort og langt lys i (:
    årh ja, hmm mon ikke fra en 110ccm pgo scooter eks? (:

• #10   13. jun 2013 HS1 pæren har også både langt lys og kort lys. smiley

Nu kommer der lige et link til en 35W HS1 pære fra Thansen, hvor de har været dumme nok til at skrive H4. På æsken man får den i står der oven i købet HS1, men den ser sådan her ud:
    http://www.thansen.dk/product.asp?c=9113983577&n=-2117582339&pn=-2041043541

• #11   14. jun 2013 hehe ja, det er sgu ikke for smart! smiley
    mener da at dem som hedder H1 at der "kun" er et lys i dem?
    da der eks bruges 4 H1 pære i vores bil (:

tror du enlig, at der er en større spændings regulator/eller startor i en pgo 110ccm? (:

• #12   14. jun 2013 Jeg ved ikke hvad der findes i de større PGO'er, for det første fordi de ikke sælges her i landet og for det andet fordi PGO maskinerne slet ikke interesserer mig. smiley

Jeg ved heller ikke hvilke lygter der sidder i en bil, men jeg ved at H4 er meget normale for biler også, men at scootere med en pære der ligner denne hedder HS1. smiley

• #13   15. jun 2013 ja okay smiley

Kommentér på:
større batteri

Annonce