{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.138 visninger | Oprettet:

Hjælp til puch model! {{forumTopicSubject}}

Hej SG.. Jeg har investeret i sådan en fin Puch "monza" Jeg er bare kommet meget i tivivl om det er en Grand prix eller hvad det er for en model, fordi der står model: N2 på typepladen.. den har 3 gear, og der går kun 2 ledninger op fra tændingen: tændkablet og en gul ledning, jeg vil mene at der skulle være flere ledninger en de 2?

jeg har ved hæftet et billede af typepladen

Tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til puch model!
  • #1   10. jun 2013 Billede af den

profilbillede
  • #2   10. jun 2013 Stellet er fra en Monza 2 gear, hjul ligner dem fra grandprix, motor ligner ms med cylinder fra super...
    Det er en total sammenbygget af mange forskellige puch...

• #3   10. jun 2013 Motor har samme nr. som stel.. er da rimelig sikker på det er den samme maskine, cylinder er godt nok en tun cylinder.. men hjul og det er orginalt?

Ved nu noget hvorfor der kun er en gul ledning fra svinghjul?

• #4   10. jun 2013 Billede

profilbillede
  • #5   10. jun 2013 Ingen ide, koblingsdæksel er bare ikke så kantet som det skal være på monza, og nav ser større ud end monza 2gear

• #6   10. jun 2013 Nu du siger det kan jeg da godt se det.. Tror du at det vil have nogen betydning med hensyn til kobling? Jeg tror nemlig at det er en Puch Grand prix smiley

• #7   10. jun 2013 Nej ikke bare det hele er til samme model smiley

• #8   10. jun 2013 Jeg har en original udstødning til sådan en monza til salg

• #9   11. jun 2013 Ud fra at stelnummeret starter med 230 og årgangsbogstavet er B Så kan jeg med garanti sige at stel, forgaffel og bagsvinger er fra en monza 2-gear årgang 1986. når stelnummeret starter med 230, så er det ALTID monza 2-gear. Jan har lidt ret i at motoren højest sandsynligt stammer fra en ms50 eller vz50, men de første modeller af monza 2-gear (1980-81,82) og enkelte monza 3-gear (1976-77,78), blev også lavet med det runde koblingsskjold og racerkobling.
    Cylinder, topstykke og karburator + studs er fra en maxi, men monza 2-gear kørte også med maxicylinder og topstykke samt firkantet karburator. Men det er den forkerte studs man har brugt til at montere på karburatoren på, da den på billedet er til en maxi, og derfor giver en forkert placering.
    Tanken er også fra en monza, de runde huller til puchemblemerne er bare blevet spartlet ud. En grand prix tank er meget smallere, end den på billedet.
    Hjulene/fælgene er helt klart fra en grand prix eller monza 3-4 gear, da en monza 2-gear kørte med mindre nav.
    Forlygten er også fra en af de første modeller af monza 3 gear.
    Det kunne godt tyde på, at man har forsøgt at bygge en 2-gear om til en 3-gear
    Som minimum skal der komme 3 ledninger op fra tændingsanlæget.
    1 stk tyk sort ledning til tændrøret.
    1. stk tynd sort ledning til stopknappen.
    1. stk tynd gul ledning til lys og horn.
    Denne løsning er bare bøvlet, da man er nød til at trække en ledning fra forlygten og ud til baglygten, hvis man vil undgå at begge pærer springer, hvis for eller bagpæren springer. Den bedste løsning ville være at man monterede en baglys/hjælpespole oven på lyspolen, og trak en ledning direkte fra den og ud til baglygten.

• #10   12. jun 2013 Okay, det er noget af en forskellig knallert jeg har købt mig der.. Men til 1600 kr er det vel okay smiley
    Jeg tror ikke cylinderen er den originale, men topstykket er. så jeg må bare igang med projektet, tak for hjælpen alle sammen smiley

• #11   12. jun 2013 Cylinder og topstykke er fra en maxi, og kan derfor sagtens være original

• #12   14. jun 2013 Jeg har købt en monza studs nu, men er du sikker på at det er fra en puch maxi cylinderen? jeg havde tog den af, og den har 6 skyllekanaler og en stor indsugningkanal.. det ligner lidt en tun cylinder?
    Har set at du laver hovedreparationer af puch motorer, så tænkte jeg hvor meget det ville koste hvis du vil gennemgå den? smiley

• #13   14. jun 2013 Hvis cylinderen har 6 skyllekanaler, så er det helt klart en maxi-cylinder. En monza-cylinder har kun 2 skyllekanaler.
    Hvis du er interesseret i at få renoveret motoren, så kan du lige kontakte mig på Tlf 20978726, så snakker vi om det.

Kommentér på:
Hjælp til puch model!

Annonce