{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Puch monza køre sært? {{forumTopicSubject}}

Hejsa sg har en puch monza som jeg er igang med at renovere 100% som jeg vil ha den men nok om det.
Den starter altid på første huk, jeg har indstillet tænding så den bare er der, og når den holder i frigear køre den helt fint op i omdrejninger og ned igen og holder tomgangen.
Men når jeg så skal til at køre på den får det fint mens man stadig filer på koblingen men lige så snart man slipper den dør den nærmest vil slet ikke trække eller noget og har også prøvet at gi mindre gas men det hjælper ikke.
jeg har lavet stelforbindelse så det burde ikke være det.

hvis det giver nogen mening så skrev endelig noget jeg evt. kan gøre ved den for at løse problemet jeg vil prøve alle forslag imorgen hvis jeg altså har tingene til det smiley
så kom med nogle forslag for jeg er sgu blank på nuværende tidspunkt

tak på forhånd smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch monza køre sært?
  • #1   5. jun 2013 jeg bliver nødt til at spørge lidt til den stel du skriver du har lavet, hvilken gavn har den

  • #2   5. jun 2013 Følger lige med

  • #3   5. jun 2013 Sætter den ud og begynder at skyde i udstødningen?

  • #4   5. jun 2013 Hvis den nærmest hakker og sprutter i det, og den samtidig smælder i udstødningen. Så er det fordi at blandingen er for fed, og dermed laver den lus på tændrøret, og gnisten på tændrøret springer forkert.
    Det kan du se på tændrøret, hvis tændrøret er helt vådt og fedtet, så får den rigeligt med benz.
    Hvis det ikke løser dit problem, så må det være fordi at den på en eller anden måde kan trække falsk luft. Dette problem har jeg selv lige haft med en ms50, den gjorde akkurat de samme numre som din, og den fik ikke for fed blanding, samt den skød ikke i udstødningen. Det viste sig at bundpakningen var utæt.
    Hvis alle pakninger er tætte og blandingen er ok, så kan det kun være et tændingsproblem, den kan også lave det omtalte problem, hvis platinafstanden er for stor


  • #5   5. jun 2013 Må lige tjekke det andet du nævner Henrik men platinere har jeg sat til 0.40 2mm før top

  • #6   5. jun 2013 Du har fulstendig ret i, at som udgangspunkt er 0,40 i afstand samt 2mm før top, en rigtig god start. Men det hele afhænger af, om platinerne er ny eller brugt.
    Hvis platinerne er helt nye, så har jeg rigtig tit set, at for at opnå det rigtige tændingstidspunkt (2-2,2mm før top) så skal platinerne ikke åbne mere end 0,30-0,35mm.
    Det samme gør sig gældene hvis platinerne er brugt/lettere slidt, så er det bare modsat, dvs at så skal platinerne mange gange åbne mellem 0,45-0,50mm for at opnå det rigtige tændingstidspunkt.
    HUSK hvis platinerne ikke åbner helt korrekt, så kan man IKKE opnå det rigtige tændingstidspunkt, uanset hvor meget der drejes på ankerpladen.


Kommentér på:
Puch monza køre sært?

Annonce