Puch monza køre sært? {{forumTopicSubject}}
Hejsa sg har en puch monza som jeg er igang med at renovere 100% som jeg vil ha den men nok om det.
Den starter altid på første huk, jeg har indstillet tænding så den bare er der, og når den holder i frigear køre den helt fint op i omdrejninger og ned igen og holder tomgangen.
Men når jeg så skal til at køre på den får det fint mens man stadig filer på koblingen men lige så snart man slipper den dør den nærmest vil slet ikke trække eller noget og har også prøvet at gi mindre gas men det hjælper ikke.
jeg har lavet stelforbindelse så det burde ikke være det.
hvis det giver nogen mening så skrev endelig noget jeg evt. kan gøre ved den for at løse problemet jeg vil prøve alle forslag imorgen hvis jeg altså har tingene til det
så kom med nogle forslag for jeg er sgu blank på nuværende tidspunkt
tak på forhånd
jan 2009
Følger: 1 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 215
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 4 Svar: 17
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
okt 2011
Det kan du se på tændrøret, hvis tændrøret er helt vådt og fedtet, så får den rigeligt med benz.
Hvis det ikke løser dit problem, så må det være fordi at den på en eller anden måde kan trække falsk luft. Dette problem har jeg selv lige haft med en ms50, den gjorde akkurat de samme numre som din, og den fik ikke for fed blanding, samt den skød ikke i udstødningen. Det viste sig at bundpakningen var utæt.
Hvis alle pakninger er tætte og blandingen er ok, så kan det kun være et tændingsproblem, den kan også lave det omtalte problem, hvis platinafstanden er for stor
mar 2012
Følger: 54 Følgere: 79 Scootere: 53 Emner: 133 Svar: 2.729
okt 2011
Hvis platinerne er helt nye, så har jeg rigtig tit set, at for at opnå det rigtige tændingstidspunkt (2-2,2mm før top) så skal platinerne ikke åbne mere end 0,30-0,35mm.
Det samme gør sig gældene hvis platinerne er brugt/lettere slidt, så er det bare modsat, dvs at så skal platinerne mange gange åbne mellem 0,45-0,50mm for at opnå det rigtige tændingstidspunkt.
HUSK hvis platinerne ikke åbner helt korrekt, så kan man IKKE opnå det rigtige tændingstidspunkt, uanset hvor meget der drejes på ankerpladen.
Puch monza køre sært?