{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Benzin problem på 4takter. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Giantco Sprint, hvor benzinen ik kommer videre fra karburatoren og ned i motoren.....

Da jeg er ret ny i 4 takter og derfor håber jeg, at jeg herinde fra kan få hjælp til fejlfinding...

Jeg roder normalt med 2 takter, men ved ik hvor lille/stor forskel der er på 2takter / 4takter i fejlfinding.

Da jeg pillede tændrøret ud af den, så lignede det som en 2 takter som køre for magert. Jeg har derfor tjekket varcumhane og slanger, der er ik noget brud/utæthed og se. Jeg har overså tjekket om ventilerne stod rigtigt, de stod 0,8 som jeg har fået af vide de skal stå..

Jeg har fået af vide at den lige pludselig gik ud og derefter, ik har kunne starte siden.

Jeg kan ik fortælle hvordan stempel/cylinder ser ud eller ventiler, for jeg vil høre jer herinde fra inden jeg går igang med og skille af..

Hvor meget den har kørt kan han heller ik oplyse, for den havde fået helt nyt speedo på da han købte den. Så de 2230km som står, er kun hvad han selv har kørt og IKKE hvad motoren evt. har kørt.

Mvh.
UweT..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin problem på 4takter.
  • #1   19. maj 2013 Tjek membran i karburator og studs... Det gummi de dele er lavet af har det med at gå til...

• #2   19. maj 2013 Og,, det er 0,08mm ikke 0,8..

• #3   19. maj 2013 Og som jan siger den lille membran der er over gas spjældet. At den er hel, og har du haft det åbnet, så må ikke det mindste skidt komme på gas spjældet, da det giver friktion og så kan det ikke bevæge sig frit, det løftes jo af vaccum, så det er lidt sart, rens det så det er 210% rent hvis du har sat fingre på det..
    Rens også dyser osv.

• #4   19. maj 2013 UPS sorry skrive fejl, det er 0,08 og ikke 0,8 som jeg skrev... Jeg har tjekket den membran i karburatoren under det sorte dæksel, samt studsen og der er ingen revner eller anden form for defekt udseende. Jeg tjekker det dog lige efter, endnu en gang imorgen. Hmm nu ved jeg godt at en 4 takter ik har lige som meget krompression som 2 takter har, men jeg syndes alligevel den er lidt slatten. Ved i hvad den skal ligge indenfor, for så vil jeg sætte krompressionstesteren på den imorgen..

• #5   20. maj 2013 Nu tænkter jeg bare lige højt, men så vidt jeg ved sidder der ikke membran i en 4-takt'er. Men det kan selvfølgelig godt være der er mig der helt ude og skide eller det er en anden membran i snakker om og ikke den jeg tænker på...

• #6   20. maj 2013 Det er dig der er ude og skide, hvis vi skal bruge dine egne ord. hvis du fin læser så taler vi om membranen i karburator. Det er en CW karburator , det fungere helt anderledes end alm, spjældet løftes af vaccum .

Alm membraner findes ikke i 4t da den jo har ventiler i stedet.

• #7   20. maj 2013 Søren det var også derfor jeg skrev membran i karburator smiley
    Men studsen har det også med at revne, så det bør tjekkes...

• #8   20. maj 2013 Jeg tænkte også jeg var helt ude og skide. smiley

• #9   20. maj 2013 Hmmm tyder lidt på, at der også er andet i vejen med den. Jeg har følgende tillægsspørgsmål, i måske kan give mig et svar på.

Hvorfor stiger oliestanden, efter den har været forsøgt startet. Der står i manualen at der skal 0,7L i ved normal olieskift og 0,8 L ved total efter totalt tømning. Jeg fyldte ca 0,6L i den igår og olien var næsten oppe på max på oliepinden, da jeg tjekkede oliepinden idag var den et godt stykke over max??????....

Hvor og hvordan kommer jeg til oliepumpen eller tjekker den,men er det den som sidder under der dæksel ved indsugningsstudsen?.

Når i pilleer ventildækslet af på, skal det så ligne mht olie ala som når man piller det af på en bil??..
    Hvis det skal det, så har den også et olieproblem.

Ejeren fortalte mig idag at han havde har den hos T.hansen tidligere og der havde de sagt, at den havde været kørt tør for olie ( trods olien var på mellem min og max ) og sat der skulle nyt topstykke på...

Jeg syndes det er meget tidligt og skifte topstykket på den, for han har sagt til mig det som er på den kun har kørt de 2230km..

Ja jeg er ik bare en som skifter for og skifte, der skal være en mening med udskiftningen ;)..

• #10   20. maj 2013 Søren... Det er bare helt okay, for man skal lære så længe man lever ;)..

• #11   20. maj 2013 Præcis. smiley

• #12   20. maj 2013 Har lige opdaget, at der er nogle hakker i den plastikflance mellem topstykket og indsugningsstudsen.. Kan det have så stor indflydelse, så det er årsagen til overnævnte problemer??.

Måske er du spørgsmål vil nogle mene, men jeg er endnu næsten helt grøn på de 4takter...

Kommentér på:
Benzin problem på 4takter.

Annonce