3.391 visninger
|
Oprettet:
glemt olie! {{forumTopicSubject}}
hej, min scooter gik ud på vej til arbejde idag den løb ør for benzin. jeg bor ca 4km fra der hvor den holder.. kan jeg godt tanke og køre stille og roligt uden og blande olie i? bare lige de 4 km kun! den får olie ligeså snart jeg kommer hjem med den!
jun 2011
Følger: 25 Følgere: 26 Scootere: 6 Emner: 57 Svar: 401
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 22 Scootere: 5 Emner: 23 Svar: 92
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 8 Emner: 66 Svar: 495
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 2 Emner: 21 Svar: 36
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 8 Emner: 66 Svar: 495
maj 2009
Følger: 41 Følgere: 177 Scootere: 41 Annoncer: 6 Emner: 259 Svar: 4.869
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 577
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Scootere: 2 Emner: 21 Svar: 36
aug 2012
Følger: 30 Følgere: 48 Scootere: 37 Emner: 162 Svar: 5.431
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Oktantal har noget at gøre med aktiveringsenergien, altså hvor varmt det kan blive uden at selvantænde, men siden det er en exoterm reaktion bliver det varmere. Det eneste med benzin der kan køle er fordampningsvarme som er den energi der går til benzinen når den skal gå fra dråber i luften til rigtig gasform. Når denne energi suges ud af luften bliver det koldere og mere tæt. Dette er også grunden til at en blanding der er korrekt eller let mager kan lave mindre energi end en blanding der er lige en tand for fed.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Dejligt med nogen der har noget mere praktisk erfaring, jeg har dog stadig en tand svært ved at se hvordan du sætter den røde tråd mellem oktantal og køling.
Oktantal og mulighed for højere kompression og mere kraft og mere effektiv motor kan jeg se, men lige den med at motoren ikke skulle blive helt så varm kan jeg ikke lige gennemskue.
glemt olie!