{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

kørt ned {{forumTopicSubject}}

hey jeg blev kørt ned idag af en bil, kom kørende med ca 35 i timen på en cyklesti og så er der en bil der skal dreje ind til højre, og så rammer han ind i mig, hele scooteren er smadret og jeg mener selvfølgelig han skal erstatte alt da han ikke overholder højrevigpligt, han mener vi skal slå halv skade fordi han ku se min scooter har en ulovlig udstødning, og det så derfor også lidt er min skyld, selvom jeg ikke kørte for hurtigt, har også vidner på jeg i øjeblikket ikke kørte for stærkt og det er vel også ligemeget, han skal stadig overholde sin vi vigepligt.
men kan det være rigtigt at vi skal slå halv skade nu når min scooter ulovlig selvom jeg i øjeblikket ikke kørte for stærkt, eller står han med hele ansvaret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørt ned
  • #1   29. apr 2013 skynd dig at få den udstødning skiftet og bare nægt at der har været en anden på!!

  • #2   29. apr 2013 Prøv at ringe til din forsikring om råd, normalt er det bilens skyld da du er den bløde,
    Hans forsikring dækker alle skader på din scooter og ny hjelm hvis han får skylden, måske politi skal ind over men det kan forsikring nok give dig råd om,


  • #4   29. apr 2013 Jeg ville da mene har står med ansvaret, har en kammertat der blev køre ned på samme måde, hans naked køre da 70, han erstattet det hele smiley

  • #5   29. apr 2013 Han er slet ikke forpligtet til og skulle afstatte noget. Var ude for de samme sidste år, hvor der var en scooter der laver samme trick på mig(han kørte ind i siden på mig da jeg svinget ind over cykelstien. Fik smadre en dør og et panel). Vi ringet til politi og gik af vide at hvis de kom ud ville vi bar få en bøde hver også ikke mere i det da vi begge ikke havde orienteret os godt nok smiley

  • #6   29. apr 2013 Jeg ville mene det samme som Joachim N

  • #7   29. apr 2013 Hvis han ikke taget nogen billider af din udstødning, så skynd dig at skifte den og gøre resten 100% lovlig. smiley

  • #8   29. apr 2013 Bilens forsikring vil højst sandsynlig ikke betale for dine skader hvis den er ulovlig, men men! hvis ikke han har taget billeder af det og ikke kan bevise den var ulovlig på daværende tidspumkt, så se at lave den lovlig og benægt den var ulovlig, for så er det påstand mod påstand! og i det den er lovlig er du som skrevet før den "bløde" trafikant, og så skal bilen betale hele glidet smiley

  • #9   29. apr 2013 Om du så har 110cc parmakit på, og maskinen har en million hestekræfter og en topfart på bugatti veyron supersort x 17, så er det stadig på hans bane bolden ligger, da det er ham der har kørt dig ned og ikke omvendt.

  • #10   29. apr 2013 Han skal erstatte det, det samme skete også for mig. smiley

  • #11   29. apr 2013 det er 100% hans skyld, og han skal betale fuldskrald, men for en god ordensskyld så skift lortet og så er der absolut ikke mere i det?!

  • #12   29. apr 2013 og giv lige udstødningen et par buler og muligvis lidt ridser med sandpapir. kan godt være han er en idiot meen mon dog ikke han kan se at der er et eller andet galt hvis der ikke er sket en skid med udstødningen.

  • #13   29. apr 2013 køre din scooter bare 1km for stærkt får du hele skylden og kommer til at betale hele lortet

  • #14   29. apr 2013 Gør den standard og han skal erstatte hele lortet

  • #15   29. apr 2013 ved ikke med erstatningen. men hvis loven skal følges vil han miste sit kørekort ved at klippe en cyklist/knallert ved et højresving hvis politiet var kommet ud til ulykken den dag, så alene den risiko burde være nok til han får lyst til at dække dine skader

  • #16   29. apr 2013 uanset om han har brudt loven så vil personen på den ulovlige knallert ALTID få 100 procent skyld for ulykken. det slår hårdt desværre.

    plus forsikre du din scooter og tuner den så kan du derefter dømmes for forsikrings svindel da du betaler forsikring som dækker en lovlig scooter ikke en tunet eller en der kan køre for stærkt


  • #17   29. apr 2013 det er 100 procent rigtigt. kender en der blev dømt han fik 2 års betinget og en erstatnings sag for 48000kr til forsikringen

  • #18   29. apr 2013 dem af jer der skriver at jeg vil stå med hele skraldet når scooteren er ulovlig, er der nogle specifikke love i kan henvise til her? for, for mig lyder det helt sindsygt at en person kan lave en så sindsyg handling der gør at han kan miste sit kørekort, men fordi at min scooter KAN køre over 30 så det ligemeget, så han kan i principet jorde alle de ulovlige scooter ned uden at han får nogen straf? eller hvordan skal jeg forstå det?
    af de personer jeg har snakket med siger de alle sammen at hvis vi får politiet indblandet kan jeg risikere og få en bøde, men uanset hvad får han mindst klip og bøde på 2000+ og evt, 50/50 på skaderne, men ved ikke om dette passer


  • #19   29. apr 2013 Jeg har altid fået at vide at hvis en scooter er ulovlig, så er det lige meget hvis skyld det er, så får du skraldet!

  • #20   30. apr 2013 Ikke overholdt højrevigepligt og endt i ulykke = væk med kortet.
    Politiet slår meget strengt ned på sådan nogle ulykker, og uanset hvad så er det folk i biler som skal være opmærksomme på den omkringliggende trafik, og det er lige meget om du på scooter så svinger lige ud foran personen. Sådan er reglerne bygget op.


  • #21   30. apr 2013 det ser ud til at han erstatter alt, han truede med at melde det til politiet at min scooter er ulovlig og han så derfor ikke ska erstatte noget, svarede ham bare at det ku han godt, men så sku han være forberedt på minimum et klip i kørekortet og en bøde på mindst 2k.
    tror det fik ham lidt ned på jorden han har ihvertfald være nede på mit scooterværksted og aflevere et ian nummer så de bare kan sende regningen til hans firma.
    så håber sku ikke der bliver mere ved det


  • #22   30. apr 2013 det vil altid være den som har tunet sin scooter der får hele slæbet. desværre det er pisse uretfærdigt men sådan er det nu en gang. så bare vær heldig med at du får det du får

  • #23   30. apr 2013 får han så ingen straf altså klip eller bøde bare fordi min er tunet? for det vil jo være helt sindsygt, så ka jeg i princippet jorde alle dem der kører rundt på scooter ned, lige så voldsomt og sindsygt som jeg vil, bare de tunet for så har de jo selv bedt om det??

  • #24   30. apr 2013 ja okay, han truede mig som sagt med politi i starten fordi han ik gad betale skader, fortalte ham bare at hvis han ike betaler så får han minimum klip i kort og bøde, så må han jo vælge hvad han foretrækker

  • #25   30. apr 2013 Hende der kørte mig ned mistede sit kørekort smiley

  • #26   30. apr 2013 Er i allesammen godt og grundigt dumme? Det er ligemeget om han kører på ulovlig knallert, når det ikke er hans fejl for filan i silvan da.... hvis du bliver torpederet og kører 60 inde i en by, så er det også ham der har begået fejlen der skal dække....

    hvis han derimod var pløjet direkte ind i siden på bilen, så skulle han betale da det er ham der har begået en fejl...


  • #27   30. apr 2013 Der var vist også en der engang kørt min onkel ned, men der var vist også noget med at ham bilisten ikke gad at stoppe, selvom at min onkel lo på kølerhjelmen af bilen smiley
    Men jeg kan da lige spørge hvad der skete med ham, næste gang jeg ser ham smiley


  • #28   30. apr 2013 Det sjovt at læse hvad de dumme børn herinde mener smiley
    Uanset hvad så vil det altid være personen i bilen som har skylden.
    Om det er en cykellist som kører lige ud foran bilen, om det er en person der kører lige ud foran bilen eller om det er en lovlig eller ulovlig scooter, så vil det ALTID være personen i bilen som får skylden. smiley


  • #29   30. apr 2013 Katjiiiiiing, delvist enig, men det er lidt misledende at sige det altid er bilen.. for hvis nu bilen var drejet, og scooteren så derefter var smadret ind i ham, så er det scooteren... det er altid ham som lavet fejlen, der hæfter...

    Også hvis du kører ud foran ham, så er det også dig der hæfter.. ellers havde jeg sgu taget den ud foran en bil, håbet på et brækket ben og så ellers grint hele vejen til banken.. smiley


  • #30   30. apr 2013 Vonsild

    Du skal vidst have styr på tingene. Men det lærer du jo når du engang tager kørekort smiley


  • #31   30. apr 2013 Lad os tage et andet eksempel... du holder stille i din bil, i tomgang, og en scooter smadrer ind i siden af dig med mere end 30 kmt. Så mener du stadig bilen skal betale?

  • #32   30. apr 2013 Nej, det gør jeg ikke.
    Og bilen ville heller ikke få skylden hvis bilen kørte over et lyskryds hvor BILEN havde grønt lys, og en knallert kommer med 70 kmt ind i siden, overfor rødt.

    Lad os sige det er slemt blæsevejr.
    Du kører knallert 45 af en landevej hvor folk kører 80-90 kmt. Hvis et vindpust lige pludselig får rigtig fat i dig og du bliver slynget ud foran en bil, så får personen i bilen skylden. Personen i bilen skal tænke på de forhold som der er, og vide at personen på knallerten er udsat for en hel masse vind, og derfor nemt kan blive kastet ud foran den øvrige trafik. Og derfor vil personen i bilen få skylden, hvis det ender i en ulykke hvor personen på knallerten bliver kørt over.

    Hvis du kommer kørende på en cykelsti og der lige pludselig er en bil der drejer ind foran dig fordi bilen skal til højre, og du så kører ind i bilen, så er det personen i bilen som får skylden. Personen i bilen orienterede sig ikke ordentligt, og det ville derfor være personen i bilen som fik skylden.

    Men ellers er det altid personen i bilen som skal være opmærksom, da personen i bilen vil i de fleste situationer få skylden smiley


  • #33   30. apr 2013 Okay, godt. Så er vi enige smiley

  • #34   30. apr 2013 skift dele på den 8700-jpo

  • #35   30. apr 2013 Men hvis du kører i eks Århus, København eller en anden by her i Danmark, og ligger med 30 kmt (også selvom den kan køre mere) og en bil kommer med 50-60 kmt og du lige pludselig laver et ukontrolleret sving ud mod vejen og du så bliver påkørt, så får personen i bilen skylden smiley

  • #36   30. apr 2013 HAN ER 100% ANSVARLIG

    UANSET OM DU SÅ KØRTE 50 KMT PÅ EN CYKEL, e det hans skyld.

    Hans ansvarsforsikring skal betale alt, da han er den eneste der er ansvarlig.



    Medmindre du kørte uden lys.

    At du har ulovlig udstødning, ulovlige spejle, en sirene, en kniv, en pistol, et lig.



    Det har ikke indflydelse på skyldsspørgsmålet


  • #37   30. apr 2013 Max, jeg fik lige det sjoveste billede i hovedet... smiley

  • #38   30. apr 2013 altså han tog billeder af scooteren og der sidder giannli go udstødning på, den ligner jo rimelig meget standart, men tror det vil ku ses forskel hvis jeg smider den orginale udstødning på.
    har også nogle vidner som helt klart mener det var ham som lavede en kæmpe brøler, og de ku se at han ikke på et tidspunkt kiggede sig tilbage.

    sjovt jeg sagde undskyld til ham for forskrækkelsen, det jo heller ikke sjovt for ham og pløje en ned, men har sku ik fået nogen undskyldningen fra idiotens side endnu, men fuck det bare jeg får lavet min scooter, og jeg ikke selv ska betale en rød reje;)


  • #39   30. apr 2013 Meld ham, han mister 100 procent sit kørekort. Du er en blød bilist, og plus du kørte på cykelstien, da du ramte ham. Han for hele skraldet ,lige meget om din scooter er ulovlig . En af mine kammerater, kørte os ind i en bil, som kørte ud foran ham i krydset, og han kørte ind i siden på bilen med 70km/t. Ham i bilen fik hele skraldet plus mistet sit kørekort .

  • #40   30. apr 2013 okay så der var politiet altså involveret og de vidste scooteren var ulovlig?

  • #41   30. apr 2013 Sørg for at få de vidner til at vidne, eller få dem til at bakke dig op hvis du bliver ringet op af politiet eller sådan. Det er VIGTIGT.

    Tror ikke politiet gør noget ved der sidder en gg på.. Det er jo ikke det sagen drejer sig om i dette tilfælde smiley


  • #42   30. apr 2013 ringede til det ene vidne igår for lige og høre om hun ville stå bag hvis det kom dertil, og det ville hun godt så det er der styr på:) men hvis politiet bliver indblandet bliver han vel også straffet, han vel klip i kørekort ige meget om min er tunet eller ej? eller tar jeg fejl?:)

  • #43   30. apr 2013 ja de var på stedet, fordi han skulle med ambulance og han jog var helt mast sammen.

  • #44   30. apr 2013 Han for ikke et klip, han mister sit kørekort. Du er en blød trafikkant, og er det værste at kører ned. Han skal op til en ny teoriprøve og køreprøve. meld ham så hurtigt som muligt. men har lige et vigtigt spørgsmål var han en rig mand eller bare en almindelig mand med en bil til 50000kr til 200000kr fordi har meget at sige i en ret sag .

  • #45   30. apr 2013 Hvorfor ikke lade sagen ligge og få ordnet knallerten? Nu gør han det uden sure miner og lader det køre over forsikringen, og hans selvrisiko kan måske være 5000 kr, så alt ialt så punger han jo penge ud og hans forsikring stiger

  • #46   30. apr 2013 Det er pisse ligegyldigt om din knallert er tunet eller ej i den her sag smiley

    Han mister højest sandsynligt kørekortet, da han har kørt hasarderet ved at ikke kigge bag sig, og derved forårsaget en ulykke ( som du nemt kunne være kommet meget galt afsted i ).. og det bliver ikke mildere når du er blød trafikkant.

    Marco, du tænker på en vild advokat eller ?


  • #47   30. apr 2013 har ikek tænkt mig at melde ham hvis jeg får alle skaderne betalt, men han begyndte straks og sige han ikke ville betale noget, måske maks halv skade fordi den var tunet , det blev jeg lidt sur over at høre, nu må jeg se om han betaler det hele ellers vil jeg melde ham, hvis han betaler alt gør jeg ikke mere.

    og han kørte i en firma bil fra horsens brand og redning, så det er jo firmates forsikring der dækker


  • #48   30. apr 2013 Det med at hvis knallerten er ulovlig, du kan ringe til dit eget forsikrings selskab og hører dem om generelle regler for hænelsen, så prøv at spørge dem og de vil forsikre en scooter hvis den er ulovlig, for tænk på det som hvis et barn eller en cykelist går/kører ud foran dig, så er du pludselig den "hårde" trafikant, så tror jeg nemlig ikke din scooterforsikring dækker skaderne for den er konstruktiv ændret? Så ring til din forsikring og spørg dem, de kan hjælpe dig med de fleste af dine spørgsmål smiley

  • #49   30. apr 2013 Micca, væsentlig forskel i det skete og det scenario du stiller op. Nemlig hvem der er skadelidte. At scooterens forsikring dækker ikke hvis den er tunet og scooterne forsager skade giver sig selv, men bliver scooteren kørt ned og de øvrige færdselsregler er overholdt er han jo ofret og det er modpartens forsikring der skal dække. Specielt i den situation her hvor der helt tydeligt ikke har været orienteret sig godt nok fra billistens side af.

    Skylds spørgsmålet havde jo ikke været anderledes hvis det havde været en cykelrytter der kom med 45 i timen og blev kørt ned eller ind foran. Billisten skifter ud af sin vejbane og så er det 100% hans ansvar at holde sig orienteret om at det er sikkert at gøre det inden han foretager sig den handling.

    Hvis du kører lige over i et lyskryds hvor du har grønt og der er en modkørende der skal svinge til venstre og kører ind i dig, så er det stadig dig der er 100% skadeslidt og skal have erstatning af modpartens forsikring.
    Kommer der to biler kørende ved siden af hinanden på motorvejen og den ene skifter fra overhalings sporet ind i indersporet og rammer den anden bil er det den der skifter vejbane der har skylden. Det samme gælder omvendt.


  • #50   1. maj 2013 Han panikkens bare oppe i sit hoved og brugte de to ældste forsvarsmekanismer i verdenshistorien

    Fornægtelse og giv aben videre.
    Det lyder som om han er en idiot.

    Bare tag den i retten.

    Hans forsikring kommer til at betale omkostningerne.
    Bare indrøm at du havde en udstødning til en 45'er på da uheldet skete.

    Det vil dommer skide på.

    Og politiet har sku for travlt med alt andet, til at snige sig hjem til dig og ligge på lur til du kører på din scooter og fange dig, fordi de har efterretninger om at du har kørt med en 45er udstødning.

    Grin ham op i fjæset hvis i mødes til et retsmøde. Selvom det gør i nok ikke, eftersom forsikringsselskaberne ud fra jeres begge tos anmeldelser burde finde ud af at her ikke er tale om delt skyld.

    Hvis de gør, så følg vejledningen der følger med brevet til hvordan man "anker" afgørelsen smiley -det er der man så kan skulle i retten, hvis ikke bare forsikringsselskaberne makker ret når du klager.
    Hvis det kommer der til som sagt.

    Så snart dommeren hører at en højresvingende bil har ramt en scooter der kørte ca 35, så har han en god ide om hvad det ender med.

    Du bliver ikke straffet med 1500 kr i bøde og en ordre om at indlevere 1 stk udstødning på grund af hans billede.

    Faktisk skader det hans egen sag.
    Det er jo useriøst.
    Håber han tager sig sammen, også for han egen skyld. Han kan godt ende med at få en bøde for at svinge til højre uden at orientere sig hvis han vil i retten.

    Har ført en forsikringssag for min mor efter hun havde et frontal sammenstød med en der rodede med sin radio og kom over i hendes vejbane over en bakketop.
    Det er bl.a. på den baggrund jeg udtaler mig.


  • #51   1. maj 2013 kørte 35 og så sigder du at du ikke kørte for hurtigt lol..
    busted.

    han mister kun sit kort vis han haved en chance for at ungå at ramme dig.. vis han ikke kunne se dig så er der ikke så meget at gøre end at få forsikringn på.

    men vis din scooter er totalt smadret så har du ikke kørt lovligt.


  • #53   1. maj 2013 jimmi n? ja for det første hvad har det med sagen om jeg kørte lovligt eller ej, hvis jeg ser dig køre 50 gir det mig så ret til at jorde dig ned? for så fortæl mig endelig hvor du kører rundt henne, og for det andet kørte kun 35 ifølge scooter speedo, det var 20 meter efter et skarpt sving så ka umuligt ha kørt hurtigere+ har vidner på det, så a da vær med a udtale dig om sådan noget når du ik selv var der idiot

  • #54   2. maj 2013 Godt så.
    Trådstarter ved besked.

    Så må påståelige hatfattere jo bøde for at de er så ignorante hvis de selv bliver kørt ned en dag.

    "Møh møh undskyld ærede bilist, ja jeg kørte 35, ja jeg skal nok betale alt selvom du er en fuld blind nar, bare du ikke siger til politiet jeg har uorig udst på, hr lovlydig overmenneske"

    Kan en scooter ikke blive totalskadet ved under 30 kmt??
    Pfff. Påståelig ignorance er den værste form for ignorance. Stik dine falsummer op i røven på dig selv. Danmarks ører er fulde


Kommentér på:
kørt ned

Annonce