{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Mailo L
Mailo L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15

SFX vs Sonic vs Jog {{forumTopicSubject}}

Hej gutter

Jeg overvejer at købe en af disse 3 scootere.

Jeg sætter meget pris på driftsikkerhed og tuningsvenlighed.

Når jeg skriver tuningsvenlig, så mener jeg ikke udskiftning af cylinder og gå shop-amok med tuning, men blot at fjerne begrænsninger og evt. udskifte CDI-boksen.

Jeg skal ikke ud og køre ræs eller køre børn ned, men blot bruge den til små og korte ture, hvor det ikke kan betale sig med bil og for hyggens skyld.

Hvad ville I anbefale mig?

Jeg ser frem til at læse jeres svar, så tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SFX vs Sonic vs Jog
  • #1   28. apr 2013 Jeg ville vælge honda, der er mere go i dem, når du fjerner begrænsninger.

samtidig med at de er bedre i størrelsen og føles mere som kvalitet når du kører på dem smiley

• #2   28. apr 2013 Kan på forhånd fortælle dig det ikk giver mening at skifte CDI hvis ikke du skifter cylinder osv:) Alle de originale kører fint så længe der er originale dele på, så det kan slet ikk betale sig. Men overvej da en stalker eller sådan også:) jeg vil påstå det er de motorer der kører bedst uden begrænsninger. Og der er aldrig lavet et gilera med begrænset CDI;)

• #3   28. apr 2013 Men for lige at svare på dit spørgsmål havde jeg også valgt SFX. jog og sonic er den rigtige scooter hvis du vil Køre rigtig stærkt og ha en motor man kan få mange stumper til. Men SFX er mere komfort og kører også godt uden begrænsninger..

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#4   28. apr 2013 Tak for jeres svar indtil videre.

Jeg mindes bare at have læst, at Honda'en var begrænset i CDI-boksen.
    Jeg håber dog de kan køre omkring 70 uden begrænsninger og uden at larme alt for meget - Er dette muligt?

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#5   28. apr 2013 Og det er nærmest umuligt at finde scootere der ikke er tunet

• #6   28. apr 2013 Ja jeg tror også sfx´en er begrænset i CDI men det er jo ligemeget når du ikke vil skifte cylinder alligevel.. Cdien skifter man først når motoren har så mange kræfter at det er cdien der begrænser den og det er ikke tilfældet med en original motor.. Ja det kan sagtens lade sig gøre. De er før set køre over 70 uden begrænsninger

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#7   28. apr 2013 Jesper S:
    Tak for dine svar smiley

• #8   28. apr 2013 får sfx fjernet sine begrænsninger gælder det også cdi.
    det er klart at anbefale.

og jeg ville også vælge Honda sfx fremfor de andre. smiley

• #9   28. apr 2013 en honda sfx går man aldrig galt i byen med smiley

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#10   28. apr 2013 Dvs. hvis jeg fjerner begrænsningerne i SFX'en, så skal jeg også fjerne CDI'en?
    Og erstatte den med en Athena måske?

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#11   28. apr 2013 Det lyder i hvertfald til at man skal gå efter SFX'en

• #12   28. apr 2013 Jeg vil påstå det er spildte penge men skal ikke kune sige hva andre har oplevet..

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#13   28. apr 2013 Ok, men hvilken årgang skal jeg gå efter ?

• #14   28. apr 2013 Altså det skader jo ikk at den er så ny som mulig:) men kig mere efter hvor langt den har kørt og hvilken stand den er i. Jeg havde nok ikk valgt en med Neonlys over det hele og et powerfilter fra thansen og sådan.. Så original som mulig - så er chancen mindre for at den er blevet voldtaget. Men ellers tror jeg ikke der er nogle årgange der er dårligere end andre..

• Mailo L
    Mailo L Tilmeldt:
    sep 2012

#15   28. apr 2013 Jesper:
    Jeg tænker mere på begrænsningerne... Det skulle ikke undre mig, at jo nyere den er, jo sværere er begrænsningerne at fjerne...

• #16   28. apr 2013 så køb en ældre model - ellers prøv google og sådan det må være til at finde ud af..

• #17   29. apr 2013 det er ikke svært at fjerne begrænsninger på sfx smiley
    jeg har en original sfx fra 03.
    den køre 55-60km/t uden bagpladen.
    kan allerede der mærke at den går i stå på toppen og hakker lidt.
    det er fordi cdi begrænser den.

men den behøver ikke køre hurtigere smiley

Kommentér på:
SFX vs Sonic vs Jog

Annonce