366 visninger
|
Oprettet:
Jeres drømme scooter! {{forumTopicSubject}}
Hvordan ville Jeres drømme scooter se ud og være?
Både hvilken scooter, tuning og styling!
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 44 Scootere: 2 Emner: 120 Svar: 1.509
mar 2011
Følger: 21 Følgere: 67 Scootere: 5 Emner: 196 Svar: 1.265
mar 2010
Følger: 48 Følgere: 47 Scootere: 2 Emner: 191 Svar: 1.283
men ellers ville jeg vildt gerne have en piaggio ape 30 el. handicap scooter eller hva det nu hedder og så skal der bare monteres sygt anlæg der omme i den der kasse
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
Ellers en fuldstændig spritny Suzuki SMX..
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 6 Emner: 37 Svar: 863
jan 2013
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 3 Emner: 97 Svar: 952
mar 2011
Følger: 82 Følgere: 84 Scootere: 16 Emner: 237 Svar: 1.010
mar 2011
Følger: 21 Følgere: 67 Scootere: 5 Emner: 196 Svar: 1.265
mar 2011
Følger: 21 Følgere: 67 Scootere: 5 Emner: 196 Svar: 1.265
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
mar 2012
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 3 Emner: 15 Svar: 548
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Min Kymco Agility tunet med følgende:
- 50cc GY6 motor.
- Iridium tændrør.
- Stempel slebet fladt og kompressionsforholdet sænket til 8.
- Elektronisk indsprøjtning fra Ecotrons m. wideband lambdasensor.
- Omdrejninger begrænset til 10.000 omdr.
- 7g Dr. Pulley glidere.
- 4-ventilet topstykke.
- 25% højere sekundærgearing fra GY6-motor.de.
- 17% højere primærgearing fra Top Racing.
- Kompressor fra Kosta Stark m. intercooler fra peugeot.
- RHB31 VZ21 turbolader fra ecotrons m. intercooler fra peugeot.
- Blowoff ventil, model og mærke ikke valgt endnu.
- 2x bypass-ventiler fra Eaton Superchargers
- NCY oliekøler.
- Underkølet stempel ved at have kold olie sprøjtende direkte op på undersiden.
- Leo Vince lyddæmper nr. 7470.
- 3-vejs katalysator.
- Tilpas diamentioneret PCV system der giver et tryk i indersiden af motoren på ca. 70 kPa.
Den totale pris for dette ligger højest sandsynligt mellem 10 og 20.000, men vil give en motor, som man vil kunne køre gennem byen med 50 km/t som en normal 50cc motor, men når man når landevejen og skal køre 80 og giver gas vil den første bypass ventil lukke og kompressoren vil føde motoren med trykluft og man vil have kræfter som en 80cc maskine til at trille de 80 km/t. Skal man så på motorvej åbner man gasspjældet helt og den store mængde udstødningsgas vil drive turboladeren så kompressoren fødes med trykluft, hvilket vil gøre at den ikke trækker så mange kræfter fra motoren for at levere et højt tryk og der vil være kræfter som småtunet 125cc maskine med en topfart på lige over 113 km/t. Fordi der med ventiler styres trykforskelle og der kun gives meget gas når man har brug for det og det at gearingen med CVT stiger og den højeste gearing er så meget højere vil det være muligt at køre mindst 50 km/l, hvis man ikke kører alt for agressivt.
Så den drøm med 100 km/t og 100 km/l jeg havde da jeg startede med at læse om motorer er nu justeret til 113 km/t og mindst 50 km/l, og at maskinen skal være godkendt af teknisk institut og indregistret motorcykel.
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
Jeres drømme scooter!