{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.323 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Pendler knallert 45 (Derbi Senda SM) {{forumTopicSubject}}

Hey guys

Da jeg ikke ved hvorvidt jeg har tid til at tage MC kørekort, har jeg besluttet mig for at investere i en knallert 45, for på denne måde at kunne danne mig et indtryk over, om det er noget for mig.

Jeg har overvejet at købe en fabriks ny Derbi Senda SM (pga. træning med gear kørsel og udseende), som skal bruges til og fra arbejde dagligt, i stedet for bilen. Det er en tur på 55 km, hver vej, uden for mange lyskurve.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen derude, som der har erfaring med at pendle på sådan en maskine og hvor realistisk det er, at den kan klare de lange turer uden for hurtigt slid?

Begrænsningerne skal selvfølgelig fjernes, så den ruller det den er bygget til.

Jeg håber, at jeg kan få lidt kvalificeret råd smiley

God eftermiddag

Mikkel H

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pendler knallert 45 (Derbi Senda SM)
  • #1   24. apr 2013 det er intet problem, så længe den bliver vedligeholdt:)

• #2   24. apr 2013 det klart en god maskine, ville mere satse på en Aprilla da tabet ikke er ligeså stort på dem og de har EN DEL BEDRE TING sat på. og det er jo også Aprilla der laver Derbi. for hvis du spørg hvem som helst om det skal være aprilla eller derbi så siger de alle Aprilla

• #3   24. apr 2013 Jeg mener det er en meget meget dårlig ide. Ikke fordi at knallerten ikke kan holde til det, for det kan den sagtens.
    Men bliver du stoppet af politiet bare en eneste gang på en knallert 45 der har en topfart over 74 kmt, så ryger dit kørekort. Og med alle de km du skal køre på den knallert, og når politiet udmærket ved at der stort set ingen af den slags knallerter lovligt rundt, så er det ikke et spørgsmål om du bliver stoppet, men hvornår du bliver stoppet....
    Har selv tit tænkt på at købe sån en knallert, men jeg tør ikke løbe risikoen smiley

• #4   24. apr 2013 1 råd. kør IKKE ulovligt på 45'er kortet findern HURTIGT vinger.

jeg bruger (for det meste) min std Senda 45'er som hverdags pendler. og det bar luksus når MC'en ikke skal ud i regn og andet skodvejr

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    okt 2011

#5   24. apr 2013 Tak for jeres svar smiley

Køster: Tak for din udmelding omkring Derbi vs Aprilia. Var selv i tvivl og på udseendet kan jeg ikke se den store forskel.

Henrik J: Er det seriøst og undersøgt mht fratagelse af kørekortet? Lyder ikke godt smiley

• #6   24. apr 2013 Det er 100% sandt..
    Før hen var det sådan at skulle man køre ulovligt, så skulle man gøre det på en 30'er, for så kom kørekortet ikke i fare lige gyldigt hvor stærkt den kunne køre.
    Men 1. januar 2013 lukkede de det hul, så nu er det praktisk talt umuligt at køre på ulovlige knallerter/scootere hvis du har kørekort til bil smiley

Fra 54 til 72 kmt så får du en bøde, over 72 kmt så ryger kortet. Sur røv smiley

Om det lige er 72 eller 74 kmt der er grænsen husker jeg ikke, men reglerne er som i bil hvor der er 30 og 60 % overskridelse der afgør om du skal ha klip eller de tager kortet.

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    okt 2011

#8   24. apr 2013 Tak for dit svar Henrik smiley

Hvor realistisk er det så, at den render >72 når begrænsningerne er væk?

• #9   24. apr 2013 Det er meget realistisk, har hørt de kører over 100kmt med begrænsningerne taget.

Og i det link jeg har lagt ind oven over, står der faktisk at det er allerede fra 64 kmt det koster klip og frakendelser. Og derud over så tager de knallerten anden gang du bliver stoppet og den er ulovlig.... Så jeg vil sige brug pengene på MC kortet, og så køb en lille motorcykel i stedet for, så kan du køre lovligt, og i sidste ende er det sikkert osse billigere, for sån en sprit ny Senda er da heller ikke gratis smiley

• #10   24. apr 2013 De kører 80-90 når begrænsningerne er taget, alt efter vind og vejr.

Men få den til at køre en 60 stykker i stedet.. så er dit kort nemlig ikke i fare smiley

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    okt 2011

#11   24. apr 2013 De 64km/t kan jeg bare ikke finde i denne tabel
    https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Boeder-og-straf/Boedetakster/Stor-knallert.aspx
    Tror du ikke at det er fordi at de rodder knallert 30 og 45 sammen?

http://koerekort-guiden.dk/knallert-45-boeder Her står der noget om de 73km/t

• #12   24. apr 2013 Fartbøder for knallert 45 – takster for 2012
    I nedenstående skema kan du se bødetakster. Jo mere du overskrider hastighedsgrænsen på 45 km/t, jo større bliver fartbøden og risikoen for at miste kørekortet.

Hastighed (km/t) Bøde
    46-58 1000 kr.
    59-72 2000 kr. + klip
    73-90 2500 kr. + betinget frakendelse af kørekortet
    91- 2500 kr. + ubetinget frakendelse af kørekortet

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    okt 2011

#13   24. apr 2013 Læser jeg så også rigtigt, når jeg læser, at det også gælder ved rullemåling?
    Jeg kan forstå det når de skyder, men fordi at en rullemåling giver en given hastighed, så er det ikke ens betydning med at man har kørt det.

Skal jeg lade vær med at tænke så meget over dette smiley

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    okt 2011

#14   24. apr 2013 På sikker trafik står der:
    Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 64 km/t eller mere:

1. gang man bliver taget, får man en BETINGET FRAKENDELSE af førreretten og en bøde.
    2. gang man bliver taget inden for tre år, får man en ubetinget frakendelse af førreretten og en bøde. Knallerten bliver konfiskeret.

Der er det allerede ved 64 smiley

• #16   24. apr 2013 Bare køb en 30 og fjern begrænsningerne på den?

• #17   24. apr 2013 Ja du læser rigtigt, du får betinget frakendelse stort set ligegyldigt hvad. Og nej §§Hård-Type_7741§§ det ændrer ikke noget at købe en 30'er, han får stadig en betinget frakendelse og en kæmpe bøde, og knallerten frataget 2. gang han bliver stoppet....

Så hvis du kan klare de 55km du skal køre med maks 60kmt, så køb knallerten, hvis ikke så drop ideen for din egen pengepung og kørekorts skyld.

• #18   24. apr 2013 Få taget det styrepap i en fart og spring 30/45 over med mindre du vi køre standard. Det er for dyrt og for bøvlet det andet. En ny derbi koster 22-23k. Det får man en fornuftig koreansk maskine for som må kører efter vejskiltningen. Trækker du 10 fra til pappet så har du stadig 12-13k. Det kan man stadigvæk få kina mc'er til. Givet at kvalitet er ringere men du får stadig en sprit ny maskine med 2 års reklamationsret, og fornuftig økonomi til pendling, og til prisen tuder man jo ikke alt for højt skulle man være uheldig at den tippede under en.

• Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #19   22. dec 2016 Gammel tråd smiley
    Men nej, havde man allerede kørekort til bil da de nye regler blev indført, så har det ingen betydning for ens bil/mc kørekort hvis man standses på en ulovlig knallert 30.

http://www.anklagemyndigheden.dk/nyheder/Documents/faktaark-om-knallerter.pdf

Det er dog kun overtrædelser begået med lille knallert, der kan medføre en frakendelse af retten til at føre lille knallert. Overtrædelser begået med andre køretøjer (f.eks. bil, motorcykel eller stor knallert) end lille knallert får ikke konsekvenser for retten til at føre lille knallert. På samme måde får overtrædelser begået på lille knallert ikke konsekvenser for retten til at føre andre køretøjer.

Kommentér på:
Pendler knallert 45 (Derbi Senda SM)

Annonce