{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.877 visninger | Oprettet:

stoppet af politiet på baneracer hjælp. {{forumTopicSubject}}

jeg er lige her for en times tid siden blevet ''stoppet'' af politiet på min baneged på vej op til et værksted på en ungdomskole. jeg holdt stille i et lyskryds da de rullede ind til mig. så jeg har holdt fuldstændigt stille. lige så snart jeg opfattede at det var mig de var efter slukkede jeg knallerten og stak hånden med nøglerne op i vejret så de ikke skulle tro at jeg ville stikke af. de spurgte om den er forsikret hvilket den ikke er og så får den ene betjent mit sygesikrings kort og står med det i hånden imens han giver mig en retorisk skideballe. han kigger på kortet og på mig skiftevis imens han snakker men skriver ikke noget ned på noget tidspunkt. det ender med at jeg slipper og får lov at trække den op på værkstedet. til sidst spørger de om den er tunet og jeg svarer ærligt ja. så siger de at de vil komme op og pille tunet af senere. da jeg kommer op på værkstedet får jeg at vide at jeg skal gå igen fordi de har nye elever osv. så jeg bliver nød til at trække knallerten hjem. dertil kommer så mine spørgsmål. hvad tror i chancen er for at de triller forbi for at hente tunet hvis betjenten kan huske mit navn, adresse, cpr-nummer osv. og om de gider at gøre mere ud af det når de nu ikke kan få fat i mig på værkstedet. og så et andet spørgsmål. når min baneracer står på min egen private grund har de så ret til at hente tunet nå de ikke har stoppet mig i at køre for hurtigt eller noget. og må de overhovedet tage tunet når det er på privat grund min baneracer står på og ikke offentlig grund som ungdomskolens værksted er? jeg tænker selv lidt at de ikke gider alt det besvær for at pille lidt tun af en knallert? på forhånd tak gutter smiley btw ungdomsskolen lukker klokken 21:30. så ja de har lige godt 1 time og 30 minutter til at kigge derop hvis de ikke har vejret der

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoppet af politiet på baneracer hjælp.
  • #1   10. apr 2013 grav det ned i din have og sig du har solgt det.
    Det ville jeg sgu havde gjort

• #2   10. apr 2013 Hvis de ikke kan bevise de har stoppet dig, kan de ikke gøre dig noget...

• #3   10. apr 2013 hvis du er ven med naboen spørg du pænt om du må stille den hos ham og lægger en prasenning over smiley

• #5   10. apr 2013 jeg har sgu ikke tænkt mig at grave en motor med sindsygt dyrt tun. men ellers en god ide. men jeg tror jeg lader den står i et par dage i min kammerats garage. og hvis de så triller forbi siger jeg at jeg har solgt den. den skal alligevel sælges og jeg skulle kun op på det værksted og ordne nogle småting inden salg. men så en helt anden ting. det var en indsatsleder der stoppede mig. og de sagde at de patruljere rundt i området i forbindelse med bandekonflikten der rasere i kbh's ghetto områder. jeg tror et eller andet sted ikke at de gider at spilde tid og resurser på at tage hjem til mig for at hente det tun. hvis de overhovedet kan huske noget af det der stod på mit sygesikringskort og de har været forbi det værksted der. men ja jeg ved det ikke smiley

• #7   10. apr 2013 tænker lidt at de slet ikke gider at gøre så meget ud af det. jeg er jo hverken stukket af eller kørt for hurtigt imens de har set det. og kunne heller aldrig finde på det. jeg var jo fuldt ud ærlig overfor dem og snakkede pænt og indrømmede jo at den var tunet hvor jeg kunne ha løget for dem. jeg har været en artig lille knægt i deres øjne hvis de ellers ikke er totalt umenneskelige. men den ryger nok over i min kammerats garage de næste par dage smiley

• #8   10. apr 2013 men er der nogen af jer der ved hvad lovgivningen om baneracere/tunede knallerter til træf osv siger? kan ikke finde en dyt om det?

• #10   10. apr 2013 jeg tror heller ikke der sker mere med den sag. knallerten var jo endda slukket inden de stod ud af bilen og jeg havde nøglerne i vejret indtil de var stået ud. så de har i princippet ikke stoppet mig. men her gælder den der regel om at baneracere skal være hævet 30 cm over jorden under fragt. jeg må jo faktisk ikke engang trække en baneracer til et værksted hvis det skal være rigtigt smiley

• #11   10. apr 2013 altså medmindre du har tænkt dig at sætte den ind på værelset, så behøver de ikke en kendelse for at kigge på "din" grund. alt hva der hedder skure osv. må de gerne kigge i...... "din grund" er statens ejendom som du lejer, ved at betale ejendomsskat og hva ellers skal hoste op med

• #12   10. apr 2013 hvad så hvis nu man er grundejer. altså ejer grunden? smiley ikke for at være flabet spørger bare smiley

• #13   10. apr 2013 du ejer ikke din grund smiley

• #14   10. apr 2013 De kommer ikke og piller det af, de tager den med hvis det endelig er... De har andet at lave smiley
    De har bare skræmt dig lidt garanteret.

• #16   10. apr 2013 ja det tror jeg også. jeg har aldrig fået en bød nogensinde fra politiet af. og jeg er blevet stoppet en muliard gange hvor jeg har kørt uden hjelm, eller uden lys, bagpå osv. aldrig har jeg fået en bøde. men nu hvor de er blevet så opmærksomme på tunede knallerter osv. bliver man jo nød til at være lidt bange for at de komme forbi og ikke bare feje det ind under tæppet. men jeg tror nu ikke selv på at de gider det. men jeg kan heller spå fremtiden smiley

• #17   10. apr 2013 Medmindre de har video på at de har stoppet dig på vejen, så kan de ikke gøre noget smiley

Hvis de henter det, så sig du vil se deres bevismateriale af at have stoppet dig. Hvis de ikke har det, og piller det af alligevel, så tager du den bare i retten. Der skal de så bevise at de har stoppet dig på vejen, og hvis de ikke kan det ( der skal videooptagelser til ), så kan de ikke gøre noget.

• #19   10. apr 2013 Lovgivningen siger også, at konstruktivt ændrede ( ulovlige ) maskiner ikke på befinde sig på offentlig grund eller vej. smiley

• #20   10. apr 2013 Sludder Vonsild smiley Hvis du trækker den, så blir du betragtet som Gående smiley men hvis du bruger den som ''løbehjul'' eller triller på den mens du sidder på, blir du betragtet som kørende:)

• #21   10. apr 2013 okay så køber jeg den jeg byder 1000kr for den!

• #22   10. apr 2013 Fundet her på sg.

"Jeg skrev for et stykke tid siden en mail til Rigspolitichefen i KBH, angående det at trække en ulovlig knallert. Jeg blev ringet op i dag af politiet, og fik en forklaring. Grunden til at de ikke ville skrive en mail til mig, var at det ville være lidt besværligt at forklare over e-mail. Og det kan jeg nikke godkendende til. For det er ikke helt nemt at forklare.

Han fortalte mig, at normalt skriver politiet ikke bøder hvis man ikke har kørt på knallerten.

Et citat fra http://www.retsinfo.dk, §11 omhandlende færdselsloven lyder:

§ 11. Som gående anses også den, der løber på ski, skøjter, rulleskøjter eller lignende, og den, der fører barnevogn eller legevogn. Den, der skubber kørestol, trækker cykel eller knallert, anses ligeledes som gående.

Det vil sige, at kommer du trækkende med en knallert, anses du som gående. Derfor behøver du f.eks. ikke knallert bevis for at trække en knallert. MEN! Da en konstruktivt ændret knallert ikke må forefindes på offentlig vej, så KAN du godt få en bøde for at trække en ulovlig knallert, fordi den ikke opfylder bestemmelserne for et køretøj af den art. Men i praksis gør betjente ikke noget ved det, hvis de ikke har set en køre på knallerten.

Hvis man mod forventning så får en bøde for at trække sin knallert, kan man nægte at betale bøden, eller, på stedet, henvise til færdselslovens §11. Hvis man alligevel får en bøde, kan man gå i retten og kan være heldig at vinde sagen, hvis du henviser til §11. Hvis man går i retten, skal man ikke betale sagens omkostninger!! (det spurgte jeg om så snart han nævnte retten og han svarede at man ikke betaler sagsomkostninger, medmindre man vil have en advokat som selvfølgelig skal betales).

Politichefen som jeg snakkede med var enig med mig i, at det er et kompliceret spørgsmål, da der ikke er noget præcist svar på det.

En hurtigt opsamling vil være:

1. Når du trækker din knallert betragtes du som gående iht. færdselslovens §11.

2. Men selvom du er gående, opfylder en ulovlig knallert IKKE bestemmelserne for det kørestøj, og du kan derfor i teorien godt straffes.

3. Hvis du får en bøde for trækning af ulovlig knallert, og mener at du er 100% uskyldig, kan du gå i retten og henvise til §11 i færdselsloven.

4. Hvis det skal være helt rigtigt, så er de ulovligt at trække en ulovlig knallert, men i praksis gør betjente ikke noget hvis man ikke har kørt på den. Men færdselslovens §11 og loven om konstruktive ændringer af en knallert, går lidt mod hinanden, så det kan ikke siges helt præcist hvad der er rigtigt eller forkert."

• #23   10. apr 2013 smiley

• #24   10. apr 2013 hvis det er på din private grund så skal de have din tilladelse eller en kendelse hvis de skal ind eller og tage noget med medmindre der er fare eller at de rent faktisk har stoppet dig hvilket de jo så ikke har smiley

• #25   10. apr 2013 ja det er jo meget indviklet det med ulovlige scootere og alt det gøjl. men tror ikke der sker noget yderligere. værkstedet lukkede for en time siden. så de har haft 3-4 timer til at tage hjem til mig og hente tunet hvis betjenten har kunnet huske noget fra mit kort og ville gøre noget yderligere ved det. hvis ikke de dukker op imorgen/eller fredag tror jeg ikke der sker en skid. så skal jeg bare have solgt den hurtigst muligt. smiley

Kommentér på:
stoppet af politiet på baneracer hjælp.

Annonce