Tilmeldt:
3. aug 2012 Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
Puch maxi Skyder meget fra udstødning {{forumTopicSubject}}
Hej Idag jeg var ude og start min skat jeg har varm den op så har jeg sluk den så har jeg gik hjemme efter 6-7 timer gik jeg tilbage til garage og vil gerne kom ude og køre med den. Men så den kan ikke start så har jeg tænkt lidt om kabo... Så har jeg renset bundkar og dyse har prøv at for live i den men nej!!! så mig og min far vi har skildt cylinder af den har fik ny pakning i cylinder stempel og cylinder var i meget godt stand ligesom ny ! så har vi samlet den og nu når man prøve og start den så skyder den en gange i mellem fra uds. med rød/blå flamme eller den skyder også fra kabo... har prøv at for den start med powerluftfilter og har også prøvet at holde finger for kabo og de hjælp ingen ting ! hvad kan være defekt hvad syns i ? P.S den er ny købt... HJÆLP MIG DEN GNISTER OGSÅ FINT KAN EVT. FOR LAVET EN VIDEO MED GNIST OSV OSV BAR HJÆLP MIG ! TAK !
opsætning
cylinder k-star 45mm
topstykke k-star 45mm
stempel k-star 45mm
Karburator 15mm bing
Standart Tændrør
Studs - 15 mm
Standart Krumtap
Standart Lejer
luftfilter power
Standart Kobling
Udstødning tecnigas twin udstødning
Standart Svinghjul
Standart Svinghjul -
Standart Fortandhjul - 13
tror jeg
Standart Bagtandhjul - 47
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.104
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 6 Emner: 58 Svar: 3.104
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 269
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 269
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 269
Platinerne sidder inde bag svinghjulet som skal af med en svinghjuls aftrækker, herefter justeres de med et søgeblad med en afstand på 0,35mm.
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 269
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 269
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
feb 2007
Følger: 545 Følgere: 589 Scootere: 12 Emner: 245 Svar: 5.122
feb 2005
Følger: 30 Følgere: 28 Scootere: 6 Emner: 191 Svar: 917
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 579
Jeg ved godt der er mange der siger at platinerne også har indflydelse på tændingstidspunktet, da kortere platinafstand gør at platinerne åbner senere, og større platinafstand, gør at platinerne åbner tidligere. Det er også fulstændig korrekt. MEN MEN MEN!!!!!!!!!!!
1. Da platinafstanden ALTID skal kontrolleres/justeres, når platinerne er MEST åben dvs når stemplet er helt i top ved ØD (øverste dødpunkt)
2. Platinernes fiberklods skal have 100% kontakt med knasten i svinghjulet, når stemplet er i top, og platinerne skal justeres.
Platinernes funktion er at afbryde magnetfeltet i primærspolen, og sende spændingen videre til tændrøret. Platinerne har, og vil heller aldrig, have en skid at gøre med tændingstidspunktet. Hvis tændingstidspunktet skal ændres, så skal ankerpladen drejes den ene eller den anden vej, således at platinerne ændre placering i forhold til knasten i svinghjulet. Men du har ret i, at for stor platinafstand, kan få motoren til at skyde i udstødningen, men det er fordi at platinerne er åben alt for længe, og dermed bliver primærspændingen lavere, da magnetfeltet (oplagringstiden/ hvilevinklen) bliver kortere.
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 579
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
jul 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 991
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 28 Svar: 269
Da den skyder ud af udstødningen er det jo ligesom et tegn på at den tænder for sent, dvs. Først prøv og justere kamvinklen så kan man altid gøre det andet bagefter, og jo platinerne har indflydelse på tændingstidspunktet, men ja de skal justeres hvor de er fuldt åbne ved ØD.
Platinerne har stort indflydelse på tændingspunktet: Kontaktsættet har til formål at slutte og afbryde primærkredsløbet i takt med motorens omdrejningstal og motorens belastning. For at sikre, at cylinderen får den rigtige tændingstidspunkt, skal primærstrømmen afbrydes når cylinderens stempel befinder sig et bestemt antal grader før top (ØD), jeg kan ikke huske hvor meget det er på en Puch Maxi. Når kontaktfladerne danner korrekt forbindelse, stiger den elektriske modstand med et spændingstab til følge. Fiberklodsen vil under drift slides, hvilket bevirker en ændring af kamvinklen og dermed tændingspunktet!
Lille kamvinklen bevirker en for dårlig opladning af tændspolen, hvilket kan forårsage tændingsudsættere ved belastning eller høje omdrejninger.
Stor kamvinklen bevirker lang lukketid med lille kontaktåbning, hvilket forøger gnistdannelsen mellem kontakterne!!!
okt 2011
Følger: 31 Følgere: 42 Scootere: 3 Svar: 579
Det har du fuldkommen ret i, og det er vi enige om langt hen ad vejen. Selvfølgelig vil man få dårlig motorgang, hvis platinerne åbner for meget, eller for lidt. Men STOR indflydelse på tændingstidspunktet, er jeg uenig med dig i.
Hvis tændingstidspunktet skal ændres, så skal platinerne flyttes i forhold til den knast der åbner dem.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 77
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 2 Emner: 10 Svar: 77
aug 2012
Følger: 74 Følgere: 78 Scootere: 87 Emner: 147 Svar: 372
Puch maxi Skyder meget fra udstødning