{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Simon N
Simon N
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Puch maxi mekaniker! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er studerende og har derfor skaffet mig en puch maxi k for billig transport, men nu virker den ikke!

Mig og mine kammerater er løbet tør for ideer, så ville høre om der var en som var interesseret i at tjene nogle håndøre for at få min puch maxi til at køre igen.

Her kommer lige en lang remse om hvad der er sket:

Min Puch maxi kørte fint, så ville mig og min kammerat lige have udstødningen til at sidde bedre fast og ordne for og bag lys.

Da vi havde skruet udstødning af og på, og skruet alle ledningerne fra hinanden i samlemuffen var der ved at blive for mørkt og koldt, så vi ville vente til dagen efter. Vi ville lige prøve at starte den for at høre om den larmede mindre efter vi havde justeret udstødningen, men så ville den SLET ikke starte, overhovedet. Normalt startede den indenfor 5 hug.

Dagen efter kom vi frem til at der ikke var nogen gnist, så vi har købt nyt tædningsæt(kondensator, platiner, lysspole etc) monteret det hele, ændret tændings tidspunktet, men den ville stadig ikke starte. Efter utallige forsøg ved at ændre på forskellige ting, ville den lige pludselig starte, FEDT. så næste dag kører jeg på arbejde, men så går den i stå på vej hjem. vi kommer hjem, laver den, men det samme sker igen. Jeg får lige lov til at køre ned i byen, hvorefter den så går i stå.

sidst jeg var ude og køre på den fik jeg lov til at køre 2km, så gik den i stå, så ventede jeg 5min, så kunne den godt starte igen, det skete 3 gange hvorefter den så ikke har ville starte siden.

benzinen kommer fint ned i karburatoren. jeg har prøvet at tage tændrøret ud, tørre det helt af, sætte det på, stampe i kickstarteren, skrue tændrøret af hvorefter det var blevet lidt fugtigt.

Den siger ikke rigtig nogen "puf" lyd når jeg prøver at starte.

Er der nogen som har nogle ideer til hvad det kan være, eller har prøvet noget lignende? ellers kontakt mig hvis i vil komme og kigge på det.

MvH Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch maxi mekaniker!
  • #1   11. mar 2013 Jeg har en rigtig god en smiley i har sat ledningerne forkert sammen derfor gnister den ikke og derfor starter den ikke problem løst smiley

• #2   11. mar 2013 Eller os er der løs forbindelse et sted i de ledningerne i har rodet ved tjek evt dem ved forlygten vis det er den model man slukker maxien på lygten

• #3   11. mar 2013 Hvor er du fra Simon?

• #4   11. mar 2013
    Den skal bare have justeret platinerne korrekt så kører den igen

• #5   11. mar 2013 det kunne også lyde som om din udstøning er stoppet til siden den ikke køere efter den er skruet sammen smiley
    hvis det er det så bare tag den af og se om den vil starte og brænd derefter din udstøning smiley

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    jan 2013

#6   11. mar 2013 Tak fordi i gad læse min lange smøre.

Jeg bor i Kolding.

Det er en gammel Puch maxi k som slukkes under forlygten.

Den skulle jo gerne kunne starte uden at have sat ledningerne sammen, så vi har også prøvet om den kan starte uden ledninger, men det vil den heller ikke.

Vi har prøvet at justere på platinerne efter bedste evne.

Jeg har alt værktøj hjemme til at skille den fra hinanden.

• #7   11. mar 2013 det kunne også lyde som om din udstøning er stoppet til siden den ikke køere efter den er skruet sammen smiley
    hvis det er det så bare tag den af og se om den vil starte og brænd derefter din udstøning smiley

• #8   11. mar 2013 Tag en boremaskine og sæt på tændingen med en top på også bare ryk igenemme det virkede på min efter at have så ny udstødning på der ville min heller ikke starte så derfor prøvede jeg det her og det virkede smiley

• Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    jan 2013

#9   11. mar 2013 Hvis jeg har glemt at nævne det så er der god gnist på.

når jeg kommer hjem om et par timer prøver jeg at skrue udstødningen af og se hva den siger til det.

Daniel jeg forstår ikke lige helt hvad du mener. du vil have boremaskinen skal køre svinhjulet rundt?

• #10   11. mar 2013 Ja for så starter den min gnistede også godt men kunne bare ikke starte så prøv det med boremaskinen smiley

• #11   11. mar 2013 Hej Simon

For at en motor kan starte og køre, skal følgende 3 ting være opfyldt.
    1. Tænding/ gnist på tændrøret
    2. Benzintilførsel/ får motoren noget at leve af.
    3. Kompression dvs bliver benzinluftblandingen komprimeret tilstrækkeligt, til at gnisten fra tændrøret kan antænde den.

Mangler 1 af ovenstående 3 ting, så kan motoren IKKE starte/køre, derfor er det super godt at fejlfinde ud fra de 3 ting. Hvis du stadig har problemer med at få maxi'en til at køre, så skal du være velkommen til at kontakte mig på Tlf 20978726, jeg har flere ideer til problemet

Kommentér på:
Puch maxi mekaniker!

Annonce