{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressions test!
  • #1   3. mar 2013 Jeg tror nok at det er lige under 1 * kompressionsforhold. smiley
    Det kommer helt an på hvor meget din motor får fyldt cylindren. Jo mere luft der er i inden kompressionstakten begyndes, jo tættere på 1. smiley


  • #3   3. mar 2013 mere end 0 bar. smiley

  • #4   3. mar 2013 Det er Gilera Stalker med Stage 6 racing.
    Baddi: Det du siger er at omrking 1 bar ville være ok eller hvad? smiley


  • #5   3. mar 2013 Nej, 1 bar næsten det samme som normalt lufttryk. smiley

    Din motor har et kompressionsforhold som er volumen af cylindren + forbrændingskammer divideret med størrelsen af forbrændingskammeret, hvilket betyder at den eksempelvis tager 55 kubikcentimeter luft og presser ind i et område der kun er 5 kubikcentimeter, og den har så et kompressionsforhold på 11.
    Hvis der absolut ingen utætheder var og motoren var helt perfekt og fik cylindren fyldt helt hver gang (sker ikke) ville det højeste tryk du måler i kompressionstakten så være 11 bar, men idet cylindren ikke bliver helt fyldt vil det være lidt lavere. smiley
    Hvis du eksempelvis har en volumetrisk effektivitet på 0,55 som er det normale på ikke-tunede 2-takts maskiner ved maks. moment fyldes din motor kun 55% og du skal derfor gange dette på. smiley
    Således er trykket 6,05 bar ved slutningen af kompressionstakten hvis din kompressionsratio er 11 og motoren kører ved det omdrejningstal hvor maks. moment findes. smiley
    Jeg ved dog ikke hvordan det arter sig ved helt lave omdrejninger, hvor luften har bedre tid til at udligne trykket.

    Men jeg bliver virkelig nødt til at kende din kompressionsratio før det kan siges.
    Husk dog på at to-taktere kun kan fylde cylindren med den mængde luft der kan være i krumtapshuset, så den volumetriske effektivitet falder hvis man blot putter større cylinder på (udover hvis alle dele er afstemt til samme omdrejningstal) smiley


  • #6   3. mar 2013 Hold da fast. Der er en der som har styr på tingene! smiley
    Ved ikke hvad kompressionsration er på en almindelig scooter, så meget har jeg ikke sat mig ind i tingene smiley


  • #7   3. mar 2013 Ifølge Scootergrisen. (rigtig godt sted at kigge) er standart kompressionsratioen 9,5 til 11,2 på sådan en fætter, da der åbenbart er to motormodeller. smiley

    Hvis du har puttet større cylinder på, uden at putte et topstykke på med større forbrændingskammer vil kompressionsratioen dog så være større, men som sagt er det ikke sikkert at cylindren fyldes helt så meget. smiley

    Jeg ved dog ikke noget om stage 6 racing, udover at det lyder til at være en serie fra stage 6, så du må lige fortælle mig om, præcis hvad du har gjort, hvor stor cylindren er, hvad med topstykke og så videre. smiley

    Hvorfor ønsker du egentlig at teste kompressionen? smiley


  • #8   4. mar 2013 Baddi, vil gerne teste den, fordi jeg ikke tror der er nok til at brænde benzinen af.

    Tjek mit dejlige videoklip smiley
    http://www.scootergalleri.dk/video/diverse_scooter/103988-lidt_hjaelp_ville_vaere_rart__



  • #9   5. mar 2013 Du har husket at kompressionen skal måles med fuldt åbent gasspjæld, ikke? smiley
    Hvis du har husket det og kompressionen viser det dér, så tjek først at tændrøret sidder ordenligt i: Skru tændrøret helt i med hånden og spænd så efter med en tændrørshætte 90 grader (en kvart omgang).
    Løser dette ikke problemet, så kompliceres det lidt af at det er en to-taktsmaskine. Hvis du har haft motoren skilt ad kan der være en utæthed hvor de to blok-halvdele er samlet, og forkompressionen fiser ud her. Hvis du har haft studsen af er det muligt at der er en utæthed eller fejl ved plademembranen, så trykket fiser ud her under forkompressionen.
    Hvis du har haft topstykke og/eller cylinder af skal du huske at skifte pakninger samt at spænde til det korrekte moment med en momentnøgle. Efter cylindren er blevet spændt til det korrekte moment opnår du køretemperatur i ti minutter hvorefter du lader den køle af og spænder endnu engang til det korrekte moment, hvis det har rykket sig. smiley


Kommentér på:
Kompressions test!

Annonce