5.639 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Kompressions test!"
Scooter vil ikke starte
Hej Har en Sym Orbit 50 som jeg bøvler med. Har fået taget en kompressions test hvor den for 13 i test. Den har fået ny karburator, brændstof slanger, brændstof filter, tændrør. Den havde pisse...
Hej Har en Sym Orbit 50 som jeg bøvler med. Har fået taget en kompressions test hvor den for 13 i test. Den har fået ny karburator, brændstof slanger, brændstof filter, tændrør. Den havde pisse...
Skrevet af: kim p - 2. okt 2012
Aprilla RS50 Går ud og trækker ikke ordenligt!
Hej SG HAr lige købt en RS50 for en lille uge siden, den kan godt starte. Men den gider ikke at køre ordenligt, gearene virker fint. Den har det med at gerne ville gå ud efter den har stået 1-2min...
Hej SG HAr lige købt en RS50 for en lille uge siden, den kan godt starte. Men den gider ikke at køre ordenligt, gearene virker fint. Den har det med at gerne ville gå ud efter den har stået 1-2min...
Skrevet af: Riskiks#JogRox - 19. dec 2013
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Rengøring 750 kr.
- Ophængning af 3 lamper 600 kr.
- Rengøring 450 kr.
- Elektriker 1.500 kr.
- Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Det kommer helt an på hvor meget din motor får fyldt cylindren. Jo mere luft der er i inden kompressionstakten begyndes, jo tættere på 1.
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 39 Scootere: 2 Emner: 30 Svar: 1.842
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 25 Svar: 110
Baddi: Det du siger er at omrking 1 bar ville være ok eller hvad?
jul 2012
Din motor har et kompressionsforhold som er volumen af cylindren + forbrændingskammer divideret med størrelsen af forbrændingskammeret, hvilket betyder at den eksempelvis tager 55 kubikcentimeter luft og presser ind i et område der kun er 5 kubikcentimeter, og den har så et kompressionsforhold på 11.
Hvis der absolut ingen utætheder var og motoren var helt perfekt og fik cylindren fyldt helt hver gang (sker ikke) ville det højeste tryk du måler i kompressionstakten så være 11 bar, men idet cylindren ikke bliver helt fyldt vil det være lidt lavere.
Hvis du eksempelvis har en volumetrisk effektivitet på 0,55 som er det normale på ikke-tunede 2-takts maskiner ved maks. moment fyldes din motor kun 55% og du skal derfor gange dette på.
Således er trykket 6,05 bar ved slutningen af kompressionstakten hvis din kompressionsratio er 11 og motoren kører ved det omdrejningstal hvor maks. moment findes.
Jeg ved dog ikke hvordan det arter sig ved helt lave omdrejninger, hvor luften har bedre tid til at udligne trykket.
Men jeg bliver virkelig nødt til at kende din kompressionsratio før det kan siges.
Husk dog på at to-taktere kun kan fylde cylindren med den mængde luft der kan være i krumtapshuset, så den volumetriske effektivitet falder hvis man blot putter større cylinder på (udover hvis alle dele er afstemt til samme omdrejningstal)
maj 2008
Ved ikke hvad kompressionsration er på en almindelig scooter, så meget har jeg ikke sat mig ind i tingene
jul 2012
Hvis du har puttet større cylinder på, uden at putte et topstykke på med større forbrændingskammer vil kompressionsratioen dog så være større, men som sagt er det ikke sikkert at cylindren fyldes helt så meget.
Jeg ved dog ikke noget om stage 6 racing, udover at det lyder til at være en serie fra stage 6, så du må lige fortælle mig om, præcis hvad du har gjort, hvor stor cylindren er, hvad med topstykke og så videre.
Hvorfor ønsker du egentlig at teste kompressionen?
maj 2008
Tjek mit dejlige videoklip
http://www.scootergalleri.dk/video/diverse_scooter/103988-lidt_hjaelp_ville_vaere_rart__
jul 2012
Hvis du har husket det og kompressionen viser det dér, så tjek først at tændrøret sidder ordenligt i: Skru tændrøret helt i med hånden og spænd så efter med en tændrørshætte 90 grader (en kvart omgang).
Løser dette ikke problemet, så kompliceres det lidt af at det er en to-taktsmaskine. Hvis du har haft motoren skilt ad kan der være en utæthed hvor de to blok-halvdele er samlet, og forkompressionen fiser ud her. Hvis du har haft studsen af er det muligt at der er en utæthed eller fejl ved plademembranen, så trykket fiser ud her under forkompressionen.
Hvis du har haft topstykke og/eller cylinder af skal du huske at skifte pakninger samt at spænde til det korrekte moment med en momentnøgle. Efter cylindren er blevet spændt til det korrekte moment opnår du køretemperatur i ti minutter hvorefter du lader den køle af og spænder endnu engang til det korrekte moment, hvis det har rykket sig.
Kompressions test!