{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hul i udhæng 3.500 kr.
  • Efter rengøring af ovnen slår sikringen fra, når man forsøger at tænde den. 910 kr.
  • Ophængning af lampe 590 kr.
  • Rengøring af tom lejlighed 1.200 kr.
  • Beskæring af efeu 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor siges det at 4 takt så skidt?
  • #1   28. feb 2013 mine personlige erfaringer er at. de er meget mindre holdbare end scootere, noget mere kompliceret at lave på motoren og så lyder det møg nederen sådan en 4-takts scooter

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.176
    #2   28. feb 2013 Jeg tror det handler meget om vedligeholdelse, man skal huske på langt de fleste 4taktere blev solgt yderst billigt, så man må også forvente kvaliteten er lidt derefter, dog har jeg erfaret at hvis man passer på dem så er de slet ikke så ringe.

Men der vil altid være folk der hader 4taktere og andre modeller for den sags skyld.

• #3   28. feb 2013 Du mener det er svært at lave.. Altså det kommer jo an på om man har haft en 4takt fra start af om du så har erfaret dig i 4takt scootere. Det jo klart.

• #4   28. feb 2013 tør vædde med at du ikk kan skifte cylinder og sådan på en 4-takt. ligeså hurtigt som man kan på en 2-takter.
    så det er sværere at rode med en 4-takter

• #5   28. feb 2013 Jaa jaa det kan da godt være men alligevel en der har rodet med 4 takt i et år og en der har rodet med 2 takt et år

der er nok ikke meget forskel men vil give dig ret i det er sværrer med hensyn til ventiler og sårn smiley

• Reject ™

#6   28. feb 2013 Det tager nu ikke lang tid at skifte cylinder på en 4takt, man skal blot holde styr på knastkæden, og lige huske at tjekke ventiler.

En 4takter er generelt ret simpel, ihvertfald de små 50cc udgaver vi har her i landet.

• #7   28. feb 2013 kender to som har 4 taktere den første er en af mine gode venner som har en Giantco sprint sport og meget kan man sige om en Thansen/giantco men den sprint starter fandmer altid! skjoldene knækker dog forholdsvis let og ledningen til blinklysmodstand brændte over men det var ikke være end at vi fiksede det med gaffatape og nu et år efter køre den stadig smiley ja den lyder Tam men så er der mindre opmærksomhed fra politiet. ham den anden jeg kender der har en 4takter har en kymco agility og den køre også altid og er aldrig gået istykker så jeg har kun gode erfaringer med 4 taktere smiley

• #8   28. feb 2013 Ja jeg er nu også enig i at 4 takt ikke er så ringe endda...de kører mere "blødt" end 2 takt.... men 2 takt er nemmere at gå til hvis man kan sige det sådan..

• #9   28. feb 2013 Jeg holdte mig også til at 4 taktere ikk var så ringe smiley af netop den grund at de ikk lød af noget smiley har dog ikk forstand på selve "teknikken" omkring dem smiley har kun selv en CPI Oliver City (hverdags-scooter) og en hot på fz50 stel til sjov og ballade smiley så jeg ejer intet 4 takt! smiley

• Reject ™

#10   28. feb 2013 Jeg har så kun ejet en enkelt 4takter, men har efterhånden skruet i en del for venner og bekendte, men jeg er stadigt overrasket over den jeg ejede, den var totalt mishandlet, alt plastik var ødelagt, der var en der havde tisset i tanken så den var ret ulækker og rusten, hvis man ser bort fra karburatoren ofte stoppede til så kørte motoren som en drøm.

Den fik tilnavnet Hovsa da det var umuligt at udtale dens "kinesiske navn" smiley

• #11   28. feb 2013 Jeg har også tvivlet lidt på de 4 taktere der, indtil jeg købte min skyteam dax, Den skifter gear MEGET voldsomt sammenlignet med fx. min fs1 eller rmx.. og koblingen på den er meget hård når den er kold, men bliver så blødere når den bliver varm, ud over det så går den sku meget godt, den larmer og ryster slet ikke, køre stille og jævnt, solidt bundtræk og så går den også meget langt på literen, jeg er nu ganske tilfreds med den smiley

• #12   28. feb 2013 Der er fordi at de først begyndte at lave 4t her midt i 2000 erene
    Og de billige mærker kom først, gigantco, boatian, keeway, skyteam, senhua, osv, osv, af alle de Kina modeller tror jeg først der er kommet noget der er kvalitet nu, Yamaha er kommet med en helt ny motor, vandkølet , benzin indsprøjtning, 3 ventiler, teknikken kommer fra deres mc'ere det duer, den sidder på den nye neos 4t

• #13   28. feb 2013 Malte jeg har også haft en skyteam dax og den rystede, tror tappen var skæv eller noget, og det med kobling og gear er fordi det er en motor konstruktion fra 1960, altså længe før de kom på bedre tanker som men ser på suzuki k50 , Yamaha fs1 og kreidler, osv som er langt lækrere i gear og kobling.

• #14   28. feb 2013 de har typisk et dårligt rygte fordi der mange der ik kan skrue på dem også gir maskine skylden når det går galt, selvom det måske skyldes ders egneevner. De træver også en smule mere teknisk fårstålse men når det er på plads er det faktis glimrene motor smiley du ska også lige huske den lille detalje at de fleste du høre der omtaler firtakt som lort har en kineser... og sidst men ikke mindst er de rimlige kedlige i de små kubik, dog udmærket til værdagskørsel smiley

• #15   28. feb 2013 Det er nu ikke alle 4taktere der er 'dårlige', min Sachs Madass har altid startet og kørt godt, lige siden jeg fik den.

Men det kommer jo også an på hvordan man behandler tingene smiley .

• #16   28. feb 2013 100% fordi de bliver købt for billigt smiley en totakt scooter til den pris fra ny som en giantco sprint fx eller de texas der vil også være noget skrammel, hvis du tilgengæld køber en piaggio new zip 4 takt af de nye modeller så får du knallert og teknologi for alle pengene og det fanme noget der dur smiley

Så kort sagt du får hvad du betaler for smiley

Kommentér på:
Hvorfor siges det at 4 takt så skidt?

Annonce