577 visninger
|
Oprettet:
Renovering af SMX {{forumTopicSubject}}
Hej SG. Jeg står og overvejer at være god ved min SMX og renovere den lidt.
Hvad skal man gører?
Tænker nyt gear olie/motorolie, 10w 40 motorcycle olie.
Nye pakinger ved cyllinder, udstødning, rensekarburator, puste tanken igennem, ny kæde og hvad er der ellers man kan gøre, har ikke mange penge så det skal ikke være det helt store
Gider ikke skifte krumptap og alt sådan noget da det ikke er så gammelt.
vh patrick
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
så med mindre du vil ind og skifte stempel så lad da være og pil ved cylinderen hvis det ikke er nødvendigt. hvis pakningene er tætte er det fint, så det sku lige meget om de er nye eller gamle
ellers lyder det jo bare som et godt service du vil give den
gearoilen skal skiftes for hver 1000 km for eftertiden, så ved du det
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
jun 2010
Følger: 95 Følgere: 93 Scootere: 5 Emner: 58 Svar: 4.646
og de koster 100 kr for et sæt.. heller 1 gang for meget end 1 gang for lidt
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 4 Emner: 65 Svar: 466
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 4 Emner: 65 Svar: 466
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Scootere: 4 Emner: 65 Svar: 466
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 85 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 14.838
et meget typisk syn man ser når man splitter en kaliber ad og vedkommende siger den ikke bremser så godt længere er at den aldrig er blevet hverken renset eller smurt og derfor hænger bremsestemplerne sig fast, nogle kører så bare videre og det ender typisk med at koste både bremsestempel og bremseskive.
så af med kaliberne, split dem ad på midten. pust stemplerne ud med trykluft og rengør det hele godt og grundig og specielt i rillen hvor tætningsringen sidder til stemplerne (udskift hvis de er beskadiget)
så pudser du bremsestemplet af med noget meget fint slibe papir da møget typisk ikke er til at fjerne helt ellers og så smører du gummiringen og stemplet ind i noget man kalder rubbergreas/gummifedt ller noget lign bremsefedt og samler op igen og med ny bremsevæske og nye kobberskiver til bremseslangerne samt evt nye klodser hvis nødvendigt.
så er du over det problem, jeg gjorde det på mine hverdags maskiner minimum 1 gang årligt da de kørte små 1000 km om måneden, somregel lige foran om vinteren da det næsten altid er der man får problemet
Renovering af SMX