{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Kristian  W
Kristian W
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Aprilia SR 50 LC Ditech? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe en Aprilia SR 50 LC Ditech fra 2002 som har gået 14.000 km,og har fået forhandlet mig frem til en pris på 3850 kr... Scooteren har plader på og har stået i garage når den ikke er blevet brugt,så den burde være i god stand og uden rust,men er der nogen med lidt viden som kan fortælle mig hvad jeg skal være opmærksom på når jeg går den igennem? Svagheder,dårlige dele osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia SR 50 LC Ditech?
  • #1   11. jan 2013 Tag en længere tur på den. Og lyt efter mislyde og tjek stelnummer

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#2   11. jan 2013 Det er kørt af en mand på 45 år som har haft den fra ny,står originalt og standard uden nogen ændringer... Nr plade og stel nummer er tjekket,alt er i orden, og der er ingen pant i den... Så det ser meget fornuftigt ud...

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #3   11. jan 2013 Der har været noget snak om krumtapslejerne ikke er alt for holdbare på de gamle Morini ditech's, jeg måtte selv skifte på min ved 15.000 km da der var ved at være en anelse for meget slør i variosiden.

Det er en ting jeg bestemt ville tjekke inden køb.

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#4   11. jan 2013 Hvordan tjekker jeg krumtapslejerne? Skal jeg skille motoren ad for at komme til dem?

• #5   12. jan 2013 tjek om den har nogen fejl, ved at udlæse den.

Reject, det ved du hvordan. smiley

noget med at vride gashåndtag helt i nogle sek. og så tilbage eller lign. så blinker lampen, hvis den har fejl.

• Reject ™

#6   12. jan 2013 Alle Ditech's vil have fejlkoder gemt hvis de aldrig er blevet blinket ud eller slettet med en gameboy, så det er begrænset hvor meget det kan bruges til.

Hvis maskinen kører som den skal, starter som den skal og trækker rent ville jeg ikke bekymre mig om hvilke fejlkoderne den kan have gemt. smiley

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#7   20. jan 2013 Så fik jeg set og prøvekørt Aprilia'en idag, og blev positivt overrasket... Fremstod meget pænt med enkelte skrammer på bagskjolde, men ellers meget pæn,uden nogen ændringer... Startede i første forsøg, gode bremser og acceleration, så besluttede mig for at købe den for 3850 kr,er nu den nye ejer af en fin Aprilia SR 50 LC Ditech... smiley

• Reject ™

#8   20. jan 2013 Stort tillykke med den nye maskine. smiley

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#9   20. jan 2013 Takker... smiley

• #10   24. jan 2013 Tillykke! Har selv haft en. Det var en 30ér. det bedste optræk på en "standard" scooter, og bremserne var så øjnene var ved at falde ud, når man rigtig tog fat. Den havde bare det problem med at starte når det var koldt. Jeg fandt ud af (efter at have tømt batteriet flere gange) at man skulle lade pumpen kører to gange, inden man prøver at starter. Italienere er jo heller ikke van til frost. :o)

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#12   28. jan 2013 Det kan du tro den skal, så skal lige have taget nogen billeder af den ved lejlighed... Skal også lige høre om hvordan jeg nemmest kan få den til at køre lidt hurtigere? Pt kører den ca 50-55 km/t,og vil gerne have den til at køre 20-25 km/t hurtigere... Går ud fra at hvis jeg fjerner skiven i udstødningen får jeg det ønskede resultat,men kan slet ikke finde ud af at gøre det selv, har 10 tommelfingre,så er der en venlig sjæl der evt kan hjælpe med at gøre det mod lidt betaling? Bor i Kolding...

• Reject ™

#13   28. jan 2013 Da det er en Morini ditech er udstødningen ikke begrænset som sådan ud over den vægt som den orginale vejer, den er ret tung.

Væk med ring i vario, så har du den ønskede topfart. smiley

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#14   28. jan 2013 Og hvor sidder den? Har som sagt slet ikke styr på at rode med det... smiley

• Reject ™

#15   28. jan 2013 http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?8617-Learn-how-to-DE-RESTRICT-here!!-step-by-step-w-PICS!!

Istedet for jeg skriver en masse så er det meget bedre forklaret på det link. smiley

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#16   28. jan 2013 Ja okay... Det ser godt nok teknisk ud, må indrømme at det ikke er noget jeg tør gå igang med, for vil helt sikkert ødelægge et eller andet... Må prøve at se om jeg kan finde en i området omkring Kolding der kan hjælpe mig...

• Reject ™

#17   28. jan 2013 Jeg havde gerne hjulpet men er desværre fra nordjylland, så det er lidt en lang tur. smiley

• Kristian  W
    Kristian W Tilmeldt:
    jan 2013

#18   28. jan 2013 Det er helt okay, er bare glad for der er nogen kloge hoveder herinde som kan hjælpe... smiley Og måske kan man ligefrem lære noget... smiley

Kommentér på:
Aprilia SR 50 LC Ditech?

Annonce