{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.784 visninger | Oprettet:

farligt at køre på scooter ? øhh ? statistik. {{forumTopicSubject}}

hej kiggede på rådet for sikker trafiks statistik . i 2011 døde 13 personer på knallert.
35% var fulde . så er der ca 8 personer tilbage .

hvor mange af disse 8 personer scooter var tunet vides ikke ,

hvorfor skærper man reglerne for tuning osv nu ?

jeg tænker lidt 8 mennesker skulle nok have øvet sig lidt mere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  farligt at køre på scooter ? øhh ? statistik.
  • #1   2. jan 2013 Ja! smiley
    med mindre de er blevet kørt ned af en bil mens de var på scooteren.
    men det er så latterligt! smiley

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #2   2. jan 2013 Reglerne bliver skærpet pga alle de idioter der forsøger at stikke af, og generelt kører med hovedet under armen.

• #3   2. jan 2013 folk køre nok ikke med hovedet under armen - se statistikken smiley

• #4   2. jan 2013 man kan så osse sige at der er en hel del der blivere taget med meget høje farter på deres scooter og der ved undgår at køre galt..
    jeg forstår det godt da det hele bliver vildere og vildere i "gamle dage "kørte en tunet knaldert 60-70 kmt idag køre de 120kmt der er sket meget de sidste 20år i farten...

• #5   2. jan 2013 det behøves jo ikke altid jo galt bare fordi folk kører med hovedet under armen, men en dag går det galt hvis man gør det

• Reject ™

#6   2. jan 2013 John D, Det gør de netop, de bliver bare ikke dræbt, der går jo ikke en dag hvor man ikke hører om en eller anden knægt der sidder og praler med at være stukket af fra politiet.

Loven er ikke kun baseret på de uheld der har været, det er også pga den holdning folk har over for reglerne, og den totale mangel på respekt over for dem der håndhæver dem.

• #7   2. jan 2013 Det er jo omvendt, en hverdags tunet knallert/scooter i dag, kører maks 75-80 km/t. For 4-5 år siden kørte en hverdags tunet knallert/scooter 90-110 km/t

Så Jakob J det er jo løgn det du siger?

• #8   2. jan 2013 vi er et af de lande i DK der laver flest statestikker.

DOG holder de ikke en skid.. en statestik kan du måske, jeg gentager MÅSKE se et gennemsnit.

Dog ved jeg at nogle steder hvor de laver statestikker regner de ud som huller i hoved..

• #9   2. jan 2013 Et af de lande i DK der laver flest statestikker.

-Tænker du at Jylland, Fyn og Sjælland er lande hver for sig eller? Hvis du mener det hænger sådan sammen, må du hellere få dig en alvorlig samtale med din geografi-lærer! smiley

• #10   2. jan 2013 Kasper B: jeg snakker ikke om 4-5 år og din alder gør vist at du ikke helt ved hva du snakker om da du er lidt for ung til at vide hvordan det var for 10 år siden... og desuden er det sku iorden de slår hårdt ned da det er bilisten der får skylden når der er en eller anden jernedød dreng på 16 år uden hjelm der styger med 90kmt lige ud foran ham

• #11   2. jan 2013 Nu er dødsfald jo ikke alene grunden til at man strammer op. Dødsfald ulykkerne er jo, set med samfundets briller på, de billigste. Der er ikke dyr hospitals indlæggelse med operationer af brækkede arme og ødelagte indvolde, ingen genoptræning eller støtte resten af livet fordi poul egon aldrig bliver i stand til at udføre et job igen.
    Så hellere at der var 50 dødsfald og det så var de 50 ulykker der var på et helt år. Selvfølgelig er 50 så 50 for meget. men taget ud af det store hele er jeg sikker på at der er RIGTIG mange ulykker med folk på knallert. Find lidt tal om det

• #12   2. jan 2013 Kasper B..

der kan man se.. der skulle naturligvis have stået: Vi er et af de lande i verden der laver flest statistikker*

• #13   2. jan 2013 Også af den grund jeg lavede en smiley der rækker tunge, for at prøve på at symbolisere, at jeg synes det var morsomt.... Bestemt ikke for at genere.

• #14   2. jan 2013 jeg glemte også smileyen smiley kunne bestemt godt se det IKKE var for at genere smiley blot for at pointere at jeg havde lavet en fejl smiley !

• #15   2. jan 2013 tor at de bliver strammet og at du hever bøderne. er fordi der både dør nogen der kør forstærkt på scooter. og at der er så mange der køre tunet og det køre fra dem. og at de godt ville have alle dem der køre for stærket væk fra gaden...

• #16   2. jan 2013 Først og fremmest mangler staten altid penge..og da vi er borgere og malkekøer for staten skal vi plukkes for flere penge..
    Derfor laver politikere regler som vi med garanti før eller siden overtræder = penge i statskassen.
    Politikerne er sgu ligeglade med om vi kan finde ud af at køre på 2 eller 4 hjul bare de kan malke os for håndører.
    Husk...hvis i oplever et eller andet der overhovedet ikke giver mening så tænk på penge...penge er årsagen.
    Hvis penge ikke var årsagen havde politikerne sørget for en infrastruktur som tog hensyn til fodgængere,cyklister,scootere og 4 hjulede køretøjer i højere grad..

NB: i tyskland kan man omregistrerer 45 scooter til 30 scooter...men ikke i DK.
    I tyskland må 16 årige kører 125ccm...men ikke i DK...

Summasummarum..vores politikere er bløde i hatten.

• #17   2. jan 2013 Mogens J: du kan sq da bare kører lovligt så???

• #18   2. jan 2013 Mogens J. Meget dystert syn du har på den danske regering generelt synes jeg. Ja staten mangler som udgangspunkt altid penge men man lovgiver ikke for at trække penge i kassen. Så skulle alt jo straffes med bødestraf frem for fængselsstraf, samt bøderne på gængse overtrædelse ville være meget højere og stige oftere. Dernæst så har de ikke 30'ere i tyskland det er kun danmark der kan prale af den sindsyge opfindelse

• #19   2. jan 2013 Hvor fedt er det at køre lovligt?
    EJ FEDT smiley
    tøffer rundt med 30kmt .. det altså neder. så vil jeg heller gå! smiley

• #20   2. jan 2013 christian, så gå? Det er også billigere for dig og sundere for miljøet. Samfundsmæssigt slår du to fluer med 1 smæk. Du bliver sundere og belaster derfor sundhedsvæsnet mindre samt co2 udledningen også bliver sænket... smiley

Køb en god cykel du kan holde næsten samme fart som en lovlig knallert over 10-15 km rimeligt hurtigt efter man er begyndt at cykle

• #21   2. jan 2013 LaLLe...så vidt jeg har fundet ud af er ekstra bøde indtægter skrevet ind i finansloven..+ politiet har fået besked på at lave endnu flere razzia og ja så er konklusionen at så er det blot ekstra skatter og afgifter.

Det er jo ikke godt hvis det kommer frem at politiet også er sendt ud som "skatteopkrævere" så mister de ligesom lidt af autoriteten...men jeg hopper ikke på politikernes propaganda længere..de tænker primært i at malke befolkningen.

• #22   2. jan 2013 Det er klart at man skriver extra bødeindtægter ind i finansloven, Man har lavet lovændringer der giver flere bøde indtægter. Man strammer stadig ikke en lov eller en bødetakst udelukkende på basis af at man mangler penge i kassen. Det fungere også som et præventionsmiddel..
    Og fint så hopper jeg da lige med i din tankegang om at de kun vil malke befolkningen. Du har en lang række goder i dette land som er temmelig unikke i verden. De ting kommer ikke gratis så nogen skal betale. Hvis man opstiller nogle regler og folk ikke kan indordne sig under dem har jeg det fint med at folk skal betale når pengene bliver brugt til vedligehold af veje, skoler, plejehjem osv osv osv. Hvis jeg drev butik og folk ikke kunne finde ud af at respektere og indordne sig under de regler jeg har i min butik har jeg kun en mulighed og det er at smide folk ud og lade være at handle med dem. Som nation har man jo desværre ikke den mulighed og derfor må man jo så bruge straffer og bøder til at styre og lede opførsel. Og det er ikke extra skatter og afgifter for overholder du de regler der er sat op bliver du ikke ramt af dem. Afgifter bliver jo også brugt som værende et adfærdsregulerende middel. Stor afgift på rygning. Kun fair, de belaster sundhedsvæsnet hårdere end ikke rygere set i gennemsnit. Afgift på fedt. Svært fede mennesker er en hårdere belastning end normalvægtige. osv osv
    Vi kan sagtens diskutere om reglerne altid giver mening og tror også at vi ret hurtigt blive enige om at det gør de ikke altid, men at skære alt over en kam som du har gang i bliver vi aldrig enige om.

• #23   2. jan 2013 Jeg ser på helheden og resultatet...nummer plade til scooter er sat op til omkirng 580,- hvor de før kostede 90,-..det giver ingen mening.
    Kørekort til scooter bliver sat op til jeg mener omkring 400,- hvor det før kostede 100,-
    Der er alt for mange eksempler til at det kan retfærdiggøres at det er rimeligt.

Ved godt alting koster penge men der er rigtig meget fråds og misbrug af offentlige penge..det behøver man ikke at ha fulgt ret meget med i nyheder for at konstatere.

• Reject ™

#24   2. jan 2013 Mogens J

Præcist hvorfor mener du ikke det kan retfærdiggøres, hvorfor skal folk på scooter have særbehandling ang pris på nummerpladen samt pris på kørekortet ?

Du skal lige huske på at fra nu er bliver det ordenlig køreundervisning, og ikke det fis der var før i tiden hvor man faktisk kunne blive væk halvdelen af tiden og alligevel bestå.

Jeg kan virkelig ikke se problemet i at prisen bliver sat op, prisen på et kørekort til en MC koster mange 1000 kr, og pladen koster det samme som til en 30 knallert.

• #25   2. jan 2013 Var ikke klar over registrerings afgift til scooter var sat så meget op. Enig, det er dybt kritisabelt.
    Kørekortet er da kun yderst rimeligt. Se lige hvor meget du får for pengene stadigvæk. 20 timers undervisning, og det inkl et førstehjælps kursus. I forhold til før er det pludselig noget værd det kørekort.

• #26   2. jan 2013 Lalle. NEJ! Du får 34 time! førstehjælps kursuset skal du selv betale.

Jeg må personligt sige at vi skulle have 2 scooterkørekort.

1 kørekort:
    Det koster 500.-. Det giver dig et indblik i hvordan man opholder sig i trafiken. I ved, alt det basale. De skulle låse op til en 30 knallert, som kun må køre 30. Køre den mere en 43 km/t, skulle det straffes hårdt. RIGTIG hård! 10000.- i bøde!

2 kørekort:
    Det koster (lad os sige) 3000.- Det låser op for rigtig mange ting. Der skulle nogle af de samme ting som man lære ved mckortet, gå igen. Der skal man virkelig blive testet. Både ude på banen men også til dvs. test. Under 3 fejl= bestået over 3 fejl=ikke bestået. Det skal være sådan, at når man har det køre kort, kan man køre fra ''The Doctor'' ;). Det skulle så låse op for 45 knallert (eller 125 mc) som må have en tophastighed på 60 km/t. Køre den hurtigere en 73 km/t, bliver alle kørekort taget, og man kan ikke tage kørekort de næste 3 år.

Så er alle problemer løst smiley

• #27   2. jan 2013 det korte af det lange er at det er ulovligt at tune en scooter og det skal straffes om scooterkøre synes det er i orden eller ej...det er heller ikke mange tyveknægte der jubler over den straf de får ...hvis du vil køre stærkt så dyrk motorsport...

• Reject ™

#28   2. jan 2013 LaLLe, Hvorfor præcist ? Hvorfor skal folk på scooter slippe billigere end alle andre ? Der er jo stadigt det samme arbejde i det som der er med en MC.

Hvis nu pladen havde startet ved samme pris som MC ville ingen brokke sig over det.

• #29   2. jan 2013 Om kørekort er pengene værd i det lange løb må vise sig...
    I % er det en voldsom stigning og de unge mennesker har kun 1 sted at bede om de penge hvis de ikke tjener dem selv (hvilket mange ikke gør og det mener jeg umiddelbart er et argument i sig selv)....blot fordi man putter en masse ekstra i posen som burde ha været der i forvejen til de samme penge retfærdiggøre ikke den voldsomme stigning....det er nærmere et udtryk for andre ting er blevet dyrere som lønninger til administration og håndteringen af udstedelse af kørekort..igen offentlig makværk.

De unge får meget svært ved at overholde de nye regler her d. 19 januar at scooter max må køre 48km/t på en lovlig scooter og hvis den er tunet max 43km/t...
    Hvis de regler ikke er lavet for at få penge i kassen ved jeg ikke...husk lige igen det er ikke fordi de ikke kan styre en scooter der kan køre hurtigere end dette for det gør de i forvejen og som fortalt før lande omkring os har knægte på 16 der må køre 125ccm uden problemer men herhjemme mener man åbenbart de ikke kan finde ud af det...det giver heller ingen mening.

• #30   2. jan 2013 rejected. Fordi folk der ansøger og vil have scooter normalt er lavere stillet økonomisk end folk der vil have bil og mc. Men ja de kunne have været smarte og sat den til samme priser som en 45'er og så havde de ikke haft brok nu.

Storymakers. Det gør jo ikke dealen ringere efter min mening. Førstehjælp hæver jo så prisen yderligere men det er jo en service man får også extra selvom den er lovpligtig.

• #31   2. jan 2013 Reject: Fordi det er en fucking scooter?! Der er KÆMPE forskæld på en 50ccm scooter, som køre 40 km/t, og vejer under 100 kg, og så en (f.eks.) Honda CBR 1100 xx SuperBlackbird som har 1100 ccm, kan køre 300 Km/t og vejer et PAR 100 kg?

Som 16 årig, kan jeg komme kørende,i en kæmpe stor traktor(i dette tilfælde en Valtra) med 2 vogne, total poppet med bigballer, ned igennem min egen by's hovedgade, med 40km/t.... uden at det er ulovligt! Vis jeg køre over 43 km/t på min Senda (som jeg også gør) er det lige pluslig PISSE farligt! smiley

• #32   2. jan 2013 Du mener simpelthen at den gamle kørekort ordning hvilede i sig selv rent økonomisk? 15 timer med 8 elever per gang til 100 kr ialt pr elev. Til dække af benzin og løn og udstedelse af kørekort. Det er simpelthen en parodi hvis det er det du siger! Ikke engang med den nye vil løn og administration være tjent ind og der er stadig tilskud på så de unge kan få kortet.

• #33   2. jan 2013 Jakob j

"man kan så osse sige at der er en hel del der blivere taget med meget høje farter på deres scooter og der ved undgår at køre galt..
    jeg forstår det godt da det hele bliver vildere og vildere i "gamle dage "kørte en tunet knaldert 60-70 kmt idag køre de 120kmt der er sket meget de sidste 20år i farten..."#

De folk som bliver taget med 100km/t stopper ikke bare fordi de bliver taget, det ved jeg fra mig selv af.

Jeg køber en std. scooter her snart, men kun så jeg kan komme fra punkt a-b som er en tur på 2km.

Når det så er sagt, så kører jeg da stadig rundt på knallerten med 120km/t ...
    Jeg følger trafikken alle de steder jeg kan, og ser intet farligt i det

• Reject ™

#34   2. jan 2013 Jeg kan altså ikke se problemet i at priserne er steget på kørekortet, hvis folk skal pive over det, så skulle de nok overveje at tage deres cykel istedet for.

Desuden mindes jeg da kun en traktor må køre 30km/t ? Eller tager jeg fejl der ?

• #35   2. jan 2013 Jeg har ingen indblik i om ordningen hvilede eller hviler i sig selv økonomisk..

Igen ser jeg på resultatet....det er blevet alt for dyrt da det drejer sig om unge knægte der ikke har de penge der skal til hverken for at betale for nummerplade eller kørekort eller de kommende bøder nogen helt sikkert vil få...og samtidig en kæmpe risiko for at få udsat bilkørekort...det er altså kun skrankepaver ansat i det offentlige der tøffer afsted på frtrd cykel med grøn/lyserød strikket tørklæde der mener det er på sin plads...:-)

• #36   2. jan 2013 haha der er råd til at købe stor tun cylindere andre ruller og tunudstødning osv men de har ikke råd til at købe en nrplade og betale for undervisning så de kan lære bare lidt om færdselsloven at kende... hvem f...... betaler forsikring på de scootere eller det er der måske ikke råd til heller?

• Reject ™

#37   2. jan 2013 Mogens J

Jeg tror ikke du er klar over hvor mange penge de unge faktisk har, der er sket meget de sidste 20 år.

Hvis man ikke har råd til at betale, så må man sq lade være med at bryde loven, hvor svært kan det dog være ?

• #38   2. jan 2013 Jones: det er farlig når jeg holder på en sidevej og skal ud på hovedvejen og ser en scooter langt væk... så jeg køre da den jo kun køre 30-45km men nej den køre sørme 120kmt og det vil sige at jeg er halvvejs ude på vejen når jeg bliver ramt i siden af en scooter da den ikke har bremser der er gode nok til så høje hastigheder

• #39   2. jan 2013 Reject ™: jeg gir dig ret det er meget simpelt.. betal eller lad vær

• #40   2. jan 2013 Næ det kan da godt være jeg ikke ved hvor mange penge de unge har...jeg er sørme åben overfor om de har penge nok til de ting så vil jeg ikke forsvare den vej rundt...men jeg syntes blot det er en voldsom stigning.

• Reject ™

#41   2. jan 2013 Mogens J, Prøv at kig lidt på hvad ellers er steget i dagens Danmark, ting koster, man må blot betale.

Det virker da som et voldsomt spring på nummerpladen, fra 90 til 590 kr, men pladen til en 45'er har jo alle dage kostet det samme.

• #42   2. jan 2013 Selv MC cyklister vinker til mig når jeg kommer kørende, hvis der sad en nr. plade på min knallert fra 03 så ville folk tro det var en MC, da den har absolut samme størrelse som en MC i denne stilart om ikke andet så ville de tro det var en crosser, og dem ved folk forhåbentligt godt, at der kører langt over 30km/t.

• #43   2. jan 2013 jonas: da det er en 30er køre du i højer side af vejen ( formoder jeg ) vilket en motorcykel ikke gør... og bilisten kunne være olga på 59år som ikke ved hva en crosser er og så er vi tilbage i problemet igen..

• #44   2. jan 2013 Kører som regel midt på hvis jeg kører sammen med trafikken i deres fart, med en lovlig kører jeg i siden, men hvis jeg kører på min smx er der ingen grund til at overhale, om ikke andet så kan de overhale som var jeg en bil.

Kommentér på:
farligt at køre på scooter ? øhh ? statistik.

Annonce