{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.109 visninger | Oprettet:

Miki
Miki
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Skift af stempel pgo hot 50 {{forumTopicSubject}}

Hey har en mistanke om at min pgo ska' ha' nye stempelringe... For når jeg kører så tager den ikke godt fat med mindre at jeg vrider gassen helt i bund også efter 2 sekundter tager den først fat som den ska'... Min pgo har næsten kørt 15.000 km... Men hjælp til hvordan jeg får det nye stempel med stempelringene ind i min brugte cylinder da det altid har drillet mig... Kan jeg kører med fuld gas derefter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af stempel pgo hot 50
  • #1   7. dec 2012 Sæt stempelet (med de nye ringe) i cyllen først, derefter er det noget nemmere at smide over pinboltene. (HUSK låseringe)

• #2   7. dec 2012 Hvis du sætter nyt stempel i, så må du ikke give fuld gas med det samme. Stenplet skal køres til. Søg efter guider til tilkørsel af nyt stempel/cylinder i forum.

Hvis det driller med at få presset stempel ringene sammen og få skubbet cylinder indover det nye stempel, så syntes jeg også selv det var svært de første par gange.

Det nemmeste er hvis det er første gang, så få en til at hjælpe dig med enten at holde stempel ringene sammen og du så skubber cylinder indover, eller omvendt hvor du presser stempel ringene sammen og den anden skubber cylinder ind over.

Det kan være meget nemmere at tage motoren af, så er der bedre plads til at få stemplet skiftet.

Men ellers så bare bliv ved og prøv dig frem, det skal nok komme.

Husk nyt sodsæt når du skifter stempel.

• #3   7. dec 2012 Tage motoren af for at skifte stempel ? Aaaah.. Det er sgu da nemmere at sætte stempelet i cyllen først, derefter låseringen i påden side man syntes var sværdest at komme til da man pillede det fra hinanden, cyllen ned over pinboltene, krydspinden igennem og så sidste låsering i.. Tager max 10 minutter (og så skal det virkelig også drille)

• #4   7. dec 2012 Så jeg ska' altså smørre cylinder + stempel ind i 2 takts olie også ska' pilen pege ned imod udstødningen... Men så ska' jeg komme de 2 stempelringe på stemplet også klemme den første ring ind i cylinderen efterfulgt af ring nummer 2? Kan man så ikke komme til at få drejet stemplet i cylinderen inden man får monteret cylinderen/stemplet på plejstangen?

• #5   7. dec 2012 Men justere du stemplet ind i cylinderen? Det er der mit problem opstår smiley

• #6   7. dec 2012 *René Tjek mine @nnoncer P* For en som skal skifte stempel første gang er det meget nemmere at komme til og se at man har stempel ringene i hakkerne.

Det er ikke alle de er lige let for.

• #7   7. dec 2012 Hvor henne i din annonce nomack?

• #8   7. dec 2012 Ikke noget i mine annoncer. Det er ham den anden som har svaret på dit indlæg som hedder rene tjek mine annoncer

• #9   7. dec 2012 Nomack

Så er det da stadig nemmere at montere stempelet i cyllen inden man smider det på motoren..

• #10   7. dec 2012 Det tager kortere tid ja. Men for en som skal gøre det første gang er det nemmest at kunne se alt hvad man foretager sig

• #11   7. dec 2012 Hvis ikke man kan finde pinboltene imens motoren sidder på, hvad får dig så til at tro at han kan skrue ophænget af ? Du behøver ikke gøre tingene mere kompliceret end de er..

• #12   7. dec 2012 Hvor kan jeg se det med montering af stempel i hans annoncer?

• #13   7. dec 2012 Kan I ikke beskrive lidt mere detaljeret hvordan jeg får presset stemplet med ringe ind i den cylinder smiley

• #14   7. dec 2012 Hans problem er jo ikke at ramme pindboltene. Prøv nu og læs hvad han skriver. Det er nemmer at smække cylinder over stempelringene når motoren er af stellet, da man så kan se om stempelringe er i de hakker som de skal være.

Nej det kan du ikke se nogen steder i nogen af hans annoncer.

• #15   7. dec 2012 Kan du guide mig lidt bedre med at få stemplet ind i cylinderen?

• #16   8. dec 2012 Nomack..

Hvad er det så der gør det svært at få stempel og cylle på, når motoren er monteret på scooteren ?

Det er sgu da nemmere at kunne stå med cyllen i hånden, så man kan vende og dreje den efter hvordan bedst kan komme til, end at skulle pille hele motoren af for at komme stempel på krumbassen, og derefter sætte cyllen over og derefter sætte motoren på igen.. GEEZ

Miki.. Kan se om ikke jeg kan lave en guide til dig imorgen.

• #17   8. dec 2012 Tusind tak for man ska' vel også skrue indsugningen af også skifte pakning der når man tager den gamle cylinder og ska' ha' nyt stempel i cylinderen... Men hvor mange km kan en original pgo cylinder + stempel normalt holde hvis man ikke tuner den for meget og passer på den inden man ska' skifte cylinder osv...

• #18   8. dec 2012 Har før set/hørt om pgoér der har kørt 15k+ km, uden at sige en forkert lyd.. Men det kommer i stor stil an på hvordan man behandler maskinen. Men ser din cylle ikke vildt smadret ud, ser jeg ingen grund til at skifte den.

Der er ingen grund til at pille indsugningen af, med mindre at pakningen er blevet utæt (cylle og indsug hænger ikke sammen på de fleste scootere) Det eneste du skal have hjemme til dit skift er: sodsæt og nyt stempel, vil dog anbefale at du køber et nyt nåleleje nu du er igang.

• #19   8. dec 2012 Okay men jeg troede bare at indsugningen sad oven på cylinderen sådan at den skulle af inden man kunne få cylinderen af? Kan du forklare hvor indsugningen går ind henne?

• #20   8. dec 2012 Du misforstår det jo. Jo det er klart hurtigere IKKE at pille motoren af. Det er jo meget dejligere for en som skal gøre det for første gang at han kan se ALT, hvad han laver. Der er ikke meget plads under en scooter hvis man har store armbevægelser.

Når jeg siger nemmere, forveksler du det med hurtigere. Har aldrig sag det var hurtigere den måde.

• #21   8. dec 2012 Hvorfor ska' jeg pille ved indsugnsmørreingen og skifte pakninger på begge sider af min membran? Indsugningen går vel ikke ned i min cylinder? Men hvor sidder den endelig og ska' jeg ikke bare ha' sodsæt, nyt nåleleje, tændrør og komplet stempel samt smørre cylinder og stempel ind i 2 takts olie så jeg kan få stemplet ind i cylinderen? Men ved godt at der sidder en studs i min karburator også i den anden ende er der indsugningen med en membran men hvor går den membran/indsugning hen og sidder?

• #22   8. dec 2012 Mente indsugningen/membranen?

• #23   22. apr 2013 Skal pilen på stemplet pege ned imod udstødningen, eller hvad??(:
    De 2 huller på stemplet skal vel vende opad ikke??(:

• #24   22. apr 2013 Ja pilen skal altid vende mod udstødningen.

• #25   23. apr 2013 Tusinde tak smiley

• #26   23. apr 2013 Jeg smed stemplet på plejstangen først altså med monteret stempelringe også smed jeg bundpakning på efterfulgt af cylinderen smiley osv...

• Tobias N
    Tobias N Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #27   3. okt 2013 Kan jeg ikke skifte stempelringe mens stemplet stadig sidder på og jeg kun har pillet udstødningen og cyklen af?? smiley

Kommentér på:
Skift af stempel pgo hot 50

Annonce