{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Korrekt olieblanding?? {{forumTopicSubject}}

hey folkens, hvordan kan jeg tjekke om min knallert for for meget olie i blandingen eller ej?? blander ikk selv olie, men i bunden af oliebeholderen sidder der en lille skrue som jeg tror man kan indstille mængden.
en ven sagde noget om at cyllen ikk måtte være sådan klistret/fedtet så fik den for meget. andre måder at tjekke det på.

og jaaa jeg ved godt jeg selv burde blande men gider det ikk... smiley
har 70cc og GG udstødning opsætning i min profil hvis det er relevant smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korrekt olieblanding??
  • #1   7. dec 2012 Kommer der tyk røg ud af din udstødning?

• #2   7. dec 2012 der kommer næsten ikk røg ud, men har på fornemmelsen at min udstødning er tilstoppet pga for meget olie

• #3   7. dec 2012 Drypper den sjældent meget tyk eller bare sort olie når motoren er startet? Det kan også være imens du kører men typisk så drypper udstødninger når motoren får for meget olie men i dit tilfælde hvis din udstødning er stoppet så kan det olie som ellers ville dryppe ud af udstødningen bare blive derinde og lave mere balade... Du kan enten kører en lang tur og satse på at din udstødning bliver brændt godt af ellers kan du afmontere din udstødning og brænde den af? Har du prøvet det? For så kommer du af med alt det olie som er inden i udstødningen...

• #4   7. dec 2012 altså udstødningshullet er altid vådt i spidsen.
    men den drypper ikke nej.
    men ja jeg tror jeg tager den af og sætter ild til den smiley

• #5   7. dec 2012 Din udstødning hælder du en god sjus benzin igennem og du bliver ved din udstødning og holder andet benzin eller scooter væk... Men så sætter du ild til en af enderne altså den som er nemmest at komme til også gør du det et et par gange indtil det ikke"blopper" mere også skulle den være i vinkel smiley husk at rense udstødningsporten af der hvor pakningen ska' sidde samt køb en ny udstødningspakning og helst med metalring i sådan at hvis. udstødningspakningen skulle brænde af ved et uheld så er udstødningen tæt og du bemærker ikke at udstødningspakningen brændte af samt at du kan holde en finger foran udstødningen der hvor røgen kommer ud når du har startet motoren efter monteringen af udstødningen også skulle din scooter helst slukke for så er den tæt og hvis den ikke dør så ska' du lige spænde boltene i din cylinder lidt bedre smiley

• #6   7. dec 2012 ja okay, men får den for meget olie eller hva?? smiley

• #7   7. dec 2012 Det lyder da sådan smiley men brænd din udstødning af også kør en tur hvor du varmer din scooter igennem også stil den i tomgang også kan du jo ligge dig på knæ og kigge om der kommer olie ud af din udstødning eller om der er lidt inden i den...

• #8   7. dec 2012 Men ved du noget om variator smiley malossi multivar med 7 grams ruller til pgo hot 50

• #9   7. dec 2012 tjooo lidt, hvorfor?? smiley

• #10   7. dec 2012 Vil godt kører med malossi multivar variator med 7 grams ruller og aner ikke hvor jeg kan få en begrænsning der passer til da den originale som sidder i min variator nu ikke kommer til at passe og der medfølger kun en begrænsning i plastik smiley og hvad rem på kg import er bedst at kører med til standard opsætning/let tunede smiley

• #11   7. dec 2012 Men kan du også sige om 7 grams ruller passer eller om jeg ska' ha' 6,5 grams eller 7,5 grams som er standard? smiley

• #12   7. dec 2012 forstår dig ikk helt, du vil kører med en begrænset tun vario???? det giver ingen mening,

rem der kan du bruge den der hedder Dayco, den er fin, og ruller der må du squ prøve dig frem smiley

• #13   7. dec 2012 Ja vil kører med begrænset tun vario fordi jeg tænker at en ny vario ville gavne min maskine også kan jeg lige så godt købe kvalitet hvis jeg nu skulle ville pille ringen en dag så giver den malossi multivar vario mig glæde smiley men hvor kan man få en begrænsning i metal som passer og kan jeg kører med malossi x special belt

• #14   7. dec 2012 hvorfor vil du have en metal skive, den der følger med i plast er helt fin, og ja den rem kan du også bruge smiley

• #15   7. dec 2012 Så hvis jeg montere malossi multivar variator med den plastik ring så er plastik ringen faktisk bare en begrænsnings ring lige som den originale jeg kører med nu til pgo hot 50 i min hot 50 maskine smiley giver det malossi bælte godt?

• #16   7. dec 2012 ja præcis, det er jo derfor den følger med, og har ikk prøvet remmen, men den er sikkert fin nok, har kørt med dayco remmen og den overraskede mig utrolig meget. gik fra en slidt std rem til dayco, det gav ca 12 på toppen smiley

• #17   7. dec 2012 Så meget? Hvad maskine? Men det vil sige at hvis jeg montere denne malossi multivar med begrænsning og montere ny rem så vil min maskine kunne rykke bare lidt mere end nu smiley den har kørt snart 15.000 km... Men kan begrænsningen sørger for at min maskine ikke kører for stærkt men bare får et super træk/optræk smiley

• #18   7. dec 2012 Jeg kan ikke se at der er en begrænsning med til malossi multivar smiley men det burdte der vel være?

• #19   7. dec 2012 Selvfølgelig er der ikke en begrænsning med til multivar, da det er en tun vario, og lavet til at forhøje scooterens optræk og fart smiley

• #20   7. dec 2012 Er du bare underlig? Du kører med 70cc og en gg, og så bekymre du dig over at pille skiven? Kom dog ud med lortet i stedet for at pine din motor.. Den er ulovlig allerede nu, så du kan ligeså godt pille skiven, straffen er stort set det samme..

• #21   7. dec 2012 Dennis, er det mig du mener?? for jeg kører squ da ikke med skive i min!!!

og hvis man har øjne kan man se her at der følger en sort skive med (link fjernet)

Kommentér på:
Korrekt olieblanding??

Annonce