778 visninger
|
Oprettet:
Tunet aerox som lille motorcykel {{forumTopicSubject}}
Er det muligt at få en aerox med 94ccm indregistreret som lille motorcykel?
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
Men det er pisse besværligt og MEGA dyrt.
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Men du skal så også lige have et anerkendt laboratorium til at godkende at den overholder EURO3 (EURO4 fra næste år af).
http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Som du kan læse er det mængden af uforbrændt benzin, mængden af dårligt forbrændt benzin og mængden af NOx gasser der måles på.
Da to-taktere med karburator smider meget uforbrændt benzin ud i udstødningen vil det blive et problem og da olien gør at benzinen forbrændes dårligere vil der komme mere TCH og større mængde CO ud i udstødningen. NOx er et mindre problem idet der når man kører fedt ikke er så meget ilt i overskud, men hvis motoren bliver meget varm kan man komme ud for at der dannes noget NOx allerede inden benzinen antændes.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
(link fjernet)
Grunden til at motorcyklerne udleder så meget er fordi de fleste var med karburator mens personbilerne for flere årtier siden stoppede med at bruge karburator for at kunne overholde miljøreglerne.
maj 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Scootere: 14 Emner: 33 Svar: 220
okt 2011
Følger: 69 Følgere: 68 Scootere: 2 Emner: 68 Svar: 3.073
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Som siger at den standart 2-takter med karburator de har testet med ikke fuld gas og hvor de ikke har ramt maks. gearing har overholdt selv EURO3 kravene.
Den 4-takter med karburator de har testet når dog at ramme begrænsningen, hvor tændingen begrænser, hvilket er min forklaring på at den klarer kravene så dårligt.
Men hvis man med en ubegrænset scooter kunne få et laboratorium til at lave en lignende test, hvor scooteren bestod kunne man da nok godt gå gennem et syn, hvis synsmanden vurderer at bremser, affjedring og stel kan klare at køre mere end 30 km/t.
Det virker lige pludselig muligt.
okt 2008
Følger: 76 Følgere: 74 Scootere: 8 Emner: 10 Svar: 42
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
okt 2008
Følger: 76 Følgere: 74 Scootere: 8 Emner: 10 Svar: 42
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
okt 2008
Følger: 76 Følgere: 74 Scootere: 8 Emner: 10 Svar: 42
ja ved jeg nok godt at de skal, men siger bare de er bygget til 60 km/t..
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Jeg vil give dig helt ret i at de er lavet til 60 km/t, og eksempelvis har jeg fundet dokumentation for at bremser, stel og affjedring på min agility er godkendt til 105 km/t i EU, men har man ikke sådan en godkendelse er det jo op til synsmanden at bedømme om den kan klare mere end det den er godkendt til i et EU land.
Jeg kan også kun finde en typegodkendelse på Yamaha Aerox som en 45 knallert forresten. http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx
Tunet aerox som lille motorcykel