Køb af scooter {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Sagen er den, at til min storebrors 16 års fødselsdag fik han en Jog R, som han skulle ligge og køre frem og tilbage på arbejde på. Den var fabriksny, og da han ikke var særlig interreseret inde for scootere osv, skulle han bare have en scooter som kunne køre. (Min far satte tun på, så den kunne køre 80 stykker.) Nå men, jeg havde så fødselsdag for et par måneder siden, og min første reaktion var også bare at have en scooter jeg kunne køre på, men det har egentlig faldet mig i min interesse alt det med scootere. Så derfor spurgte jeg mine forældre om jeg måtte købe en brugt knallert, som jeg kunne ligge og rode med. De sagde ja, og derfor gik jeg bare igang med at lede efter en billig knallert.
- Jeg har så fundet en billig Gilera Stalker til 4.000. Den står 15 km væk fra, hvor jeg bor og den er egentlig meget fin. Den kører 80 km/t, ligesom min brors gamle knallert, men nu siger min far, at jeg skal finde en HELT ORGINAL knallert, til flere tusinde kr. Men det gider jeg simpelthen ikke bruge mine penge på, vil meget hellere have noget "billigt lort" for at sige det ligeud. Jeg ved ikke hvorfor, synes bare det er det jeg vil bruge mine penge på, da jeg ikke har den vildeste indkomst... Derfor er mit spørgsmål til jer, efter denne lange historie.
- Hvordan fanden forklare jeg min mor og far, jeg gerne vil købe noget billig bras til små tusinde?
- Tjener mine egne penge
- Det er ikke en hverdags knallert, jeg skal ligge og køre rundt på.
- Den kan holde ude ved en af mine venner, da vi ikke har særlig meget plads pga. et bygge projekt min far er igang med.
Kom med nogen forslag, har virkelig brug for noget hjælp til at vinde denne diskusion!
Tak for forhånd, og håber i vil tage dette seriøst...
jan 2010
Følger: 80 Følgere: 66 Scootere: 5 Emner: 465 Svar: 8.511
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Scootere: 13 Emner: 79 Svar: 738
feb 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Scootere: 2 Emner: 20 Svar: 319
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 22
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Eks.
- En pgo Dr. Big der holder 102.000 km med et par cylinderskift og så ellers bare sliddelene der er skiftet.
- En pgo Hot50 der har kørt 82.000 km med et par renovationer.
- En hot50 der har kørt 17.000 uden noget som helst.
- En kymco agility der har kørt 72.000 med ukendt servicehistorie.
Disse 3 modeller er til 10-15 tusinde kroner fra ny og behandles de ordenligt kan du have dem i mange år, og de er derfor mere værd end en brugt til 4.000, som man ikke ved hvor længe vil holde.
feb 2012
jul 2012
Det er det samme som en hot.
http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=3
(link fjernet)
feb 2012
jul 2012
Køb af scooter