{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Sebastian P
Sebastian P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 99

PLEASE HJÆLP HVIS I KAN! {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med mit lille problem. Når min scooter har stået kold i lang tid kan jeg give fuld gas i omkring 3 sekunder. Så føles det som om den løber tør for benzin, og jeg kan kun give gas igen når den er nede på omkring 20 km/t. Så jeg kan hele tiden give lidt gas, så går den ud, og så lidt gas osv...
Jeg har skiftet tændrørskablet fordi jeg troede at det var problemet, men det hjalp ikke:( Så nu er jeg helt lost.
På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PLEASE HJÆLP HVIS I KAN!
  • #1   24. nov 2012 rens din kabu eller indstil den er 100 på du findt dit problem der

• #2   24. nov 2012 Min SFX skal også lige stå omkring 30 sek., når jeg starter den, og så skal jeg langsomt give gas, men til sidst kører den uden problemer smiley Ved ikke, om det er det samme, du mener smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#3   24. nov 2012 Det er ikke det samme Povl M.
    Er det ikke mærkeligt at jeg har kørt 1300 km på den uden problemer? Så kan det da ikke være fordi den skal indstilles. Og hvordan renser jeg min karburator?
    Tak for hurtig svar:)
    Ps. Kan det være fordi jeg har kørt med lidt for stor dyse i ca. 1000 km?

• #4   24. nov 2012 Pil karburatoren fra hinanden, læg den i en balje med benzin. Måske kan du også bruge kogende vand. Either way, så skal den nok blive ren. Tør delene bagefter, og sæt den sammen igen smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#5   24. nov 2012 Tak!

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#6   24. nov 2012 Men kan det godt være på grund af for stor dyse at karburatoren er blevet "beskidt"?

• #7   24. nov 2012 Men vent lidt, for er i tvivl om, man kan rense den sådan smiley Det kan være, der en anden, der svarer på et tidspunkt smiley

• #8   24. nov 2012 Mht. dysen, så aner jeg ikke, om det er dét der kan gøre den beskidt. Men en for stor dyse, kan få scooteren til at dø ud ved fuld gas. Det har jeg da lært herinde af nogle forskellige mennesker smiley

• #9   24. nov 2012 Det kan også være pga vejret. Prøv med noget karburator sprit. Hvis du ikke allerede har prøvet det. Der står på flasken hvor meget du skal bruge.

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#10   24. nov 2012 Ok. Og Mht. til det du sagde med at lade den stå i 30 sek, så hjalp det faktisk. Har det så slet ikke noget med karburatoren at gøre?

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#11   24. nov 2012 Skal jeg så dyppe den i karburator sprit eller hvad?

• #12   24. nov 2012 Hvilken scooter er det? Du kan jo finde ud af, hvad dysen til din karburator burde være i forhold til din cylinder og det, og så tjekke om det passer sammen smiley

Men har fundet ud af herinde, at det er meget normalt for en SFX at starte sådan, som jeg forklarede det tidligere, når det er koldt udenfor smiley

• #13   24. nov 2012 Nej du hælder karburator sprit i tanken. Når det er så koldt som det er, kan der komme is/vand i tanken/karburatoren og det er der karburatoren spriten hjælper.

• #14   24. nov 2012 Specielt det med at den skal stå 30 sekunder sker for mange scootere når det begynder at blive koldt udenfor (omkrig frysepunktet)

Men en god ting er altid at lade en motor blive varm inden man køre på den, det er det sundeste.

• #15   24. nov 2012 Jeg ved godt du har kørt med de indstillinger og dyse og alt det der som sidder nu, men prøv alligevel at dyse den op! Jeg har en kammerat som har en Stalker. Og han havde kørt med dyse 56 i længere tid og lige pludselig en dag så ville den ikke mere. Han skulle op i en dyse 70 mener jeg det var! Og ellers, så vil jeg sige altid lige varm den lidt op inden du kører på den, og hvis det ikke hjælper, så prøv at rens din karburator! :). Skil den ad og blæs med en kompressor i alle luft-/benzinveje, altså dyse, der hvor nåleventilen sidder og bundkaret osv. Håber det var til lidt hjælp! smiley

• #16   24. nov 2012 Hvordan renser man karburatoren ?
    Svar; Du afmontere den fra scooteren. Pil alle kabler fra osv. Skrug skugerne ud fra bundkaret. Tag dysen og alle de andre ud. UNDTAGEN SVØMMEREN. SVØMMEREN ER EN LILLE SORT TING TING smiley Så blæser du det hele igennem med trykluft eller dypper den i benzin og renser den med en tandbørste. ( Husk handsker) Husk også at rense dine dyser smiley

Det kan også være en helt normal reaktion på vejret.
    Det er blevet koldt. Det blæser nu også meget godt. Så når det er koldt bliver luften tykkere - kan ændre lidt på dine blandings forhold i karburatoren. Nogle gange godt - nogle gange dårligt.

Men det kan også være det slet ikke er nogle karburator problemer der er med den ?

Prøv og rens luftfilter måske smiley ?

Eller hæld lidt karburator sprit ned i tankten til benzinen.

Men jeg kan nu heller ikke bare lige starte min op også bare fyrer den af. Det er jo normalt den lige selv skal havde varmen først smiley

• #17   24. nov 2012 Malthe, hvis han lige pludselig skulle så langt op i dyse, så er det fordi den er blevet utæt et sted.

• #18   24. nov 2012 Du kan da komme og se den. Hvis du finder et sted den er utæt får du 1000 kroner.

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#19   24. nov 2012 Jeg forstår ikke hvorfor jeg skal dyse den op når mit tændrør allerede er sort? Men tak for guide til rensning af karburator. Det var en stor hjælp! Men kan det godt passe at man skal rense en karburator efter den har kørt 1300 km? Jeg købte den som splinterny og jeg har kun skiftet cylinderen og udstødningen... (og selvfølgelig dyse og tændrør)

• #20   25. nov 2012 Ja, det er meget normalt, alt efter hvilket luftfilter og karburator osv man kører med smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#21   25. nov 2012 ok:)

• #22   25. nov 2012 Hvis tændrøret er sort så er det fordi blandingen er for fed, og fejlen skal findes i karburator eller luftfilter. Eftersom du siger at den har kørt upåklageligt før, så ville jeg som det første tjekke luftfilteret for snavs og urenheder. Hvis luftfilteret er snavset, så kan karburatoren ikke trække den mængde luft der er behov for at lave den korrekte benzinluftblanding, og blandingen vil blive for fed. Hvis det ikke hjælper, så skal karburatoren renses ordentlig igennem med trykluft, så der kommer ordentlig gennemgang i alle dyser osv, også ville jeg komme lidt karburatorsprit i benzinen, sådan for at man får trukket alt fugt og kondens ud af karburatoren.

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#23   25. nov 2012 Ok. Men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal rense luftfiltret...

• #24   25. nov 2012 Skil luftfilteret ad, og gør luftfilterkassen helt ren i wd40, og blæs filteret igennem med trykluft

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#25   25. nov 2012 Tak. Og hvordan ser luftfilterkassen ud?:)

• #26   26. nov 2012 luftfilteret er den store normalvis sorte plastickasse der er skruet på karburatoren, og karburatoren er den "metalklumb" hvor gaskablet og benzinslangen går ned til.
    luftfilterkassen kan normalvis skilles ad, og er spændt sammen af 4-6 skruer alt efter hvilken model scooter der er tale om, de skruer løsnes og luftfilterkassen kan nu skilles ad, og du kommer ind til et filterelement som består af skumgummi, dette skumgummi renses med trykluft, uden at blæse det i stykker, når det så er helt ren for snavs, gør man det lige lidt fugtig med wd40, derefter tørrer du selve plastickassen af indvendig med wd40, altså der hvor skumgummiet skal side, så det er helt rent for skidt. når det er gjort ligger du skumgummiet tilbage i kassen, husk det skal ligge rigtigt, også samler du kassen igen. så er dit luftfilter renset

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#27   26. nov 2012 Tak. Det lød pludselig lidt mere enkelt:) Sorry jeg ikke aner en skid om scootere (jeg vidste dog godt hvor karburatoren og luftfiltret var:))

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#28   26. nov 2012 Please svar hurtigt: Hvad skal man gøre med den der fjeder-ting og nål der sidder i karburatoren?

• #29   26. nov 2012 Det er et gasspjæld, det er den man trækker op når man drejer på gashåndtaget, den skal sidde på samme måde, som da du skilte det ad.

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#30   26. nov 2012 Tak. Men jeg kan ingenting se mere, så jeg fortsætter i morgen. Jeg har "renset" luftfiltret men det var allerede næsten 100% rent.
    Men er det meningen at jeg skal tage alle ledninger/kabler fra karbu'en, så jeg kan tage den helt væk, eller skal jeg bare løsne den så den stadig hænger i kablerne? Der er nogle ja hverken kan eller tør at tage af...

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#31   26. nov 2012 jeg* smiley

• #32   26. nov 2012 Hvis karburator skal renses, så skal alle kabler/ ledninger afmonteres sådan at du Står med karburatoren i hånden, også skal karburatoren skilles helt ad og blæses igennem med trykluft, så alle dyser osv bliver fri for skidt.

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#33   26. nov 2012 Ok. Og så er det bare at samle den igen uden man skal indstille noget som helst?

• #34   26. nov 2012 Stort set, men man skal lige holde øje med hvor mange omgange luftskruen skrues ud, så den bliver skruet lige så mange omgange ind igen, når karburatoren er renset. Luftskruen skal nem'li ik skrues helt fast, det samme gælder tomgangskruen.
    I det hele taget når man arbejder med en karburator, så er det en god ide med tålmodighed, samt at man spare på kræfterne, da en karburator er et pricisionsinstrument, og ikke tåler "vold" også er det en rigtig god ide at man ikke sidder direkte i "sandkassen" og renser karburator, da den er meget følsom over for skidt og snavs.

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#35   27. nov 2012 Og hvordan ser tomgangsskruen og luftskruen ud? Og er det en fordel at smøre karbu'en ind i WD40 til sidst?

• #36   27. nov 2012 WD40 skal ikke bruges til noget som helst andet end rustfjerner og mild rustforebygger og har bestemt ikke noget at gøre nede i en motor da det kan opløse olie. smiley
    Om der vil ske noget akut ved det er ikke sikkert, men hvis man vil have en motor der holder længe skal den behandles ordenligt. smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#37   27. nov 2012 Og kan du give en rimlig præcis beskrivelse af hvordan tomgangsskruen og luftskruen ser ud og hvor de sidder?

• #38   27. nov 2012 Burde være muligt, er det en to- eller firtakter du har? smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#39   27. nov 2012 to-takt:)

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#40   27. nov 2012 Sidder de lige ved siden af hinanden? For jeg tror godt jeg ved for tomgangsskruen sidder. Er det ikke den med sådan en fjeder? Og er der andet jeg skal holde øje med når jeg skiller den ad?

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#41   27. nov 2012 Ikke hvis man ved lige så lidt om det som jeg gør... Så skal man jo til at skille den ad igen (hvilket tager 30 min - i hvert fald på en jog r), hver gang man skal ændre på indstillingen?

• #42   27. nov 2012 men hvorfor overhovedet pille ved den selv når du har købt den fra ny, så gælder garantien jo, og et værksted skal lave det gratis, med mindre du som nu, selv har været inde og pille, eller lavet den om fra standard. og du skal jo snart også have den ind til første service vil jeg tro, eller hvornår fik du at vide du skulle det. ?

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#43   27. nov 2012 Jeg har tænkt det samme, men jeg går ud fra at garantien ikke dækker, når jeg har skiftet cyllen og udstødningen. Og den har været til service for en måned siden

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#44   27. nov 2012 Og jeg vil også gerne lære at gøre det selv for garantien dækker jo ikke evigt...

• #45   27. nov 2012 Hvor er du fra, Sebastian? Er selv fra 6840 Oksbøl, så hvis du kan komme herud hjælper mig og min kammerat dig gerne. Vi er selv ved at samle en hot lige nu, som har fået den store tur med ny krumtap, gearing, stempel, membran, karburator, variator, kobling, rem osv. Den bliver åndssvagt lækker håber jeg smiley Motorblokken ligner også en 2012 nu, den er blevet renset fuldstændig smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#46   27. nov 2012 Det kunne være nice, men jeg bor i Holstebro så der er nok lige lovligt langt at køre.. Jeg prøver bare selv. Ellers en fed Hot!:)

• #47   27. nov 2012 Ja, det er nok en halvtræls tur i dette vejr smiley Held og lykke med det, bare sæt dig ind i tingene og lad vær med at haste det igennem, så får du også selv mest muligt ud af det. Skriv endelig hvis du får brug for mere hjælp smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#48   27. nov 2012 Det tror jeg også jeg kommer til:) Og tak for hjælpen...

• #49   27. nov 2012 Det var så lidt smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#50   27. nov 2012 Jeg har et problem: Den her dims faldt af et sted fra ved bundkaret. Ved i hvor den hører til? hvis i ikke kan se den er det en lille dims med en sort spids..

profilbillede
  • Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#51   27. nov 2012 Billedet er her

profilbillede
  • Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#52   27. nov 2012 Please svar hurtigt

• #53   27. nov 2012 Det er nåleventilen. Det er den som åbner og lukker benzin ned i bundkaret :-).

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#54   27. nov 2012 Ok. Men det jeg har brug for at vide er hvor den skal sidde:)

• #55   27. nov 2012 Det er den som sidder i den røde cirkel! Håber det er til hjælp smiley

profilbillede
  • Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#56   27. nov 2012 Tak. Med spidsen nedad?

• #57   27. nov 2012 Nej, den der sorte spids skal gå op i hullet. smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#58   27. nov 2012 Så den sorte spids kommer ind i hullet først?

• #59   27. nov 2012 Jeps !

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#60   27. nov 2012 I er simpelthen bare nogle stjerner herinde!!! Efter en halv times hårdt arbejde og en ødelagt fod fik jeg den startet. Og den kører bare som en drømt.. indtil videre:) Tak for hjælpen allesammen!!

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#61   27. nov 2012 drøm*

• #62   27. nov 2012 Du skal da passe på din fod smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#63   27. nov 2012 Haha:)

• #64   28. nov 2012 Hvad var løsningen så på det? smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#65   28. nov 2012 At rense karburatoren? Jeg rensede også luftfiltret men det var næsten allerede 100% rent

• #66   28. nov 2012 Cool smiley

• Sebastian P
    Sebastian P Tilmeldt:
    nov 2012

#67   28. nov 2012 Det er bare nice!:)

• #68   29. nov 2012 godt du fik lavet den smiley

Kommentér på:
PLEASE HJÆLP HVIS I KAN!

Annonce