{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev stoppet for 2 gang.....
  • #1   13. nov 2012 vis den er lovlige og går over 42km/t vis den var på felt ja så får du en bøde og straf. bare fordi den er lovlig kan den nemt køre forstærkt og det er brugern der skal sikre den aldrig kommer over de 30

• #2   13. nov 2012 Den kørte 36,3 smiley

• #3   13. nov 2012 Soulen er du dum? Den kan jo ikke køre hurtigere end 42 hvis den er lovlig. Hvis den kører mere er den jo lige netop ikke lovlig -.-

• #4   13. nov 2012 Anders Dahl S

nemt en 30 scooter render ca de 45 de fleste af dem.
    ja nogle går max 35-40 men det er lige ind til de er kørt til så stiger farten. der er sq mange ting du skal huske at tage højde for

• #5   13. nov 2012 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Der er INGEN standard knallerter i Danmark, der kører 45 km/t.

• #6   13. nov 2012 jo det er der jo så eller måske ikke 45 men kender da en der havde en helt std nrg og den køre da 44 på speedo!!

• #7   13. nov 2012 Jo der er min bror købet en nu stalker den kørte 47 kilometer i timen efter gps og der bar ikke taget skiven.

• #8   13. nov 2012 Anders Dahl S

jo der er ?

det er sku da dig der er dum!

• #9   13. nov 2012 Min hot kørte 50km/t efter speedo, lige fra da jeg tog den fra forhandler med 0km på tælleren.. Kørte endda fra standard stalkere.. XD

• #10   13. nov 2012 Anders Tor at du har tabet.

• #11   13. nov 2012 Sagtens - min hot50 fra '06 render 48-50 på speedo grundet slidt skive smiley

• #12   13. nov 2012 Der findes masser eksempler på scootere som med alle begrænsninger kører både over og under den lovlige hastighed. Kymco Agility kører for eksempel kun 30 på speedometeret som standart, hvilket er 28 km/t på gps. smiley
    Jeg har så lige sat begrænsningerne i en Hot 50, hvor den så på lige vej kunne trække op på 38-39 km/t, men ned af bakke ramte hele 45 km/t. Det viser lidt, at der er et stort problem, når ikke både gearingen og omdrejningerne begrænses, idet den så ikke har nogen fast maksimalhastighed. Hvis alle scootere havde begrænset omdrejningerne kunne man også lade være med at begrænse gearingen så tidligt, og man ville kunne opnå en maksimalhastighed på præcis 30 km/t på gps, mens man havde højere gearing og derfor bedre benzinøkonomi og mindre larm ved fuld gas. smiley

• #13   13. nov 2012 der er ingen 100 % lovlige scooter i danmark som køre over 42 jo på speedometeret men det viser på 90% af alle scootere for meget så det er løgn det i siger med jeres lovlige scootere på 47-50 en helt lovlig scooter køre maks 42

• #15   13. nov 2012 Mine tal er gps medmindre andet er sagt, på grund af den store fejlvisning.
    At den skal kunne trække 90 kg op af bakke betyder kun at den kan køre hurtigere på lige vej, fordi de to-taktere sjældent har omdrejningsbegrænser på. Begrænser man en scooter til 500 omdr. Højere end maks moment kan mankomme til alt kraften samtidig med at man har en begrænset lovlig hastighed. smiley

• #16   13. nov 2012 så det du siger nanna er at man kan få en bøde hvis man køber en helt ny og lovlig scooter hvis man bliver stoppet og vil du mene at man kan køre 25 km/t stærkere på lige vej? eller 25 km/t hurtigere hvis du vejer det halve af 90 kg så vil jeg sku lige tabe mig 15 kilo så jeg vejer 45 hehe smiley

• #17   13. nov 2012 Forklar det til de stalkere jeg kørte fra på en standard scooter..?

• #18   13. nov 2012 Nej for siden hastigheden er omdrejninger x udveksling x omkreds på hjul, og udveksling og hjulets størrelse er faste skal omdrejningerne kunne stige til det dobbelte, hvilket de ikke kan bare fordi du taber dig, idet det kræver 4 gange så meget kraft at fordoble hastigheden af både hele scooteren med chauffør og også af motorens interne dele. Du kan se på effektbåndet at du ikke har en eksponentiel udvikling i kraft hele vejen, men at du derimod mister meget kraft når du kommer forbi effektbåndet, hvilket er grunden til at man med cvt ønsker at holde omdrejningerne konstant på maks moment under hele accelerationen. smiley

Men jo, uden omdrejningsbegrænser kan du godt få højere fart af at tabe vægt, men ikke et forhold der er 1:1

• #20   13. nov 2012 Nanna D du har helt rat. Men hvis ens kommer i syns halden og der er både skive og det hele er i så kan politiet ikke køre noget hved det for hvis de ikke kan bevise at der er peldt hved den eller noget. Så kan de ikke gøre en skid.

• #21   13. nov 2012 Prøv nu og hør her folkens. Har i overhovedet afsluttet folkeskolen?

Når den danske lov siger, at en knallert MAKSIMALT! må kører 42 km/t, så er det ikke lovligt at sælge en knallert der kan kører hurtigere. DET ER IKKE LOVLIGT!

Og jeres pis med at jeres kører 50 standard, fis af med jer. I prøver at spille smart på en hjemmeside, og ender med at tabe hele lortet. Lige nu gider jeg ikke bruge tid på at sidde og finde paragraffer, men det er fandme nemt og høre på jer i er fuld af pis og lort.

• #22   13. nov 2012 Anders Dahl S

læs du lige loven engang til og svar så for det der står ingen steder. der står nemlig noget helt andet

• #23   13. nov 2012 Nu går jeg ikke ud fra at det er mig du taler til, men jeg vil da alligevel argumentere. smiley
    De fleste to taktere er kun begrænset i gearingen og motorydelsen, hvilket i de fleste tilfælde giver en acceptabelt lav topfart. Dog har de ikke en øvre begrænsning på alle de faktorer der er i spil når det kommer til topfart, så derfor har de ikke den samme topfart under alle forhold.
    Politiets rullefelt er lavet til at måle topfart med den modstand som man forventer ved en gennemsnits scooter med en gennemsnitsvægtig kører på en lige vej, og her er det som scooteren yder kun nok til at hæve omdrejningerne til et vist punkt, før begrænsninger som blindrør og luftfilter konstruktion giver en naturlig grænse for omdrejningerne.
    Er man derimod en meget let person, som ligger sig i en aerodynamisk position samt kører ned af bakke er modstanden dog mindre og den begrænsede kraft fra motoren kan derfor trække den op i højere omdrejninger før kraften og modstanden er lige stor. Derfor vil man uden en reel begrænsning i nogle situationer på en standart begrænset scooter kunne opnå en fart der er højere end det som man maksimalt accepterer at den kan køre. smiley
    På lige vej kan den dog ikke opnå denne fart, og man ser derfor bort fra dette rent lovmæssigt, medmindre man bliver målt med radar imens man kører for stærkt, hvor man så bliver anklaget for at køre for stærkt og ikke for at have foretaget ulovlige konstruktive ændringer. smiley

Grunden til at mange herinde dog skriver hastigheder på 45-50 som tophastighed er så enten at det er det maksimale at de har oplevet at få den op på, eller at de har glemt at trække 10-15% fejlvisning fra hvad speedometeret viser. smiley

• #24   13. nov 2012 jeg har mine fra gps målinger. og ja der er nemlig mange faktore der spiller ind bla vægten du er inde på. dog har du ikke helt ret når det kommer til praktis.
    når vi nu står og laver dem lovlige som nogle vil have. så er der kæmpe forskel på farten fra mig og en ven da jeg lige vejer 20kg mindre. og farten er noget højre ud af lige strekning med mig på.
    og det var sq også sådan da jeg kørte roadrace med mig hvade min 125ccm en top på 235 med alle andre 210 vis de var heldige

et eks
    han/hun bliver stoppet på en scoooter 100% lovlig den bliver målt 43kmt dvs forstærkt. kan du der i mod bevise at den er std. får du dette at vide (står i loven) det kan godt være den kan køre 43 m,en du må kun køre 30 og det er dig der skal holde den på de 30 om den kan hurtiger eller ej. og misforstå mig ikke dette gælder ikke vis den er tunet er den tunet er den tunet og det er ulovligt. er den loglig og render for stærkt må du stadig kun køre 30. og det er nemlig det der står og sådan har det været siden ja før jeg blev født

• #25   13. nov 2012 Baddi og så er der jo os som kører 76 på lige vej med et speedometer som viser rigtigt smiley

• #26   13. nov 2012 Speedometer er lort, min vens kører 70 på speedo, men 54 på felt? smiley

• #27   13. nov 2012 Soulen

Ja selvfølgelig har du da haft en 125 CCM som havde en topfart på 235 km/t.. Selvfølgelig smiley

Og Baddi

Man regner ikke scooteres topfart ud efter når man kører ned af bakke, i aerodynamisk position og alt muligt fis.

En scooter må MAKSIMALT kunne kører 42 km/t i Danmark. Bum basta.

• #28   13. nov 2012 Anders Dahl S

ja ellers ville jeg ikke sige det og regn lige selv en 125ccm har en top på ca 140-160alt efter modellen self. der skal ikke mange 100kr til at få dem op over de 220.
    tak fks den gammle R6er den var hurtiger i bade top fart og acc en r1ern var.
    så hvordan fåre du 600ccm til at yde mere en 1000ccm. meget simpel vis du da kendte noget til det

• #29   13. nov 2012 Anders Dahl: Du aner ikke en skid. Spade..

Hvis du køber en knallert (teoretisk set) som kan køre 44km/t på politiets rullefelt, og du har købspapirer med, du er på vej hjem fra forhandleren, og du har ikke engang kørt 2km på den, så får du stadig en bøde. Det er DIT ansvar at DIN knallert er lovlig, IKKE dem du har købt den fra. Så få styr på dit shit, det er ikke ulovligt. Lad vær med at sidde og spille smart, som du så fint skriver til de andre.

• #30   13. nov 2012 daniel
    det er nemlig korrekt

• #31   13. nov 2012 daniel lige mine ord smiley

• #32   13. nov 2012 Jeg ved godt at det er normal fremgangsmåde at måle topfarten som det man kan opnå på lige vej hvor man sidder i korrekt kørestilling, men du stillede spørgsmålstegn ved hvorfor nogen siger at deres topfart er 50 med en scooter der har alle begrænsninger i, og så kom jeg med den bedste forklaring, som ikke indeholder at folk lyver, men blot at de har kørt i en situation med mindre modstand og så aflæst direkte på speedometeret, forså kan man godt proklamere den høje topfart på en standart scooter uden at lyve, idet man er sikker på at det er sådan det forholder sig. smiley

Jeg fik da også en stor overraskelse da jeg i sidste weekend opdagede hvor hurtigt den populære hot 50 kører med alle begrænsninger i. smiley

Som det siges, så er det kørerens ansvar at scooteren maks kan måles til 42 på rullefelt, men når man kører er det kørerens ansvar at hastigheden ikke overstiger 30 km i timen, og der gælder det simpelthen om ikke at give særlig meget gas. smiley

• #33   29. nov 2012 Besvarelse til "Anders Dahl"

Jeg var på rullefelt så sent som i foregårs, ved Selandia Slagelse. Der blev min rullet til 42,8 - hvorefter betjenten udbryder "der var du godt nok heldig unge mand, 0,2 til og du haved fået bøde"... Maksimal er (de 3 gange jeg har været på felt) 43km/t.

• #34   29. nov 2012 Og i min sidder der alle begrænsninger

• #35   29. nov 2012 Forresten Daniel A, så er du faktisk forkert på den, med de der 44 km/t smiley

Hvis din scooter bliver rullet til 44 km/t, så tager de det som 41 km/t eftersom der er en fejl margine på 3 km/t på deres rullefelt smiley Ups du

• #36   29. nov 2012 nej det gør de ikke!

• #37   29. nov 2012 den fejl margin du snakker om er på alt andet end rulle feltet..

• #38   29. nov 2012 tager de 3 kilometer i timen fra den en scooter køre på rulle feldt, har jeg aldrig hørt om.. kun når de måler biler smiley

• #39   30. nov 2012 Haha Anders.. Igen beviser du, at du ikke ved en skid. Min kammerat blev rullet til 44,2 og hans blev trukket 1kmt fra så det blev 43,2kmt og han fik bøde for det (ved razzia på skolen).

Om alle betjente bruger den ene kmt skal jeg ikke kunne sige, men du slynger tydeligvis bare regler ud som du overhovedet ikke kan dokumentere.

• #40   30. nov 2012 Så kan jeg jo svare igen.. "Ups du" smiley

• #41   30. nov 2012 Anders bare stop. smiley

• #42   30. nov 2012 De trak også kun 1 km/t fra ved mig. smiley

Kommentér på:
Blev stoppet for 2 gang.....

Annonce