Street Magic problem i vario eller kabu ? {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg har tidligere skrevet herinde i forummet, og jeg har nu fået min ssm til at kunne kører, men topfarten er ikke noget at råbe "hurra" af.
Den er monteret med mallosi 70cc sport, og en knæk udst. Fra polini.
Derudover er der en 90 dyse i en standard karburator. Og der er monteret et lille powerluftfilter, som den sagtens burde kunne hive nok luft igennem.
Optrækket er kraftigt. Lige før den går på baghjul.
Men ved 45-48 km/ t går den ikke stærkere.
Jeg skilte derfor varioatoren ad og så sleb jeg udløbs røret op med meget meget fint sand-papir.
Dette hjalp ikke, 1 af de ruller som ligger derinde er slidt lettere faldt, men ikke meget. Jeg kender ikke rullernes vægt.
Nogen der ved eller har en ide' til hvad der skal gøres, er det en anden kabu eller andre ruller, anden vario ?
Jeg ønsker en bedre topfart, gerne 80 km/t. Eller så hurtigt man kan få den til at rende uden at skulle skifte alt for meget.
Takker på forhånd.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Sæt 2-3 tus-streger på alle remskiver og kør en tur hvor du rammer maks hastighed hvorefter du adskiller varioen igen for at aflæse som følgende:
- Stregen er ikke helt væk yderst på forreste remskiver og er ikke helt væk inderst på bagerste remskiver: Du har ikke kræft til at opnå maks gearing. Enten er der noget helt helt galt i din motor, ellers har du en forkert rullevægt (stort set alle brugere herinde har for lette ruller). Det er også en mulighed at dit gliderør er for langt og remskiverne kan derfor ikke komme helt tæt på hinanden, så du kan slibe 0,5-1,5mm af det, og remskiverne kan nu komme helt tæt og røre hinanden.
- Stregen er helt væk på forreste remskiver men ikke helt væk inderst på bagerste remskiver: Remmen er for lang, og udvekslingen lider skade af det.
- Stregen er ikke helt væk på forreste remskiver men er helt væk på bagerste: Din rem er for kort, vælg en der er længere. 2-4mm tilbage på de forreste remskiver tillod mig at vælge en rem der var 1,9% længere, hvor der så kun var 0,5-1mm tilbage af tus-stregen. Dette gav en topfartforøgning på 5 km/t samt forbedring i benzinøkonomi.
okt 2008
Følger: 48 Følgere: 49 Scootere: 8 Emner: 7 Svar: 127
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Du mener vel at hans ruller er for lette, ik?
okt 2008
Følger: 48 Følgere: 49 Scootere: 8 Emner: 7 Svar: 127
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 33 Svar: 100
Hvor sidder trykfjederen ?
Havde nemlig skilt den fra hinnanden med en luft nøgle for at kunne komme derind. og jeg så ingen fjeder.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 26 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Ofte rykker tundele på en to-takter på effektbåndet, så det er meget sandsynligt at du skal skifte rullevægt, men er det ikke det, kan det også være noget så simpelt som en skidt rem eller slidte ruller. Slidte variodele begrænser topgearingen.
Når du alligevel skiller det ad, så smør koblingsalsken med noget varmefast og hårdført smørremiddel
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Scootere: 2 Emner: 33 Svar: 100
Skal jeg så se om jeg kan finde en anden trykfjeder, i de dele jeg har liggende ?
Ved nemlig slet ikke om variatoren ikke er til ssm, da jeg både har fundet Jog dele, Aerox. Men er det af betydning ?
Street Magic problem i vario eller kabu ?