{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Senda - KM/L {{forumTopicSubject}}

nogle herinde der ved hvad en Std Senda Ca går KM Pr L

vil gerne vide både på 30'er og på 45'er (hvis der er forskel)

for min Camo senda går 10km/l (som IKKE std self)

og har ingen anelse om min Std endu, har kun trillet en 5km på den.

Vi snakker 04-07 og ikke den helt gamle model, og ik den helt nye

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senda - KM/L
  • #1   20. okt 2012 har ikke selv lige en måling på en senda men de fleste standard gear knallerter går 30-40 på literen hvis du ikke kører den helt ud i gearene osv. smiley
    du kan altid forbedre din benzin økonomi ved:
    hårdtpumpede dæk
    skifte gear før koblings punktet
    ikke give bundgas
    geare den en tand eller 2 højere
    give den tynd blanding
    lade motoren blive varm før man begynder at give den mere end kvart gas

håber det hjalp en smule smiley

• #2   20. okt 2012 mine dæk ska iflg fabrikken have 1,4 bar. jeg bruger 2 så det en fordel ja, bar ik slid messigt smiley

mine gearskift ligger altid liii hvor de skal smiley

Bundgas.... den var svær.

den er allerede gearet til grænsen. 53km/t og det max.

Blandingen er som fra fabrikken, og det plejer som regel og være temlig tyndt / magert

Motoren når aldrig og køle ned smiley

• #3   20. okt 2012 jeg har den politik jeg skifter før jeg egentlig skal hvis jeg skal spare benzin smiley

men det lyder da ellers meget godt smiley

går udfra din motor er kold når du skal starte maskinen om morgenen og senere smiley

men jeg tror den MINIMUM kører 35 på literen smiley men din er en 45'er det ikke? så kom ikke godt du kan komme på på 40-45 smiley

• #4   20. okt 2012 jo min er en 45'er

med et bremserør af et forrør -.- (mit forrør er som en 30'ers blindrør/kat rør i størrelse)

som regel dobbelskifter jeg på den (altså den går jop hvert gear ud inden man når og slip koblingen) og med dobbelt mener jeg start i 2. så op i 4. og så 6. gear.

Herhjemme står den i opvarmet rum, og den når aldrig og bli kold i arbejdstiden, for ca hver 10. minut frister den for meget og så ska man de lig udover den fine store græsplane jeg har ved firmaet, samt igennem den fine lille "mini skov"

• #5   20. okt 2012 nåår ja en 45'er har jo 6 gear..

så kan jeg jo godt se det er svært at skifte tidligt gear i hvert gear så lyder dobbelt skift nu engang som det bedste.

men (så vidt jeg erindrer) er det så ikke lovligt at proppe en tun udstødning der er godkendt til 45 på så længe at den ikke kommer over 64?
    kunne jo ske det kunne hjælpe lidt på benz. økonomien ?

meget fint at den aldrig bliver kold da en varm motor altid vil forbrænde bedst.
    apropos du må vist have en MEGET flink chef når du kan tage en tur hvert 10. minut smiley

• #6   20. okt 2012 Men for at beregne lidt nemmere hvor langt den kører på literen så kør den dog tør og fyld 1,2 liter benzin på og kør en lang tur så du kan se hvor langt du kommer på det.
    så kan du jo bare have en lille benzin dunk i en rygsæk med.

• #7   20. okt 2012 jo, problemet er bar jeg vil hellere lade orig udsten ruste op vinteren over, og så købe ny.

den skal ikke over 55km/T der ska være lidt plads til deres rullefelts fejlvisning smiley

Flink Chef og Flink Chef. han er verdens største nar!

ej det gas, Jeg er sku selv Chefen smiley

• #8   20. okt 2012 Jeg har målt min til 32 km/l, og den render 41 smiley

• #9   20. okt 2012 Melanie

kan ik se om du har omdr tøller på din, men kan du ca sige mig hva din snupper af omdr ved din top hast smiley

• #10   20. okt 2012 Jeg ved faktisk ikke, hvor mange omdrejninger den tager smiley
    Har ikke måler på den, men den tager MANGE omdrejninger med hanen i bund smiley

• #11   28. okt 2012 så tanked jeg for første gang smiley

med et acceptabelt resultat aligevel (har ik sparet på gassen, så det ku snildt bli pænere resultat)

men...

4,3L på 106km = 24,65km/l (L/km=km/l)

• #12   28. okt 2012 det er bare og betale og se glad ud sune.. enda er det dobbelt så langt som min bil går, og den snupper for 900kr hver gang :S

• #13   28. okt 2012 hehe ja.

men vil lave en drosling så den kun kan ta 3/4 gas.

For den tager samme omdr om det fuldgas eller kun 3/4 gas.

forskellen er kun den bruger mere benzin, og larmer mere fra kabu/luftfilter.

• #14   28. okt 2012 heyhooo for fladskiver smiley ellers kunne chaufføren jo bare lade være med at vride øret helt på den?

• #15   28. okt 2012 hahaha

Kommentér på:
Senda - KM/L

Annonce