{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Phillip V
Phillip V
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Vario/Blæserhjul på Kymco Agility {{forumTopicSubject}}

Hej SG,

Her til morges ankom mit nye gliderør til min Kymco Agility, og som så mange andre, skilte jeg mit kickstarterskjold af og tog lufttryksnøglen frem, så jeg kunne få blæserhjulet/varioen løsnet.
Mit problem er nu, at blæserhjulet, altså tandhjulet ikke gider af. Det sidder simpelthen fast.

Det ser ud som om den sidder løst nok til at blive trukket af, men den gir sig ikke lige frem. Den rokker men kommer ikke af.

Er der nogen som kan hjælpe, eller ved hvordan den skal af?

P.S.: jeg har haft den trukket ud før med ingen problemer. Der skulle den bare trækkes lige så stille ud.

Dette er scooteren: http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vario/Blæserhjul på Kymco Agility
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #1   12. sep 2012 Du har fået strålerne på krumtappen bøjet er mit gæt, derfor sidder det fast nu.

Hvis du kigger på strålerne kan du hurtigt se om de ser ud som de skal.

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#2   12. sep 2012 Kan man få blæserhjulet af på en anden måde? Skal have skiftet min bøsning

• Reject ™

#3   12. sep 2012 Start med at kig på de stråler på krumtappen, hvis de er bøjede eller på anden måde ødelagt kan det somregel reddes med en lille fil.

Der plejer at komme en forhøjning på strålerne ude i enden af tappen, den skal lige files ned, så kan det hele afmonteres, og samles igen.

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#4   12. sep 2012 Kan du evt. linke et billede med de stråler på en krumtap? Jeg er ikke så meget inde for knallerter, så den store forstand har jeg ikke lige frem.
    Har dog skiftet, samlet og repareret diverse knallerter før.

• Reject ™

#5   12. sep 2012 Strålerne er de "takker" der sidder på krumtappen, du kan ikke undgå at se dem.

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#6   12. sep 2012 Ah, så takkerne er bøjede i spidsenaf blæserhjulet, så blæserhjulet lige præcis ikke kan komme ud over "tappen"?
    Tak for hjælpen, kigger på det når jeg kommer hjem igen!

• Reject ™

#7   12. sep 2012 Det er ihvertfald en mulighed, det sker ofte hvis det ikke er samlet 100% efter bogen.

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#8   12. sep 2012 Kan tapperne blive bøjet hvis bolten, som holder skiverne fast, ikke er spændt ordenligt og man kører?

• Reject ™

#9   12. sep 2012 Det vil jeg sige ja da det hele så kan bevæge sig, jeg ser det dog mest når folk glemmer at presse remmen ordenligt ned og derfor spænder varioen samt blæserhjul sammen om remmen, der skal ikke meget til.

Hvis de har fået en lille kant kan du blot bruge en lille fin fil og fjerne kanten.

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#10   12. sep 2012 Du nævner at remmen ikke er spændt ordenligt, hvad mener du med det? Er der noget man skal være opmærksom på når man sætter kileremmen på?

• Reject ™

#11   12. sep 2012 Du skal altid huske at presse remmen ned mellem de bagerste remskiver når du roder med det, ellers er der chance for remmen sætter sig i klemme når du samler det igen, og så sker der ulykker. smiley

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#12   12. sep 2012 Hvis det lader sig vise, at det er kileremmen som er problemet, hvad skal man så gøre for at få den af?

• Reject ™

#13   12. sep 2012 Det er det ikke, så meget kan jeg allerede sige nu, mit gæt er strålerne er blevet skadet lidt.

Hvis du vil løsne remmen så presser du den blot ned mellem remskiverne i bag, så sidder den heller ikke i vejen når du skal skifte gliderør. smiley

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#14   12. sep 2012 Ok, mange tak smiley

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#15   12. sep 2012 Hej igen!

Nu har jeg kigget på min knallert, og det viser sig, tror vi, at det er strålerne som er bøjet så varioen sidder godt fast omkring krumtappen.

Der er ingen mulighed for at file nogle steder.

Er der en anden løsning så man kan få den skive af krumtappen? Evt. en 3 benet aftrækker måske? Eller er der nogle små "tricks" som evt. virker for mig?

Lige når jeg har fået afmonteret den første bolt på krumtappen, så sidder der en lille tynd skive, den har jeg pillet af, og resten sidder fast.

http://www.towingdelivery.co.uk/ScooterManual/Images/VariatorBolt.jpg

På billedet kan i se hvad jeg snakker om - det er den sorte skive eller hvad den hedder som sidder bag bolten, som ikke kan komme af sammen med selve tandhjulet.

Håber I har nogle forslag

• Reject ™

#16   12. sep 2012 Det kan somregel lade sig gøre at "tvinge" blæserhjulet af, du skal dog tage ret godt fast, evt vrikke det stille og roligt fra side til side, jeg vil dog ikke love det overlever.

• Phillip V
    Phillip V Tilmeldt:
    sep 2012

#17   12. sep 2012 Så lige gyldig hvad, så skal jeg ud og investere i et nyt?

• Reject ™

#18   12. sep 2012 Det er ikke sikkert, se om du ikke kan liste det af uden vold.

Kommentér på:
Vario/Blæserhjul på Kymco Agility

Annonce