{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovgivning ang. velo solex
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #1   27. jul 2012 Det er en knallert, så ja det skal du.

• #2   27. jul 2012 Jep.

Siden 1981 har man skulle køre med hjelm på en velo solex smiley

• #3   27. jul 2012 har ellers hørt at det bliver betegnet som en cykel med hjælpemotor, og derfor behøves ingen hjelm, men ved det ikke selv så derfor spørger jeg, og egentlig ville jeg føle at der er noget galt med lovgivningen der, da en velo sjældent kan køre mere end 25 km/t

• #4   27. jul 2012 Der skelnes den dag idag ikke mellem cykel med hjælpemotor, knallert og scooter, i lovgivningen.

Der ER noget galt med loven.

Det kræver for eksempel det samme, at køre en lille scooter på 100 kg, med 35 km/t uden passager, som det gør for at køre en Chevrolet astrovan med 900 hestekræfter, som vejer 3'500 kg, med 8 passagerer i, med 130 km/t.

Det er også en af årsagerne til, at 4/5 danske scootere, bryder loven hver dag, hver eneste meter vi kører.

Vi vil ikke have de regler.
    Men i Danmark hersker der ikke demokrati.
    Ellers ville et ulovligt flertal være umuligt.

Der burde være et kørekort til 45 scooter, til 16 årige.

Og et kørekort til scooter på 125cc og max 80 km/t, året før man må ALT

• #5   27. jul 2012 cykel med hjælpemotor så skal man ikke køre me hjelm ?

nu må du lige stramme dig op. til at starte med så er en velo solex en knallert og så længe den har en forbrændings motor på et stel med 2 hjul og kun må køre 30 så er det en knallert og vil altid være en knallert.

derud over så er det dummeste ved dette citat fra din side at man ikke behøver at have hjelm på fordi det er betegnet som en CYKEL med hjælpemotor... sidst jeg kiggede i lovgivningen så skulle man også have hjelm på når man kører cykel...

konklutionen
    velo solex er en knallert
    du skal have hjelm på
    du skal også have haft en hjelm på hvis det var en cykel med motor.

• #6   27. jul 2012 Mk - kan man så få en bøde for at køre uden hjelm på cykel ? Så har politiet travlt .

Max : Mere vil have mere.. må man køre 80 så skal der pilles så det kan køre 140, derfor ligger 50 ccm fint nok til unge mennesker da det har sin begrænsning .
    Eksempelvis er der en vej jeg kender til som er blevet hævet til 90 kmt i stedet for 80 , og nu kører alle over 105 kmt på den vej, for nu er der jo længere op til klippet . Mere vil have mere . Sømmet må slåes i et sted .lovgivningen er iorden

• #7   27. jul 2012 MK: det er ikke et lovkrav og have hjelm på når du cykler, men politiet anbefaler det smiley

• #8   27. jul 2012 Martin M
    Tror du da ikke at der er mange der netop ikke vil køre 140 nu når de må køre 80 lovligt. Personligt vil jeg da hellere køre 80 lovligt.

• #9   27. jul 2012 mathias. du får bøder for at køre rundt uden cykelhjelm...

• #10   27. jul 2012 Hahaha martin.

Mere vil have mere???
    Men kun i Danmark?

Mere vil ikke have mere i Spanien?
    Ok, Spanien er meget anderledes end Danmark...

Men tyskland?
    England?
    SVERIGE??????

Du bør ikke have lov til at være vågen til midnat.
    Så vil du bare have lov at være vågen til solen står op......

Kan du se problemet med dit argument????

Loven er IKKE i orden.

Hvorfor må man først køre scooter med 35, den dag man må køre kæmpe truck med 130 km/t?????

Nej vel?

Der er nemlig ikke nogen god forklaring.

Udover at politikerne (i Danmark, ikke i de 26 lande der ligger omkring os) har for travlt med at være populære, til at stoppe heksejagten på dem som ikke har stemmeret.

Og ikke ved at heksejagten stoppede for mange år siden i resten af den civiliserede verden.

• #11   27. jul 2012 Man skal ikke have hjelm på når man cykler.

Og politiet KAN ikke skrive en bøde for at køre cykel uden hjelm

• #12   27. jul 2012 Som max siger, det er ikke et lovkrav og have og hjelm på når du cykler smiley

• #13   8. aug 2013 nej det er godt nok ik et lovkrav at bære cykelhjelm på en cykel prøv lige at gå ind og læse på tingene inden i taler:) der har været snak om det men det blev ik vedtaget.

• #14   8. aug 2013 Du er godtnok hurtigt ude mark!

• #15   9. aug 2013 havde brug for at komme ud med det irretere mig at folk kan være så dumme!

• #16   30. jul 2014 Undskyld mig men en velo solex er jo ligesom en af de der cykler med en el motor!? Og dem er der ingen alders grænse på og de kører max 25 km/t ligesom en normal velo solex. Og på en el drevet cykel kan man tænde og slukke motoren ligesom med velo solex kan man hejse motoren op så man bare cykler!!!
    En velo solex er ikke en knallert!
    Det er en cykel med hjælpe motor.

• #19   30. jul 2014 Lucas M. Reglerne for el cykler betyder at motoren kun må hjælpe når du træder i pedalerne. Hvis du kan kringle et mekanisk system der kan det på en velo er jeg helt sikker på at du med lidt god vilje og en masse bøvl sagtens kan få en velo ind som en el cykel lovgivningsmæssigt i det danske system. Nå ja og så skal motoren jo slukke når den rammer 25 km/t. Du må gerne trampe sådan en el cykel op til det maksimalt tilladte ifølge vejskiltene

Kommentér på:
Lovgivning ang. velo solex

Annonce