{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

kasper k
kasper k
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Købt scooter af butik som ikke virker!! {{forumTopicSubject}}

Hey alle..

Jeg købte en scooter Idag af en biks i mit lokalområde.. Jeg skulle køre hjem på den Idag, og da jeg så har kørt de første 10km, dør den totalt i en rundkørsel. Jeg får den hentet hjem, og ligenu står den i mine de gamles garage.

Da jeg var oppe og se på den og prøve den, kørte den fint nok, dog lagde jeg mærke til at ratlåsen ikke virkede, da jeg spurgte ind til den sagde han at den var slået fra. Uden at tænke mere over det nikkede jeg bare. sædet kunne åbnes uden nøgle hvilket jeg syntes var underligt, spurgte igen og han svarede: sådan er det nu. Det er en nrg power dt. Senere fandt jeg så ud Af at nøglen skal trykkes ind i tændingen for at åbne ned til hjelmrummet.

Mit spørgsmål er så, hvordan er jeg stillet? Den er købt med kvittering hvor Stel nr og model står. Der står yderligere at den er købt som beset?

Mvh Kasper smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købt scooter af butik som ikke virker!!
  • #1   14. jul 2012 fejl er dit problem ved så ikke om der er garanti på motoren

• #2   14. jul 2012 Du trækker den da bare ned til ham og spørgere hvad der er for noget lort han har solgt dig. Tag eventuelt en ven eller 2 med. smiley
    Siger ikke i skal banke ham eller noget , men når man er flere er det altid bedre smiley

• #3   14. jul 2012 Gå ned og få pengene tilbage. Nægter han, ring efter politiet for foretnings svindel, eller lægge sag and smiley

(Skrevet på iPod)

• #4   14. jul 2012 hvorfor skal vi vide at det er skrevet på ipod? haha

• #5   14. jul 2012 De nævnte defekter får du nok ikke udbedret. At den så dør så hurtigt skal du have udbedret. Det er ikke i orden og han skal give ½ års garanti. Og du har 2 års reklamationsret. Men da du er oplyst om at de ting ikke virker eller fungere som de gør medfører at du har accepteret dem.

• kasper k
    kasper k Tilmeldt:
    jun 2009

#6   14. jul 2012 Lalle, han har jo ikke sagt det er defekter, men bortforklaret dem? Har selv læst lidt på købeloven, og købt som beset er det ikke noget der hedder?

• #7   14. jul 2012 Du har købt den som beset dermed ingen garanti.

Har du tjekket om der er kompretion og gnist og om den ikke er løbet tør?

• #8   14. jul 2012 Hvordan var prisen i forhold til markedspris ?

• #9   14. jul 2012 Nej men han er stadig opmærksom på at defekterne er der. At sælger er en spasser og bortforklare dem er så noget helt andet. Men det er ikke skjulte defekter og derfor er der intet at gøre.

• #10   14. jul 2012 At jeg så ville stå dernede mandag og kræv at handlen går tilbage eller at han udbedre samtlige ting er så noget andet. Med mindre prisen self har været tilsvarende lav. Så skal han bare have lortet til at køre igen.

• kasper k
    kasper k Tilmeldt:
    jun 2009

#11   14. jul 2012 Prisen var 6000, andre modeller står til det samme..

Har lige tjekket op på forbrug.dk igen,

”Købt som beset” dur ikke
    Generelle forbehold, som fx ”købt som beset” eller ”uden ansvar”, er ikke gyldige. Selvom sælgeren har skrevet på regningen, at varen fx er købt som beset, kan du alligevel klage, hvis der viser sig en mangel ved varen.

Det er især, når du køber brugte varer, du kan komme ud for, at sælgeren måske prøver at stille dig dårligere, end der står i loven, men købeloven gælder også for brugte varer.

Taget fra (link fjernet)

Ifølge det og andet mener jeg at jeg har ret til at handlen skal gå retur, da det er til besvær for mig at køre 40km hver vej med en trailer.. Det bliver til 240 km(1 gang for at se og købe, 1 gang for at klage og 1 gang mere for at evt hente den hvis han vil lave den).

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #12   14. jul 2012 Du kan ikke sælge noget som købt som beset som butik, så den går ikke.

Butikken kan kun sælge uden garanti til et andet cvr nummer, og derfor gælder garantien hvad enten ejeren vil det eller ej.

• #13   14. jul 2012 Men dermed er han stadig gjort opmærksom på at delene ikke fungere eller fungere anderledes, og så bortfalder hans klageret i min verden. Hvis butikken ikke havde sagt noget om det var det en helt helt anden sag.

Samme som hvis du køber en bil hvor du får af vide at vindues viskeren bagved ikke virker. Så kan du altså ikke komme 2 dage senere og klage over det, for så kunne du have klaget over det i købs øjeblikket og krævet det udbedret.

Dog vil jeg nok også slå voldsomt på at alle fejl enten udbedres eller handel går tilbage fordi den går ud, med mindre det er noget så simpelt som benzin mangel eller lign.

• kasper k
    kasper k Tilmeldt:
    jun 2009

#14   14. jul 2012 Jeg så han fyldte den op med benzin. smiley

• #15   15. jul 2012 Hvilken butik har du købt den i?? smiley

• #16   15. jul 2012 En forhandler skal yde et halvt års garanti på en brugt vare.

Mvh
    Gud

• kasper k
    kasper k Tilmeldt:
    jun 2009

#17   15. jul 2012 Vil arbejde hen mod at få pengene tilbage.. Tror der kommer til at dukke flere fejl op..

Kommentér på:
Købt scooter af butik som ikke virker!!

Annonce