{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.269 visninger | Oprettet:

Peugeot Speedfight 2 olie spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey gutter her inde

Jeg har lige et par spørgsmål til min Peugeot Speedfight 2.

jeg købte denne dejlige maskine for en uges tids siden og den kører rigtig godt men jeg er blevet en smule i tvivl om den kan kører med den olie blander der sidder i den for der er en Malossi 70 ccm kølle på og så en dyse på 78 ( std. Kabu ) og det jeg så er i tvivl om er om den få blandt nok olie i benzinen hvis man bare la den kører på selvblander eller om jeg selv skal blande benzin og olie.?

Og mit næste spørgsmål er så om hvor meget olie der skal komme ud af oliepumpen for når jeg lad den stå i tomgang drypper den en lille dråbe olie ud fra den vært ca. 40 sek. Men jeg ved ikke om der skal komme mere ud af den.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot Speedfight 2 olie spørgsmål
  • #1   21. jun 2012 en dråbe hvert 40. sekund passer meget godt i tomgang.

det er nemmest at lade den køre med selvblander.
    for at tjekke om oliepumpen virker, så fyld olietanken op, kør f.eks. 200 km og fyld så op igen - så skal den gerne have brugt lidt.

hvis du er i tvivl om oliepumpen fungerer som den skal, så kan du blande 2% olie i benzinen.
    det mix kan den køre på hvis oliepumpen er defekt, men uden den får mega-alt-for-meget olie hvis pumpen kører som den skal.

• #2   21. jun 2012 Okay tak for svar.

Den tidligere ejer af den var ikke hel sikker på at den duede så der for hældte han også olie i benzinen med det resultat at den ryger som en skorsten.

Men kan den godt blande nok olie i benzinen selvom den har de tun dele på.?

• #3   21. jun 2012 kan godt se hvor tvivlen ligger, men ikke så sundt hvis der er for meget olie i.
    pumpen skulle kunne klare opgaven.

fordelen ved at køre med olieblandet benzin (uden oliepumpe) er at man selv bestemmer hvilke % den skal køre på + man ikke skal være bekymret for om pumpen pludselig står af.

ulempen er at man altid skal have olie klar og altid skal huske at blande det i.

jeg bruger 4,9 liter benzin og 0,1 liter olie (en deciliter) - giver præcis 2%.
    virker fint, ryger ikke for meget og cylinder/stempel er ganske pænt når det bliver adskilt uden for mange aflejringer.

• #4   21. jun 2012 ok

Kommentér på:
Peugeot Speedfight 2 olie spørgsmål

Annonce