{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad for noget OLIE?
  • #1   1. jun 2012 Jeg bruger det der Castrol

  • #2   1. jun 2012 Den der brænder optimalt af til ens opsætning. Der findes desværre ikke en som er den bedste til alting.

  • #3   1. jun 2012 okay tak smiley


  • #4   1. jun 2012 Castrol racing .. piusse god og farver benzinen rød så du aldrig i tvil om cet blandet og det lugter ikke

    Galp... Fuldsyntetisk
    Agip.... Fuldsyntetisk
    Castrol .. Fuldsyntetisk

    det er olier jeg klart vil anbefale


  • #5   1. jun 2012 Brian P, Og alt du har gjort lige nu er at nævne firmaer der fremstiller olier. Både semi og fuld syntetisk. Ikke noget med hvilke standarder der overholder, flashpoints eller andet enormt relevant information.

    Castrol laver både R2 og TTS olie. for lige at tage et exempel. Begge er fuldsyntetiske men R2 har et højere flashpoint end tts og er derfor bedre til motore der tager flere rpm.


  • #6   1. jun 2012 Bare husk at fuldsyntetisk altid er bedst. Til std maskiner er der ikke rigtig nogen forskel på en alm olie og en "racing" olie smiley

  • #7   1. jun 2012 fuldsyntetisk olie kræver højer omdrejninger for at forbrænde , vilket betyder det smører længer før det brænder væk ,

    syntetisk olie er ikke god til til de store kitt fordi det forbrænder hurtiger væk og derved slider det mere på cylindret ,

    sådan har jeg altid lært det og jeg syndes det noget om snakken Batman (-: så der vil jeg ikke give dig helt ret (-:

    ( Beskenden er ment venlig )


  • #8   1. jun 2012 Syntetisk er syntetisk. Så kan man kalde det fuld eller ej. Enten er der blandet mineralsk olie i eller også er der ikke. Og er der ikke er det syntetisk eller fuldsyntetisk. Det giver det samme.



  • #9   1. jun 2012 det muligt jeg kun nævner det lalle ,

    jeg siger kun hva for nogen olier jeg har gode afaringer med ikke andet i det , vil slet ikke gå i dybden for det kender jeg ikke til du gør ... så hvis du vil lyde klog så gør det til en som gider høre på det (-:


    ( Beskenden er ment i venlig tone )


  • #10   1. jun 2012 Brian - Kan ikke se hvordan den ikke skulle være venlig ment smiley

    Men jeg kunne ikke finde på at hælde mineralsk olie på nogle af mine maskiner. Altid fuldsyntetisk.

    Jeg går ud fra at du med syntetisk mener halv-syntetisk smiley


  • #11   1. jun 2012 Brian, du nævner jo bare ikke noget olie andet end de firmaer der laver olier.

    Ja en moderne motor har bedst af fuld syntetisk. Mineralsk olie dur slet ikke til de omdrejninger og tolerancer vi kører med.


    Skal jeg trække en olie frem, så enten lindemanns olie som thansen har solgt, eller doppler olien som msp sælger. De er billige og smører rigeligt til selv de største tun uden at efterlade carbon rester på stemplet.


  • #12   1. jun 2012 det kunne da være jeg skal prøve de olier også .......

    når jeg siger beskeden er ment venlig er det fordi jeg ikke ønsker at diskuter om et emne jeg ikke kender meget til , og nævner selvfølgelig de navne jeg kender , hvor nævne en olie jeg ikke kender til ,
    jeg smutter ej heller i thansen og siger jeg skal bruge 2taksolie , så spørger han vilken en , skal jeg så svare ham 2taktolie igen , her mener jeg så navnet gør at man ved vilken 2taktsolie man vil have ... derfor jeg nævner det sådan Batman ...
    men i må sku undskylde jeg nævte det ville skam kun sige vilken olie jeg syndes godt om , så ikke mere i det (-:


  • #13   1. jun 2012 Jeg har sgu ikke sagt noget om din liste smiley

  • #14   1. jun 2012 Batman det må du undakylde (-:

    Lal le??? du nævner da
    selv navne som dobler og lindeman olie????
    hva der så forkert i jeg nævner Agip-castrol-Galp



  • #15   1. jun 2012 Doppler har kun den ene olie og det samme har lindemann
    (link fjernet)


  • #16   1. jun 2012 Jo jo men du nævnte stadig det med jeg kun nævnte navne på dem som lavede olien og deres standarter???? Det muligt at dobler og lindeman kun har en slags olie, men derfor må jeg da vil stadig gerne nævne de fuldsyntetiske olie jeg har brugt og være glad for???? hvor skulle jeg nævne standart på dem? for det var ikke sådan jeg jeg forståd emnet??? jeg forstod den som vilken olie er bedst til 2taks maskiner her tror jeg han mener olien i benzinen?? og så nævner jeg da dem jeg nævnte?

  • #17   1. jun 2012 Ser din pointe. Men du nævner jo agip, castrol osv som laver adskillige fuld syntetiske olier. Lindemann og doppler laver kun den ene og tror ikke at doppler olien har andet navn end doppler. (hvis den stadig kan fåes, kan ikke lige finde den hos msp)

  • #18   2. jun 2012 Det jeg glad for du kan se nu (-:
    men er du ikke sikker på lindeman og dobler for
    olien fra samme sted som castrol og agip og galp??? men bare for det fremstillet så det lever op til deres behov og kvalitet??


  • #19   2. jun 2012 Castrol...


  • #20   2. jun 2012 Doppler får helt sikkert deres olie fremstillet hos en eller anden fabrikant af olie, men til de 80kr er den meget svær at toppe når man får så god kvalitet som man gør.
    Lindemann, tror jeg også godt vi kan regne med at de får den fremstillet hos nogen, men jeg har aldrig set nogen olier fra de store som har samme viskositet. Den er næsten som vand på det område.


Kommentér på:
Hvad for noget OLIE?

Annonce