{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææælp Aprillia sr50
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #1   14. maj 2012 Den passer, men den er jo til luftkølet, du skal have en vandkølet ihvertfald hvis den skal passe på den SR50 du har i profilen.

• #2   14. maj 2012 Ja det er helt korrekt, jeg tænkte mig ikke om da jeg lavede indlægget.
    Jeg har været oppe i t hansen i dag og købe en ny cylinder og stempel smiley
    900 kr øv. Jeg var ved at sætte et nyt udstødning på i dag, og så var jeg så heldig at knække en bolt smiley det viste sig så at der er nogen af de tidligere ejere som har forsøgt sig med at svejse en ny bolt i en støbejernscylinder og det duer bare ikke.
    Så nu skal jeg have skilt min SR50 af for første gang, er der noget jeg skal være særlig opmærksom på mht vand køling osv !?

• Reject ™

#3   14. maj 2012 Næh, det er faktisk ret nemt, hvis du lige hiver en kølerslange af først og lader den dryppe af, så kan du roligt pille cylinder og stempel af bagefter, husk nye pakninger til det hele, det er træls at ende med en LC maskine der er utæt.

Når der skal fyldes på igen så 50/50 vand og kølervæske, og så huske at få den udluftet, jeg fylder somregel systemet op med vand og starter scooteren og lader den stå i tomgang uden låg på expansionsbeholderen.

Og så kommer det sjove jo med tilkørsel. smiley

• #4   14. maj 2012 Okay smiley nu siger du tilkørsel, 200km halv gas eller ?

• Reject ™

#5   14. maj 2012 Det burde kunne klare det ja, sålænge du lige husker at tjekke forbrændingen er iorden inden du skyder til den første gang.

• #6   14. maj 2012 Øh kan du uddybe det med forbrændingen? Glæder mig til at se hvilken cylinder der sidder på den nu, om den er lovlig eller det er en tun model? Synes den køre stærkt i forhold til hvis alt er lovligt på den. 80 viser klokken på den smiley

• Reject ™

#7   14. maj 2012 Den er lovlig, jeg har selv en SR50 med minarelli motor, den kunne også uden problemer hive nålen op på 80 med standard kittet. smiley

Når den er kørt til så hiver du lige tændrør ud, og tjekker farven på det, det skal gøres efter en tur med bundgas så du kan se om den forbrænder rigtigt, det ville jo være trælst at stå med et ødelagt cylinderkit fordi noget er galt. smiley

Husk når du monterer låseringe i stempel lige dreje dem en omgang for at være sikker på de sidder som de skal, samt de skal vende med åbningen enten op eller ned. (Mod top eller bund på stempel)

• #8   14. maj 2012 Jeg synes det er vildt en lovlig knallert kan køre så meget, og ha så godt et træk smiley men det er dejligt. Har købt en top performance udstødning til den, gad ikke en proma legal jeg købte, den kom til at lyde som en cr osser smiley forbrændingen burde være ok selvom jeg skifter cylinder, jeg skal jo ikke røre ved karburatoren eller luftfilter ? Har du mange dele til at ligge?

• Reject ™

#9   14. maj 2012 Det meste jeg har er til min Ditech, den gamle SR50 med minarelli motor jeg har kræver faktisk ikke nye stumper, den er umulig at slå ihjel hvilket den også har bevist med 65.xxx km på klokken. smiley

Det er muligt der er lidt forskel på den cylinder fra thansen, men sålænge du lige aflæser tændrør, og ikke tæsker den for meget så skal det nok gå. smiley

De minarelli SR50 udgaver er simpelthen noget af det bedste nogensinde produceret efter min ringe mening, de kører godt, og er yderst solide, det skal så også siges jeg efterhånden har ejet en hel del af dem. smiley

• #10   14. maj 2012 Den ditech du har, er det en du har bygget fra ingenting? Den er flot smiley har du en ssr 50 magen til min?

• Reject ™

#11   14. maj 2012 Tæt på, jeg købte den Ditech som ikke fungerende, og har så efterhånden kastet en del penge i den for at få den til at køre som den skal.

Jeg har også en SR50 magen til din, blot i rød istedet for, eller dvs den har været rød engang, den er vist tættere på lyserød nu. smiley

• #12   15. maj 2012 Nå nu har jeg skilt min scooter ad, det er da helt vildt som den skal skrues fra hinanden for at komme ind til cylinderen smiley men det er måske meget normalt, eller er der nogle fif? Hvad er de to studser på toppen af topstykket til, dem der går til karburatoren?

• Reject ™

#13   15. maj 2012 Det er til gennemløb af vand så den ikke fryser om vinteren. smiley

Sidste gang jeg skruede i min gamle SR50 var det nok blot rykke bundskjold af, og så tilte scooteren lidt til siden, så kunne der fint skiftes cylinder. smiley

• #14   15. maj 2012 Det troede jeg også det var nok, men nej for så gik cylinder i mod stellet smiley så der var ingen vej udenom smiley Jeg må i gang med at køre den til smiley 200 km halv gas? Sådan var det i hvertfald da jeg var 16 år gammel smiley

• Reject ™

#15   15. maj 2012 Nu du siger det så pillede jeg vist støddæmperen af så det kunne lade sig gøre at få cylinderen af. smiley

200 km med halv gas, og lade den varme lidt op inden du kører så er den fin fint.

• #16   15. maj 2012 Ja jeg måtte også løsne den for at tippe stellet og så blev der plads smiley
    Den Ditech du har, er skjoldene blevet malet der på? Går med tankerne om at få dem malet røde. Plus at få nogle nye aprillia stafferinger på.

• Reject ™

#17   15. maj 2012 Nej, den er orginal i den farve, problemet med rød er den taber farven, min gamle SR50 med minarelli motor er orginal rød.

Kommentér på:
Hjææælp Aprillia sr50

Annonce