{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.984 visninger | Oprettet:

Problem med el nettet (tror jeg) KYMCO SUPER 8 {{forumTopicSubject}}

Har lige købt mig en brugt KYMCO SUPER 8, alt i alt en fed scooter, som først virkede helt fint.

Men i dag har det regnet en del, og en køretur på en 30km, pludselig virkede elstarteren ikke (havde tanket benzin), selv om jeg havde en helt fyldt tank benzin så viste måleren kun halv fyldt.

Det bliver mærkeligere endnu, får hvis jeg prøvede at starte med elstarter, så gik displayet ud i uret, og uret nulstilles, generelt når jeg brugte bremserne så ville motoren slukke, eks holdt jeg for rødt og holdt bremserne inde, så slukkede motoren.

Sat jeg det "store" lys på slukkede motoren også, elstarteren her slet ikke virket hele dagen, og periodisk slukkede displayet i speedo (uret) og nulstillede også nogle gange.

Starte var helt umuligt nogle gange, elstarter virkede som skrevet ikke, så måtte på kick starteren, den var ikke til at få liv i, prøvede så at slukke lyset, og det hjalp nogle gange.

Må konstatere efter jeg har skidt for skjoldet ad, at der var vandt på ledningerne/stikne, og er også hul i skjoldet nogle steder, så der kan komme vand ind til elektronikken/ledninger/stik.

Kan det virkelig være rigtigt at en røretur i regnvejr kan slå sådan en knallert ud? virkede helt fint i tørvejr, og startede på elstarter inden jeg kørte. Hvad kan det specifikt være der kortslutter, og hvordan forhindre man "normalt" sådan noget? Er ikke rigtigt noget "gummi" beskyttelse ved stik bag for skjoldet, og der sidder mange ledninger under der.

Andre der har haft lignende problemer, og/eller kan det være noget andet. Alt hjælp er påskønnet, vil bare have et pålideligt stykke transportmiddel der kan køre i alt slagt vejr.

Det er en 2007 KYMCO SUPER 8, 30kmt knallert, alt er standard, kun skiven er pillet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med el nettet (tror jeg) KYMCO SUPER 8
  • Nicklas  L
    Nicklas L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   18. apr 2012 Hej

Havde også el problemer med min kymco super 8.

Jeg havde både problemer med CDI boksen og de 3 sikringsholdere ved batteriet. Så har skiftet boksen til ny og købt 3 nye sikringsholdere til fladsikringer hvor man kan sætte en hætte på efterfølgende så de er lidt mere isoleret.

Lyder meget som om du skal ud i det samme.

Det vil koste 800 og 1 times arbejde.

• #2   22. aug 2019 Virker lyset så nu hvor du har fået skiftet de 4 dele

Kommentér på:
Problem med el nettet (tror jeg) KYMCO SUPER 8

Annonce