{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fz 50
  • #1   5. apr 2012 studs der er to plump i eller 3 til 5 bund pakning.. i
    købt en 45 mm cyl til den


  • #2   5. apr 2012 Studsen er ikke rigtig til at bore plumberne ud, så det er nemmere at købe en ny studs. Udstødningen er i sig selv også begrænset og er ikke til at bore op, så køb en af dem der ligner den originale, men med 2 "huller". Svejs det ene hul til, da det ikke er det ekstra hul der giver mere ydelse - det ekstra hul larmer bare vildt.

    Ellers så hedder det større cylinder. Er du hardcore, så passer cylindere fra Hiper 2 lige over. Dog så er stempelvandringen på en hiper 2 motor længere end på en FZ'er, så bundet på hiper 2 cylinderen skal have en tur i drejebænken. Men selv uden en drejning, så skulle en stor cylinder til en hiper giver et stort ydelsesløft.
    Evt kan du smide topstykket fra en hiper over på en almindelig FZ cylinder, da hiper topstykket giver højere kompression end et standart fz'er topstykke. Det er en billig og nem løsning og giver lidt højere ydelse, men tilgængel et smallere arbejdsområde, hvilket er vigtigt for en 1-gearet maskine, som en FZ'er jo er.

    Du kan også smide lidt strammere trimfjedre i, hvilket betyder at motoren går op i flere omdrejninger før den kobler ind, hvilket giver lidt bedre acceleration i starten og du slipper for at den "fedter" så meget rundt i koblingen, som FZ'ere altid gør.
    Dog skal du lige været klar over at en FZ'er gearkasse er noget mere indviklet og besværlig at samle end en almindelig scooter og kræver at du har et godt overblik og helst 4 hænder. Det er også et krav at du har en trykluft skruemaskine.

    En indsugningsforstærker giver faktisk 2-3km/t på toppen og den er billig, men kræver at du borer i studsen. Et sidste twist er et crossbagdæk. Det har større ydre diameter end et normalt dæk og det giver lige 2-3km/t på toppen også.


    Jeg har selv rodet en del med en kammerats FZ'er og vi prøvede alt fra planing af stempel til skift af trimfjedrer. Hva vi ved der virker er Hiper2 topstykke(fx fra en stalker), trimfjedrer og indsugningsforstærker. Jeg kan ikke anbefalde planing af topstykke medmindre det gøres i drejebænk.

    Er du ikke ude på at lave sjove forsøg, ligesom jeg og min kammerat har gjort, eller købe halvdyre cylindere osv, så er det nemmeste og billigste en ubegrænset studs + et stalker topstykke samt lidt justering af luftfilter og dyser/nål.

    FZ'er er bestemt ikke en god maskine at småtune, da den trods sin simpelhed ikke er speciel rar at rode med. Men det kan lade sig gøre, så held og lykke smiley


  • #3   5. apr 2012 Tak skal i have smiley vil prøve

Kommentér på:
Fz 50

Annonce