{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

Optræk hot50 {{forumTopicSubject}}

Hej sg. Jeg har en hot som køre omkring de 70. Men optrækket er så langsomt at der intet sker de første 5 sekunder når jeg holder gassen i bund. Så vidt jeg ved er det kun begrænsningerne der er taget.
Ved godt jeg kan skifte rullerne, men er der andet jeg kan gøre?

Og ang rullerne. Tager jeg helt fejl når jeg siger at lette ruller gir optræk og tungere ruller gir på toppen?

På forhånd tak og god dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optræk hot50
  • #1   29. mar 2012 Det er en myte med optræk og topfart ang ruller.

    Får du for lette ruller vil den slet ikke kunne tage ordenlig fat og trække af helvede til op og omvendt med for store ruller smiley

    men du skal nok ha nogle 6g i din hot, og tjek din kobling om den er slidt og evt trykfjeder om den er for stram.. og se lige om dine trimfjedre er std. også. Lyder som noget tilkoblingsfejl smiley



  • #2   29. mar 2012 daniel hvordan ka du sige han ska ha 6g i når du ik har set hvad han har på ? (:

  • #3   29. mar 2012 Lyder nu meget som en standard hot 50 med fjernet begrænsning(er). smiley

  • #4   29. mar 2012 Det Er kun begrænsningerne der er fjernet. Men er ikke sikker på om det er dem alle sammen.
    Daniel jeg må være ærlig og sige at der stod jeg helt af. Ved ikk hva halvdelen af tingene er. Og den anden halvdel ved jeg ikk hvor sidder smiley


  • #5   29. mar 2012 Begrænsninger i hot 50:

    Skiven v/ variatoren (ringen)
    Tragten v/ membranen (ligger mellem studs og membran, den begrænser benzin. giver en del i optræk og lidt på toppen)
    Tragten i luftfilter som sidder i luftfilteret og begrænser luften, men den skal du ikke fjerne den giver ikke noget med mindre du smider tun på.
    Blindrør i udstødning - et ekstra rør der går ud fra forrøret i udstødningen, den kan skæres af og svejses tæt igen eller du kan køb en ubegrænset udstødning
    Plump i udstødning - sidder oppe i forrøret (der hvor den er spændt op i cylinderen, under scooteren)


    Og for at forklare dig det med koblingen.

    Rullerne ligger i variatoren, dvs. venstre side af din motorblok. I højre side sidder koblingen og koblingsskålen.

    Koblingsskålen sidder udenpå koblingen og den sidder fast på gearingen, som dit baghjul sidder på. Dvs hvis du drejer på koblingsskålen vil baghjulet rykke sig lidt (eller hvis du trækker scooteren en ½ meter vil du se koblingsskålen dreje rundt) så er du ikke i tvivl om hvad det er.

    Når du så får fjernet møtrikken (kan gøres med luftnøgle) der holder koblingsskålen fast på tappen tager du skålen af og så kommer du ind til koblingen/remskiverne. De to ting sidder sammen med en møtrik som kan løsnes i en skruetvinge med en papegøje tang, eller håndkraft og papegøje tang. Så har du koblingen skilt fra remskiverne, og der kan du se trykfjederen. Det er den store fjeder der holder remskiverne sammen. Hvis den er for stram kan remmen ikke skubbe skiverne ud og så vil den være mega sløv indtil den får nok omdrejninger.

    Inde i koblingen sidder trimfjedrene. Der er 3 små fjedre og de bestemmer hvornår koblingen slår ud og tager fat i skålen så hjulet følger med. Jo strammere fjedre jo senere tager den fat, og det er kun med tun cylle osv på du skal have strammere trimfjedre i. smiley

    Håber du kunne bruge det til noget, det er lige skrevet i en hast så tag forbehold for stavefejl.. Skriv pm hvis du skal have mere hjælp smiley


  • #6   29. mar 2012 Skift din gearing til denne http://www.kgi.dk/product-1206-1653.php
    Så rykker det


  • #7   29. mar 2012 Green er du helt blæst?

    Han skal sku da ikk skifte gearing. Det har ik en skid med gearingen at gøre


  • #8   29. mar 2012 Tak Daniel. Det forstod jeg meget mere af.
    Vil prøve mig frem.
    Men er det ellers okay jeg skriver hvis det går helt galt.?


  • #9   29. mar 2012 du ved godt nok meget om scooter i forhold til du kun har haft en hot smiley det hjælper og fjerne tragten og man ska lige huske og dyse op smiley og hvorfor fuck sku det ik hjælpe og skifte gearing ?:S

  • #10   29. mar 2012 Ja selvfølgelig, du skriver bare Don smiley

    Kold hvem skifter gearingen med kun fjernet skive? Og nej, han behøver ikke at dyse op når han fjerner tragten. Min kammerats hot starter perfekt hver dag og kører perfekt og den har vi ikke rørt dysen ved, der er fjernet skive og tragt..

    Der er da ingen grund til at skifte gearing på en std scooter.. Come on, det ved du sku da også godt kold smiley


  • #11   29. mar 2012 nej men så hurra for din ven ? prøv og gøre det med en anden hot smiley fjern alle begrænsninger og se hvad dyse så siger ?

    har du prøvet og skifte gearing i en std scooter ? hva med en jog r ? der vil du måske helelr ik skifte den ?


  • #12   30. mar 2012 Nu er der forskel på Jog R og Hots gearing, det ved du udemærket også godt. smiley

    Og det er en sprit ny hot, og har gjort det på flere hot, 4 af mine venner har jeg gjort det ved og alle har vi ikke rørt dysen.

    Det kan godt være det er bedre, men det spiller fanme også fint uden. Og de har alle kørt 2k+ km med det og de har ikke brokket sig det mindste smiley


  • #13   30. mar 2012 så har de ik pillet alle begræsninger smiley har du rørt luft skruen ?
    og ja jog r gearing er lort ! generalt en jog r motor -.-


    og han ka godt få mere ud a og smide en anden gearing i ;)det vil altid hjælpe den ene eller den anden vej (: altså optræk eller fart (:


  • #14   30. mar 2012 Ja selvfølgelig vil det hjælpe med gearingen, men det er jo ikke nødvendigt for at løse hans problem..

    De har ikke fjernet den i udstødningen.. smiley Men han skal højst dyse 2 numre op altså til 76 hvis det er.. mere skal han sku ik hvis tragten i luftfilter stadig er der smiley



    - du skal bare have tjekket din kobling osv, tjek www.scootergrisen.dk for hjælp, der ligger mange gode ting / billeder der kan hjælpe dig til at få en bedre forståelse, Don B smiley


  • #15   30. mar 2012 øøh ? har vi ik snakket om tragt i filter ik er i hele tiden ? :S

  • #16   30. mar 2012 LOL!

    Jeg snakker om tragten ved membranen smiley


  • #17   30. mar 2012 Nu giver det også lidt mere mening det hele. Jeg har ment den ved membranen hele tiden - og der siger nogle at man skal dyse op, men det har jeg altså aldrig gjort, og det har kørt perfekt.

    Hvis du fjerner alle begrænsninger INKL. den i luftfilter så smid en dyse 80 i smiley


  • #18   30. mar 2012 jeg snakkede om den i filter fordi du siger den ik gir noget -.-

  • #19   30. mar 2012 Læs min sidste besked igen smiley

    men har erfaret den ikke hjælper, både herinde fra og på min egen hot, men det selvfølgelig hans valg, det er ikke værre end at man kan smide den i igen jo smiley


  • #20   30. mar 2012 jeg har nu tit prøvet det og det hjælper ganske fint vis man skifter til rigtig dyse smiley

  • #21   28. apr 2012 daniel hva mener du med at det med ruller er en myte? det da lige så sikkert som amen i kirken

Kommentér på:
Optræk hot50

Annonce