{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.690 visninger | Oprettet:

Købeloven - T-Hansen scooter - Reklamation! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Min kæreste købte en scooter nede fra T-hansen sidste sommer. Den havde været brugt som lånescooter så den havde kørt en smule, men den var helt fejlfri og hun fik den til en god pris nede i butikken.

Der er så bare lige det problem at den har været gået i stykker 2 gange det sidste stykke tid hvor den har været til reparation og fået skiftet cyllinder osv fordi oliepumpen stod af. Det er alt sammen blevet dækket af garantien da der var et års garanti med da hun købte den fra butikken. Der har altid været problemer med at den har været langsom, men nu er det blevet så slemt at den ikke en gang kan komme op af Stampesvej i Vejle og den kan kun lige slæbe sig op af andre bakker som ikke er vildt stejle. Den skal også nogen gange skubbes lidt for at komme igang på lige vej. Det er blevet nævnt til mekanikeren hver gang den har været til reparation eller service, men de vil ikke lave noget ved det.
Som om det ikke var nok så er der også begyndt at komme slør i styret og der er gået en simmerring ved forhjulet.

Har læst noget herinde på et tidspunkt med at hvis den gik i stykker 3 gange indenfor det første år, så kunne man få den fulde sum tilbage for den ifølge købeloven.
Er der nogen der ved noget om det og evt kan komme med et link til hvor det står i købeloven så de kan få den lortescooter lige tilbage i smasken?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købeloven - T-Hansen scooter - Reklamation!
  • #1   27. mar 2012 det er korrekt det med at efter et hvis antal gange kan man kræve sine penge retur kan ikke huske eksakte antal eller hvor det står desværre

  • #2   27. mar 2012 Ja det er rigtigt. De skal give dig et nyt, tilsvarende produkt 3. gang den skal til reparation. smiley

  • #4   27. mar 2012 Sådan har det været med min iphone. Hvis ikke de kunne lave den - fik jeg en ny. Hvis den havde været til reparation 3 gange, så fik jeg også en ny. smiley
    Og ny har jeg snart haft 5 forskellige iphone 3gs, men kun betalt for 1. smiley


  • #5   27. mar 2012 Vil også mene at jeg har set det et sted, men det kunne lige være fedt at have det sted hvor det stod i Købeloven smiley

    Kim N: Det er godt nok et lidt andet tilfælde, men tror det kan bruges. Mange tak smiley

    Bare bliv ved med at skriv folkens, specielt hvis i har nogle personlige erfaringer fra lignende tilfælde smiley


  • #7   27. mar 2012 Det var nemlig også det jeg mente!

    Men det har været nævnt, at den er umådeligt sløv, hver gang den har været service og mekanikeren har bare sagt at det er den måde den er droslet på som er helt hul i hovedet og at den ikke var en scooter som han nogensinde ville købe hvis han boede i Vejle pga bakkerne.

    Det er den model hvor den er droslet ned med et forrør på max. 2cm i udvendig diameter og den er købt hos T-Hansen i Vejle.


  • #9   27. mar 2012 T-Hansen skal man bare holde sig langt væk fra!

    Den har været gået i stykker én gang på grund af at drevet til oliepumpen gik og så har den været gået i stykker endnu en gang fordi selve oliepumpen gik. Den har været til service som den skulle, men der står i manualen at der skal skiftes ruller ved servicen, men de kan jeg konkludere at der ikke er blevet gjort da jeg havde den åben en uge efter service og der var rullerne helt kantede og med tydelige "flat-spots"
    Nu er der så lige gået en simmerring ved forhjulet så den føles livsfarlig at køre på og er voldsomt ustabil.

    Så er spørgsmålet bare om man kan bruge det som argumentation mod dem... Men de burde da under alle omstændigheder lave den så den kan komme op af en bakke uden at gå i stå, specielt når det er blevet påtalt indtil flere gange.


  • #11   27. mar 2012 VIl prøve om se om jeg kan komme nogen steder med det smiley
    Mange tak for hjælpen!


  • #13   27. mar 2012 rolig nu med reklation. reklamation er producenten/impotøren der giver det
    garentien er noget forhandler har som skal være der. hvor gamme er den scooter. for har den fks stået 1år i butikken og der efter lavet til låne scooter så er reklamationen snar væk.

    nu siger du sidste sommer har du en dato det er jo til og med dag dato garentien gælder

    men det har skal intet med reklamation at gøre


  • #14   27. mar 2012 Pris og kvalitet hænger sammen.

  • #15   27. mar 2012 har en ven som har været derude med hans 14 gange og fik først der sine penge tilbage fordi det skal være den samme ting der skal gå i stykker 3 gange før man får pengene tilbage smiley


  • #16   27. mar 2012 Heine:
    Den har været brugt som lånescooter indtil den blev solgt som lettere brugt med et års garanti fra købsdato.
    Reklamation er når man får pengene tilbage får varen og eftersom at vi ikke ønsker varen repareret på garantien, men pengene tilbage må der være tale om reklamation.

    HHR:
    Ja det hænger meget sammen og jeg vil da heller aldrig nærme mig en T-Hansen scooter, men eftersom at det var min kæreste der skulle ud og have en scooter på et meget begrænset budget og de fik en næsten sprit ny CPI Oliver City, som ikke en gang havde kørt 800km, tilbudt for 5000kr blev det desværre den.


  • #17   27. mar 2012 når du først selv har rodet ved den mister du al din garanti så lad for guds skyld hver med at sig du har set rullerne smiley

Kommentér på:
Købeloven - T-Hansen scooter - Reklamation!

Annonce