{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Loven på 45 knallert {{forumTopicSubject}}

Hej alle ville høre om der er lidt inde omkring loven på en 45 . Er blevet een heldige ejer af en Tzr , den køre 95 lige nu på grund af der mangler begrænser men hvis nu jeg brugte en begrænser og indstiller den til at køre 50 .. Hvis så jeg bliver stoppet med 50 hvor jeg som sagt kun må køre 45 hvad giver det så i bøde ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loven på 45 knallert
  • #1   12. mar 2012 mit gæt vil være nej, det jo det samme som en 30'er?
    altså der står at man må køre 30 km/t på en scooter (mener jeg ) og min render ihverflad mere end 5-6 km/t mere end det smiley

• #3   12. mar 2012 Tak for svaret smiley så kan jeg rolig indstille den til 50

• #4   12. mar 2012 Jep.

Indstil den også gerne til 63,99 kmt.

PS
    -som sikkertrafik.dk beskriver det, er det lige meget om man har monteret udstødning, karburator, ja selv større cylle, stempel osv.

Så længe topfarten ikke er over 64 smiley
    -så du kan også bare geare den om, så den går på baghjul hele vejen til 59, og så trækker sig op på de 63 kmt lige så langsomt smiley

-dog må 45ere stadig ikke have mere end 3 hk, men den eneste metode til at teste og straffe folk som politiet har, er et rullefelt.

Hvis ikke den kører over 63,99, så GØR politiet ikke noget.
    De kunne godt.
    Man kunne tage den ind til inspektion, for at finde ud af om den kan suge mere luft ind end den må osv.

Så stort tillykke med din Tzr herfra.
    Glæder mig til at få selskab af andre 45'ere på vejen end gamle mænd på katanaer smiley

• #5   12. mar 2012 De gamle regler som fremgik af sikkertrafik.dk var som følger:

Regler for stor knallert
    Du må køre stor knallert, når du er fyldt 18 år og har kørekort til personbil eller motorcykel.

* Du må højest køre 45 km/t.
    * Du skal bruge godkendt styrthjelm.
    * Du må ikke have en promille over 0,5.
    * Du må ikke have passagerer med.
    * Du skal følge færdselsreglerne for bil og motorcykel. Men du må ikke køre på motorvej.
    * Du skal medbringe dit kørekort.
    * Du skal mindst være 18 år.

Indregistrering af stor knallert

Du skal indregistrere din knallert, så den kan få en nummerplade på. Det er typisk forhandleren, der sørger for at knallerten bliver indregistreret og får nummerplade på.

Har du købt en allerede indregistreret knallert, skal du anmelde ejerskiftet til Skats nummerpladekontorer. Det koster 380 kr.

Bøder og straf for stor knallert
    Fra 2008 er lovgivningen for knallerter strammet op. Politiet kan nu konfiskere en knallert allerede 2. gang, de tager en knallertkører, som kører på en ulovlig knallert.

Som noget nyt tager politiet nu rullefelter med på patrulje. Rullefelterne kan måle en knallerts maksimale hastighed direkte på stedet, hvilket gør det let at konstatere, om en knallert er ulovlig.
    Bøder, hvis knallerten måles på rullefelt

Hvis knallerten bliver målt til at kunne køre 60-63 km/t:

1. gang: 1000 kr. i bøde
    2. gang: 1000 kr. i bøde
    3. gang: 1500 kr. i bøde
    4. gang eller flere: 2000 kr. i bøde

Hvis knallerten bliver målt til at kunne køre 64 km/t eller derover:

1. gang: 1000 kr. i bøde
    2. gang: 1000 kr. i bøde og knallerten bliver konfiskeret. Knallerten bliver konfiskeret, uanset om du kun har kørt 64 km/t eller derunder. Knallerten bliver også konfiskeret, selvom det er en, du har lånt.

Fartbøder

* Kører man mere end 45 km/t eller hurtigere end færdselstavlerne viser, koster det 500 kr. i bøde.
    * Kører man mellem 59 og 72 km/t, koster det 500 kr. i bøde og et klip i kørekortet.
    * Kører man mere end 72 km/t, koster det 1500 kr. i bøde samt betinget frakendelse af kørekortet.

Hvad er betinget/ubetinget frakendelse af kørekortet?

Straf for tuning af knallert

Hvis man har ændret i motor, udstødningsrør eller på udvekslingsforholdet, så knallerten kan køre hurtigere end 45 km/t, har det konsekvenser i form af bøder og konfiskering.

1. gang man bliver taget, koster det 1000 kr. i bøde og de ulovlige dele konfiskeres.
    2. gang man bliver taget inden for tre år, koster det 1000 kr. i bøde og knallerten konfiskeres.

Straf for spritkørsel

Andre forseelser du får bøde for:

* Hvis du kører uden hjelm, koster det 500 kr. i bøde.
    * Hvis du har glemt kørekortet, koster det 500 kr. i bøde.
    * Hvis du piller nummerpladen af eller undlader at indregistrere en ny knallert, koster det 500 kr. i bøde.
    * Hvis du kører uden knallertforsikring, koster det 500 kr. i bøde.

Hvis du kører knallert uden at have kørekort, koster det:

1. gang: 5.000 kr. i bøde.
    2. gang: 6.000 kr. i bøde.
    3. gang: 7.500 kr. i bøde.
    4. gang: 10.000 kr. i bøde.
    5. gang: Syv dages ubetinget fængsel.

• #6   12. mar 2012 Jeg ville nok fortrække at få den til at køre omkring 60, gerne med et vildt optræk, da mange har været ude for politiets rulle felter er meget upræcise. Har hørt om flere som har fået en bøde på en helt standard scooter med begrænsninger som ikke kørte mere end 35-37 i virkeligheden, men over 39 på deres rullefelt.

Så jeg ville altid holde farten lidt under grænsen hvis jeg ville køre lovligt smiley

• #7   12. mar 2012 Endnu engang tak for Info det var noget man kunne bruge til noget smiley

Kommentér på:
Loven på 45 knallert

Annonce