{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

K A
K A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Hvad siger loven, køre for stærkt? ;) {{forumTopicSubject}}

Hvad siger loven egentlig hvis man kører or stærkt på sin scooter, ja ved godt at man får en bøde;) men hvis scooteren IKKE er pillet ved, så er den jo ikke ulovlig smiley

Har en scooter der kører 45-50 km/t og den er fuldstændig standart og ikke pillet ved, men hva søren siger jeg til politiet hvis jeg bluver stoppet! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad siger loven, køre for stærkt? ;)
  • #1   31. jan 2012 Jo hvis den kører for stærkt er den ulovlig om du har pillet ved den eller ej det er DIT ansvar at den ikk kan køre mere end den må ligesom med biler smiley

• K A
    K A Tilmeldt:
    okt 2004

#2   31. jan 2012 Pis! smiley det jo umuligt at holde sig på max 30 når den kører 50 smiley

• #3   31. jan 2012 du skal have den begranset i din kaburator med skiver så du hun kan dreje håndtaget så den køre 35-40 MAX 43 km/t det fik min kammarat afvide da han blev stoppet på hans hot 50 som ingengang havde kørt 300 km og den ville de tage fra ham fordi den kørte 47 på deres felt og det var anden gang han blev stoppet han lage sag an mod dem og vandt den i retten

• K A
    K A Tilmeldt:
    okt 2004

#4   31. jan 2012 Sig mig er det ikke også lidt forhandlerens opgave at sørge for at sælge lovlige scootere?? Dt jo (ikke altid) man køber en for hurtig kørende scooter i ond tro hos forhandleren.... smiley

• #5   31. jan 2012 nej forhandleren får den hjem fra inpotørene og det er dem der får afvide hvad de skal sætte i dem når de kommer til landet for at være "lovlige" men ikke 2 scooter er ens så ikke to vil køre ens så det er op til en selv at lave det når man finder ud af den køre stærker end den må

• #6   31. jan 2012 for stærkt.....

At køre "for stærkt", er nødt til at være for stærkt TIL NOGET!

smiley
    Jeg ved godt at det er logik.
    Men der er sku flere og flere der bare lærer at noget er "for stærkt", og tror så at alt man sætter "for" foran, er ulovligt.

For stærkt..... Til at det er lovligt i danmark.
    Ikke for stærkt til at det er sikkert.
    Heller ikke for stærkt til at politiet vil lade en fortsætte uden at frihedsberøve en og tage ens penge.
    Heller ikke for stærkt til at man kan nå at bremse for hvad som helst der måtte komme i vejen for en.

Men for nu at svare på dit spørgsmål, meget nemt og kort:
    http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Knallert/Lille%20knallert/Boeder%20og%20straffe%20for%20lille%20knallert.aspx

Mvh smiley

• #7   31. jan 2012 Scootere som ikke er konstruktivt ændrede, men som opfylder detailforeskrifternes krav til "lille registreringpligtig knallert", må ikke kunne køre 31 kmt.
    Men det er ikke føreren af scooteren der skal straffes for det.

Det er fabrikanten.
    Men det bliver fabrikanten ikke.

Føreren bliver til gengæld straffet, hvis han kører på en "lille registreringspligtig knallert" som på trods af den ikke er konstruktivt ændret, kan køre 40,00 kmt.
    Ikke 39,99.

Hvis knallerten derimod er konstruktivt ændret bliver man straffet hvis den kan køre 30,01 kmt.

eller.... Det er ihvert fald meningen med loven.

At der så næsten ikke er nogen betjente der har fattet det, er en anden sag.

Til gengæld MÅ MAN ALDRIG ALDRIG ALDRIG køre med en hastighed på over 30,00 kmt på en "lille knallert"

Hvis politiet kan ligge bag dig og lave en hastighedsmåling, så kan de give dig 1000 kr i bøde for at køre 30,5 kmt på en TOTALT STANDARD velo solex.

Jeg har til gengæld aldrig hørt om nogen der har fået en fartbøde for at køre mellem 30 og 40 kmt på scooter. (30'er)

Jeg har til gengæld hørt en betjent sige "nu kører du hjem og får gjort den lovlig, og så KØRER DU IKKE OVER 30 HERFRA!"

Så den har de åbenbart fattet smiley
    -efterhånden

• #8   31. jan 2012 Hvis f.eks. min 30'er kunne køre 42 kmt, og jeg tænkte "damn, jeg vil sku ikke have 1000 kr i bøde for at køre på den"

og selvom jeg ikke risikerede at få taget nogen dele, da det ikke er aktuelt hvis min scooter IKKE er konstruktivt ændret, og ikke kan køre 43,00 kmt.

Hvis så jeg valgte fylde lidt mere metal i udstødningen, så den kom til at køre LANGSOMMERE, f.eks. 36 kmt.

Ja hvis politiet så stopper mig, så har jeg et fuckd op problem.

Jeg har nemlig foretaget en konstruktiv ændring på min scooter, og den kan køre over 30,00 kmt.

Dvs. at SELVOM jeg har gjort den LANGSOMMERE, så skal de tage min udstødning, og give mig en STØRRE bøde, end hvis jeg ikke havde gjort den langsommere.

Og så er jeg nødt til at gå ud og købe en ny udstødning, (original og typegodkendt)

Når den så igen kan køre 42 kmt, så er det mindre ulovligt at køre på den.

Det er stadig ulovligt at producenten ikke lever op til detailforeskrifternes krav.

Men det er mindre ulovligt for mig, da jeg kan køre 42 kmt uden at habe lavet konstruktive ændringer.

mindre ulovligt, end hvis jeg fik den til at køre langsommere.

Dog er det stadig ulovligt for mig at køre på den.

Hvis jeg vil have at det skal være lovligt for mig at køre på den, så er jeg nødt til at foretage konstruktive ændringer, så den ALLER HØJST kan køre 30,00 kmt.

i praksis vil det sige 28-29 kmt.

Kommentér på:
Hvad siger loven, køre for stærkt? ;)

Annonce