1.148 visninger
|
Oprettet:
Hvad siger loven, køre for stærkt? ;) {{forumTopicSubject}}
Hvad siger loven egentlig hvis man kører or stærkt på sin scooter, ja ved godt at man får en bøde;) men hvis scooteren IKKE er pillet ved, så er den jo ikke ulovlig
Har en scooter der kører 45-50 km/t og den er fuldstændig standart og ikke pillet ved, men hva søren siger jeg til politiet hvis jeg bluver stoppet!
jun 2007
Følger: 31 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 31 Svar: 1.125
okt 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
jul 2008
Følger: 68 Følgere: 68 Scootere: 21 Emner: 121 Svar: 935
okt 2004
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
jul 2008
Følger: 68 Følgere: 68 Scootere: 21 Emner: 121 Svar: 935
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
At køre "for stærkt", er nødt til at være for stærkt TIL NOGET!
Jeg ved godt at det er logik.
Men der er sku flere og flere der bare lærer at noget er "for stærkt", og tror så at alt man sætter "for" foran, er ulovligt.
For stærkt..... Til at det er lovligt i danmark.
Ikke for stærkt til at det er sikkert.
Heller ikke for stærkt til at politiet vil lade en fortsætte uden at frihedsberøve en og tage ens penge.
Heller ikke for stærkt til at man kan nå at bremse for hvad som helst der måtte komme i vejen for en.
Men for nu at svare på dit spørgsmål, meget nemt og kort:
http://www.sikkertrafik.dk/Paa%20MC%20og%20knallert/Knallert/Lille%20knallert/Boeder%20og%20straffe%20for%20lille%20knallert.aspx
Mvh
sep 2003
Men det er ikke føreren af scooteren der skal straffes for det.
Det er fabrikanten.
Men det bliver fabrikanten ikke.
Føreren bliver til gengæld straffet, hvis han kører på en "lille registreringspligtig knallert" som på trods af den ikke er konstruktivt ændret, kan køre 40,00 kmt.
Ikke 39,99.
Hvis knallerten derimod er konstruktivt ændret bliver man straffet hvis den kan køre 30,01 kmt.
eller.... Det er ihvert fald meningen med loven.
At der så næsten ikke er nogen betjente der har fattet det, er en anden sag.
Til gengæld MÅ MAN ALDRIG ALDRIG ALDRIG køre med en hastighed på over 30,00 kmt på en "lille knallert"
Hvis politiet kan ligge bag dig og lave en hastighedsmåling, så kan de give dig 1000 kr i bøde for at køre 30,5 kmt på en TOTALT STANDARD velo solex.
Jeg har til gengæld aldrig hørt om nogen der har fået en fartbøde for at køre mellem 30 og 40 kmt på scooter. (30'er)
Jeg har til gengæld hørt en betjent sige "nu kører du hjem og får gjort den lovlig, og så KØRER DU IKKE OVER 30 HERFRA!"
Så den har de åbenbart fattet
-efterhånden
sep 2003
og selvom jeg ikke risikerede at få taget nogen dele, da det ikke er aktuelt hvis min scooter IKKE er konstruktivt ændret, og ikke kan køre 43,00 kmt.
Hvis så jeg valgte fylde lidt mere metal i udstødningen, så den kom til at køre LANGSOMMERE, f.eks. 36 kmt.
Ja hvis politiet så stopper mig, så har jeg et fuckd op problem.
Jeg har nemlig foretaget en konstruktiv ændring på min scooter, og den kan køre over 30,00 kmt.
Dvs. at SELVOM jeg har gjort den LANGSOMMERE, så skal de tage min udstødning, og give mig en STØRRE bøde, end hvis jeg ikke havde gjort den langsommere.
Og så er jeg nødt til at gå ud og købe en ny udstødning, (original og typegodkendt)
Når den så igen kan køre 42 kmt, så er det mindre ulovligt at køre på den.
Det er stadig ulovligt at producenten ikke lever op til detailforeskrifternes krav.
Men det er mindre ulovligt for mig, da jeg kan køre 42 kmt uden at habe lavet konstruktive ændringer.
mindre ulovligt, end hvis jeg fik den til at køre langsommere.
Dog er det stadig ulovligt for mig at køre på den.
Hvis jeg vil have at det skal være lovligt for mig at køre på den, så er jeg nødt til at foretage konstruktive ændringer, så den ALLER HØJST kan køre 30,00 kmt.
i praksis vil det sige 28-29 kmt.
Hvad siger loven, køre for stærkt? ;)