Mega underligt?! {{forumTopicSubject}}
For nogle dage siden da jeg skulle hjem fra skole og ville starte min Senda, der var det som om kickstarteren sad fast, og så prøvede jeg på at træde nogle gange, og til sidst kunne jeg træde den ned, men så var det som om den ikke fik særlig meget modstand på vej rundt :S
Og det skal lige siges at der ikke var noget som helst på vej til skole..
Jeg tog så cylinderen af for at lede efter fejlen, og så viste det sig at der var en masse benzin/sort et eller andet + måske kølervæske i udstødningen, og i hele krumtaphuset.
Det undrede jeg mig selvfølgelig MEGET over.
Det viste sig så at der manglede halvdelen af en af membranpladerne, som jeg senere fandt nede ved krumtappen.
Nu har jeg fået styr på det hele igen, og sat min gamle membran i, som dog ikke slutter 100% tæt rundt i kanten ved pladerne.
Men lige meget hvor meget jeg træder i kickstarteren, så er tændrøret stadig knas tørt, men når jeg åbner til membranen så er der rimelig meget benzin på kanten af den :S
HVAD ER DER GALT MED LORTET??
feb 2007
Følger: 111 Følgere: 112 Scootere: 11 Emner: 226 Svar: 3.858
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Hvorfor skulle jeg dog skifte lejer, pga vand i krumtaphuset?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så fik jeg tid til at hive cylinderen af og tørrede huset og tappen med masser af klude. Smurte alt godt og samlede med nye pakninger. Så startede den og kørte fint igen.
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 36 Scootere: 5 Emner: 342 Svar: 4.399
Og selvom der skulle komme en lille bitte smule rust på, så bliver det jo smurt igen når den kører
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Ellers ville en køler og en motor ruste op indefra.
Som sagt, så stod min motor under vand i en måned og bagefter kørte jeg mindst 1000km på den uden problemer.
Mega underligt?!