{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er forskellen på scooter/knallert
  • #1   4. feb 2005 det jeg deffinere som en scooter er alt nyt, fra 1995 frem til nu... en fz50 vil jeg betegne som knallert selvom den har remtrek...

• #2   4. feb 2005 en scooter er ligsom en sonic fks.. en knallert er ligsom en puch maxi fks..

• #3   4. feb 2005 min rally er en scooter
    og min maxi er en knallert

• Werther D
    Werther D Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 175
    #5   4. feb 2005 "Knallert" er et dansk ord, der betegner en motorcykel, med en motor der ikke overstiger 50 cm2 i slagvolumen, og iøvrigt er begrænset i tophastigheden 25/30/45 Km/t.

Ordet: "Knallert" er afledt, af den lyd den laver.

"Scooter" er det et engelske ord for løbehjul, og betegner en motorcykel, der er designet som et løbehjul (med motor og sæde over baghjulet)

Ordet: "Scooter" er afledt, af verbet: "To scoot" som betyder at fare afsted (sideform: "To shoot" at skyde).

Det meste har Jeg fundet i "Politikkens Udansk ordbog, med etymologi 2001"

Håber det er til hjælp.

• #6   4. feb 2005 Jeg regner sådan en scooter er af nyere årgange og har masser af plastic ting.

En knallert definerer jeg som en god "gammeldaws" maskine, med mindre plastic skjolde, motoren placeret højere oppe, og kan bedre tåle lange ture.

• #7   4. feb 2005 +nørd

• Werther D
    Werther D Tilmeldt:
    dec 2004

#8   4. feb 2005 Brian K: vetranscooterfans ville nok blive fortørnede over at få at vide at en scooter skal have Vario.
    Har du f. ex. set en Lambretta med Vario?

Blom aka Thomas: Scooter er ikke fransk. Franskmænd bruger "OU" lyden til at betgne et langt "U", englændere bruger "OO"

Så med mindre det staves "Scouter" sååå...

• Werther D
    Werther D Tilmeldt:
    dec 2004

#9   4. feb 2005 Udansk ordbog side 1191 1. spalte:

Scooter subst. -en, -e, -ne
    1. En lille motorcykel med fodplade og så hjul, og med motoeren placeret over og ved siden af af baghjulet....
    ....Scoot+er engelsk scooter `løbehjul`.....

IRMFC

• #10   4. feb 2005 en fx har ikk remtræk.. den har en helvedes masse tandhjul og en lillebitte kæde inde bag dækslet

• #11   4. feb 2005 En scooter sidder du i! og en knallert sidder du på! SLUT!

Kommentér på:
hvad er forskellen på scooter/knallert

Annonce